04 Mar 2013, 13:44
Jeżeli układ jest wspólny z hamulcowym, spróbuj odpowietrzania sprzęgła.
Płynem stosowanym w systemie sprzęgłowym sprzęgieł hydraulicznych stosowanych w samochodach jest płyn hamulcowy. Jest to trujący środek, dlatego podczas wykonywania naprawy musimy zachować szczególną ostrożność. Należy uważać, aby płyn nie rozlał się na karoserię samochodu, gdyż powodować to może przyspieszoną korozję nadwozia.
Najpierw unosimy samochód – do tego celu wystarczy nam tradycyjny lewarek, nie musimy stosować profesjonalnej platformy z podnośnikiem do unoszenia samochodu. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika. Kolejna czynność, w procesie odpowietrzania sprzęgła to sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym, gdyż jest on wspólny dla układu hamulcowego i systemu sprzęgłowego. Jeżeli odnotujemy niski poziom płynu, uzupełniamy zawartość do poziomu maksymalnego. Następnie ściągamy gumowe osłony przeciwpyłowe z odpowietrznika na siłowniku sterującym i zacisku hamulcowym przedniego lewego koła. Próbujemy delikatnie sprawdzić, czy odpowietrzniki obracają się.
Do odpowietrznika umieszczonego w zacisku hamulcowym podłączamy przewód i napełniamy go płynem hamulcowym. Aby przewód się napełnił, otwieramy odpowietrznik na zacisku i wciskamy powoli pedał hamulca i przytrzymujemy go w jednym położeniu – do wykonania tej operacji będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Następnie zamykamy odpowietrznik i zwalniamy pedał hamulca. Ponownie otwieramy odpowietrznik i powtarzamy czynność do momentu aż przewód w całości napełni się płynem. Później zatykamy wężyk palcem, aby zablokować wyciek płynu.
Wsuwamy wolną końcówkę przewody na odpowietrznik siłownika sprzęgła i odkręcamy obydwa odpowietrzniki. Pedał hamulca wciskamy i zamykamy odpowietrznik na zacisku hamulcowym. Powtarzamy czynność aż do momentu aż znikną pojawiające się pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego. Zakręcamy odpowietrzniki i zdejmujemy przewód.
Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym uzupełniamy do maksymalnego poziomu. Sprawdzamy sprawność hamulców i działanie pedału sprzęgła. Montujemy osłonę silnika. Odbywamy jazdę próbna i sprawdzamy, czy objawy zapowietrzenia sprzęgła ustąpiły.