Brak połysku po polerce

22 Maj 2016, 16:57

Witam.mam taki problem.jakiś czas temu mialem lekkie lakierowanie błotnika ( rysy i malutki szpachel) po lakierowaniu błotnik był matowy. "specjalista ze sklepu" z kosmetyka samochodowa powiedzial, ze mam zrobic tak: Papier 2000 na mokro, po tym farecla na mokro i będzie ok.( na dodatek ultrafina ) na hologramy ( bo kiedyś powychodziły przy odświeżaniu lakieru za jednym razem chciałem to zrobic)no tak zrobiłem.teraz ten błotnik jest jeszcze bardziej matowy jakby od tego papieru.czy da się to odratować?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

22 Maj 2016, 19:13

Szkoda, że nie zamieściłeś zdjęcia. Papierowanie to nie jest zadanie dla osoby niedoświadczonej, można po prostu przedobrzyć z polerowaniem i zetrzeć nadmiar lakieru (wtedy zamiast połysku jest mat i lakier cienki jak papier). Farecla na mokro, to już anachronizm - mało kto teraz tym robi. Ultrafina to dobra rada, ale to jest krok ostatni.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

23 Maj 2016, 12:24

Teraz widac, że to sa właśnie rysy od papieru.czym można to uratować?
P.s nałożyłem na maly fragment " żółwika" wosk i powiem szczerze ze trochę zniwelowało problem(ale jak sądzę to tylko chwilowe)
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2016, 13:44

Wrzuć jakieś zdjęcie. Jak zdarłeś bezbarwny lakier to już raczej nic ci nie pomorze. Jedynie malowanie całego elementu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 12:30

Nie wiem czy bedzie cos widac- takie długie rysy na nadkolu.oraz drugie zdjęcie z tym samym problemem na masce.generalnie nie wyczuwalne pod palcami
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 13:21

Maska nie wygląda źle i możesz zacząć polerowanie od niej. Co do błotnika to chyba da się jeszcze go spolerować tylko trzeba uważać i często sprawdzać.

Papier już odstaw teraz samą polerką podziałaj i nie przypal lakieru, poleruj równomiernie całą powierzchnię.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczeństwo pieszego na drodze
    Według statystyk, w 2012 roku doszło do 10 309 wypadków z udziałem pieszych, w wypadkach tych zginęło 1 167 osób, a rannych zostało 9 945 osób. Wypadki z udziałem pieszych stanowią prawie 33% wszystkich ...
    ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej
    Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM "Cup". Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy - nowej studyjnej wersji powstałej ...

24 Maj 2016, 13:52

Jakiego preparatu użyć aby byl w miarę bezpieczny, a skuteczny?
P.s ultrafina tez na to ma iść?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 13:59

Ultrafina, to jest bardzo drogi środek w dodatku zawierający od groma wypełniaczy - jak z resztą wszystkie produkty 3M do polerowania. Jest on sprzedawany w pojemnikach 1litr, a tobie potrzeba max 50 gram na oba elementy. Kup sobie pastę Manzerna 2500 w małej buteleczce, do tego średnią gąbkę i delikatnie próbuj to wyprowadzić. Na mój gust, to miejscami juz klar jest przepalony i bez pomiaru miernikiem lakieru próbuj tylko delikatnych kombinacji.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

24 Maj 2016, 14:15

Ultrafine i tak musze kupić by pozbyć sie hologramu ( chyba ze jest inny lepszy preparat i czy manzerna też ma takie właściwości?) ultrafine tam gdzie kupuję to ja "rozważają" wiec z tym nie ma problemu.a jeszcze dopytam... Mam dwie gąbki: Czarna( do polerowania, tak sprzedający powiedzial, ze najlepsza do ultrafiny, oraz zwykła biała bardziej twarda, którą użyć?i czy bezpieczniej nie bedzie jak ręcznie będę to nanosił?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 14:18

Jeżeli to gąbki czarna i biała, to domyslam się że to gąbki marki Farecla. Jeżeli absolutnie uwziąłeś się na utrafnę, to do niej używa się gąbki ciemnej/miękkiej, która na 100% nie ruszy tych zmatowień (ultrafina i miękka gąbka, to rzeczy do nadania ostatecznej głębi i najwyższego połysku, a ty w tej chwili jesteś dłuuuuuuuuugo przed tym)...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

24 Maj 2016, 14:42

Nie uparłem się na ultrafine tylko i tak musze hologramow się pozbyć. To tak ostatecznie rozumiem ze białą gąbką plus menzerna?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 15:55

Tak jak pisałem - nie znając grubości lakieru nie możesz dobrać trafnie ani ziarnistości pasty ani twardości gąbki, dlatego proponuje użycie pasty średniościernej (Menzerna 2500 lub 3M-żółty korek). Skoro rozlewają Ultrafinę to może mają też w sprzedaży żółty korek na mniejsze ilości. Ta kombinacja pozwoli pozbyć się hologramów przy jednoczesnym wyciągnięciu połysku bez dalszego usuwania lakieru. Jak juz się z tym uporasz, to można myśleć o ultrafinie na miękkiej gąbce czarnej.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

24 Maj 2016, 16:03

Ok.juz wszystko wiem.dzieki za uwagi i pomoc
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

31 Maj 2016, 09:46

Menzerna 2500 powinna w tym przypadku pomóc i w sumie niewiele ryzykujesz plus rozprowadzić żółta gąbką,a dopiero potem pomyśleć o ultrafinie i miękkiej gąbce czarnej,to powinno pomóc i pozbędziesz się hologramów i wyciągnie połysk.
HQaero
Nowicjusz
 
Posty: 22
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4

21 Lip 2016, 13:03

a full dipem próbowaliście? mi tym chłopak machnął całe auto, w sumie w macie, ale jak chcesz połysk to mają .
ankaa111
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Opel Corsa