Brak napięcia

29 Sty 2014, 16:38

przedstawie całą historie od początku ,moze łatwiej będzie zdiagnozować co to ,a wiec popołudniu wsiadam do auta i normalnie odpalam go bez problemu ,kontrolka od aku swieci przejechałem tak 1 km poczułem swąd zatrzymałem auto,otwieram klape a tam sie dymi od strony alternatora,a alternator jest gorący no i auta nie moge ponownie uruchomic ,nie swiecą kontrolki ,radio itp podłaczam sie do auta kolegi na klemach to samo brak napięcia auto nie kręci wogole i niewiem co to moze być
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2014, 16:51

Do naprawy/wymiany alternator. Albo poszło uzwojenie wirnika albo diody. Ewentualnie regulator napięcia z jakiegoś powodu się spalił. Tak czy inaczej musisz dać auto elektrykowi, a on sprawdzi co sę stało i ewentualnie naprawi jak się będzie opłaciło. chyba, że chcesz to możesz kupić nówka/używka i sam zamontować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2014, 17:06

ale czy auto po podłaczeniu do akumulatora innego samochodu(na klemy)nie powinno chociaz zakrecic a tu zawet nie swieca zadne kontrolki,nie kręci rozrusznik
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2014, 19:06

PawełSz napisał(a):ale czy auto po podłaczeniu do akumulatora innego samochodu(na klemy)nie powinno chociaz zakrecic a tu zawet nie swieca zadne kontrolki,nie kręci rozrusznik


Jak przy każdym zwarciu mogły paść bezpieczniki, np. bezpiecznik główny. Wtedy objawy by się zgadzały.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 19:14

Bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie dobre! Więc co to może być ??? :no: :?: :?: :?:
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2014, 19:57

Pisałeś, że nie świecą się kontrolki . A świała pozycyjne świecą? Awaryjne też świecą? Jeżeli tak, to problem będzie w stacyjce - nie działają odbiorniki po stacyjce. Jeżeli nie świecą nawet pozycje, to przyjrzeć się warto masie - czarny kabel, który leci z aku do karoserii - odkręć, wyczyść i zakręć spowrotem. Może też być urwany. Zerknij też na ten drugi czarny kabel - plusowy - czy jest przykręcony do alternatora i do rozrusznika - mimo, że jest gruby mógł się upalić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Gran Turismo Polonia Light / relacja
    W dniach 13-16.09.2009 odbyła się wersja ,,Light" najlepszego motoryzacyjnego eventu w Polsce o nazwie ,,Gran Turismo Polonia" która odbyła się w czerwcu tego roku. Ten event miał być bardziej kameralny. Bez rozgłosu, ...

29 Sty 2014, 21:09

Nic nie świeci. Żande światła, nawet awaryjne, radio, kontrolki, NIC. Kompletnie. Auto zamarło totalnie. Centralny też padł i nawet z kluczyka nie mogę auta zamknąć! :no: Auto stanęło pod blokiem, na zupełnie innym osiedlu, do tego nie mam nawet zaczepu do holowania a wiadomo ile kosztuje laweta.... :/ Jakieś dalsze sugestie?
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2014, 21:11

Poza tym urwanie bym wykluczył, ewentualnie upalenie, bo tak jak pisałem po zatrzymaniu auta i otwarciu maski był niesamowity smród spalenizny, taki plastiko-gumowy smród no i dym. Wszystko to z miejsca gdzie jest alternator. Był przegrzany maksymalnie! Opażyłem paluchy jak próbowałem go dotknąć :/
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2014, 22:05

PawełSz napisał(a):Auto stanęło pod blokiem, na zupełnie innym osiedlu, do tego nie mam nawet zaczepu do holowania a wiadomo ile kosztuje laweta.... :/ Jakieś dalsze sugestie?


Chyba jednak lawety nie unikniesz i to od razu do elektryka najlepiej... To nie jest sprawa do zrobienia pod blokiem, przynajmniej nie w taką pogodę...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Sty 2014, 23:02

Masakra :/ Ciekawe ile dokładnie kosztuje taka przyjemność.... :/
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sty 2014, 18:08

Jak nie ma napięcia, to centralny nie zadziała, ale z kluczyka możesz pozamykać - tylne drzwi poblokuj, a przednie zamknij kluczykiem.
Co do problemu - Jak nie działają odbiorniki poza stacyjką, to problem jest w głównym zasilaniu. Posprawdzaj dokładnie kable z aku do altka i z altka do rozrusznika - czy są całe i nie są luźne. Następnie kabel z masy - czy jest cały, a najlepiej go odkręć, wyczyść miejsce przykręcenia i zakręć. Następnie sprawdz głowny kabel, który leci z aku do skrzynki z bezpiecznikami - czy jest cały, nie przepalony, czy ma całą izolację.
Przed podłaczeniem akumulatora, warto odłączyć alternator - jak jest uszkodzony, to moeze też uszkodzić aku. Jednak trzeba pamiętać, żeby kabel z alterantora połączyć śrubą z kablem z rozrusznika. Jak tego nie zrobisz, to rozrusznik nie zakręci, ponieważ kabel z aku leci najpierw do altka, a z altka do rozrusznika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2014, 02:17

ktos coś mi napomniał o bezpieczniku w przewodzie plusowym co sądzicie o tym ja nawet niewiem gdzie go szukac bo jest zaizolowany
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sty 2014, 02:44

PawełSz napisał(a):ktos coś mi napomniał o bezpieczniku w przewodzie plusowym co sądzicie o tym ja nawet niewiem gdzie go szukac bo jest zaizolowany


Vermin napisał(a):Jak przy każdym zwarciu mogły paść bezpieczniki, np. bezpiecznik główny. Wtedy objawy by się zgadzały.


Mówisz o bezpieczniku głównym, który znajduje się na przewodzie + z aku. Musisz poszukać...

Nie wiem gdzie go możesz szukać "pod swoją maską". Ale po co Ci to tak naprawdę? Tak bardzo chcesz radzić sobie bez elektryka i w śniegu po kolana??? Możesz poszukać w google gdzie u Ciebie znaleźć ten bezpiecznik i go sprawdzić. Co nie zmienia faktu że nawet jeśli po zmianie bezpiecznika wszystko będzie cacy to i tak pewnie nie działa Ci alternator, więc nie ma się co cieszyć. Co więcej jak przy każdym zwarciu bezpiecznik może wywalić Ci po prostu raz drugi i cały zapał pójdzie na nic.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Sty 2014, 10:15

Coś wydaje mi si ę, że nie masz co kombinować - zaciągnij auto do mechanika albo elektryka i ci to wszystko zrobi. Tym bardziej, że jak pisał kolega wyżej i tak najprawdopodobniej będzie altek do roboty albo nawet wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2014, 10:19

dałem auto do mechanika zobaczymy co mi powie bo ciekawi mnie ten przypadek ja obstawiam ze to alternator poszedł i zrobił zwarcie i strzelił bezpiecznik na przewodzie plusowym od akumulatora lub jakis inny bezpiecznik ,dlatego niema napięcia jak podpinam sie do innego aku,moze jeszcze byc ten regulator napiecia
PawełSz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 14 10 2000
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford c-max
Silnik: 1.6 disel
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004