Brak wspomagania kierownicy VW Polo 9N 2002r

12 Maj 2011, 19:14

Witam,
zepsuło mi się wspomaganie kierownicy. Kierownica stawia ogromny opór i świeci się kontrolka . Płyn jest.
Mechanik nie potrafi zdiagnozować problemu, nie można połączyć się komputerem, żeby odczytać błąd.
Pompa milczy, nie wydaje żadnych dźwięków.

Wymieniłem pompę wspomagania i wspomaganie dalej nie działa.

Co proponujecie?
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro

12 Maj 2011, 20:31

Sprawdzić czy do pompy dochodzi napięcie, bezpieczniki.

roverek napisał(a):Mechanik nie potrafi zdiagnozować problemu, nie można połączyć się komputerem, żeby odczytać błąd.


Nie wiem czy występuje czujnik położenia kierownicy no ale najlepiej podpiąć pod kompa i odczytać błąd. Może ma kabel za 50 pln i dla tego nie może się podłączyć.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

12 Maj 2011, 21:49

Napięcie dochodzi do pompy (środkowy kabel).
A komputer do diagnostyki ma porządny, za parę dziesiąt tysięcy. A wcześniej ja swoim kabelkiem za 50zł się łączyłem bez problemu, a teraz nie mogę.
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro

13 Maj 2011, 08:14

Podjedz na próbę do innego mechanika i zobacz czy się połączy jak też mu się nie uda to już jakiś większy problem musi być i może tylko ASO zostanie jak mechanicy nie dają rady. Albo niech sprawdza każdy kabel od kompa po kolei może jakiś się przetarł czy coś.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

18 Maj 2011, 17:46

Tak na przyszłość piszę, jakby ktoś miał podobny problem.

Autko zostało naprawione przez elektryka. Problem tkwił w przegnitych/przetartych kablach znajdujących się w listwie pod akumulatorem. Wymiana na nowe rozwiązała problem.
Sumując, jakby komuś padło wspomaganie i nie mógłby się połączyć komputerem żeby sprawdzić błąd to najpierw sprawdźcie przewody które wychodzą z lewej wtyczki w pompie. a dopiero potem myślcie o zakupie pompy.

PS. Jedynie szkoda że wydałem niemałą kasę na nową pompę.
Jak by ktoś potrzebował to mam do sprzedania pompę wspomagania TRW:)
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro

18 Lis 2018, 22:45

Koledzy to nie prawda że kabel za 50zl nie jest w stanie połączyć się prawidłowo. Miałem ostatnio przypadek z polo n9 1.2 z 2002roku gdze zginęło wspomaganie i byłem u dwóch fachowców co mają programy i interfejsu za pare tysiecy zl i się nie mogli połączyć z stekownikiem a ja odkopalem swój stary laptop i kabel zadokladnie 39.50 zl i bez problemu sie polaczylem i zdjagnozowalem problem.
Bartek19
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Lis 2018, 23:19

Brawo za odkop :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4