Brak zasilania Audi A3 Sportback (8PA) » 3.2 V6 quattro

07 Mar 2013, 18:42

Witam wszystkich, znajomy ma duży problem ze swoim audi mianowicie całkowity brak zasilania, poprosił mnie o pomoc więc dziś podjechałem do niego z porządnym prostownikiem z rozruchem ale nic nie wskórałem:/. Sprawa wygląda tak: w aucie zero prądu żadna kontrolka nawet nie błyśnie myślę padł aku <niestety tragiczny dostęp z powodu butli w kole zapasowym> więc podpiąłem sie z prostownikiem do miejsc w komorze silnika, poszedłem na kawę i dałem mu godzinke na załadowanie choć troche aku, wracam po godzinie odpinam prostownik a tu du....a dalej zero prądu to se myśle ,,Ty cholero" rozruchem Cie potraktuje:D ale tu też zonk rozrusznik tylko tyrczy:/. Brak kontrolek, brak oświetlenia wewnątrz po prostu całkowity brak napięcia, oki myśle aku zdechła ale co sie okazało aku ma 3 miesiące i problemy z samochodem zaczęły sie właśnie po wymianie akumulatora. W sobote będziemy sie dobierać do aku bo wcześniej brak czasu, i tu moje pytanka:
- możliwe jest że machery kiepsko zakręciły aku i ślak go trafił <np przepaliło cele lub upaliło słupek??>
- jest jakiś główny bezpiecznik bądź rozłącznik lub coś podobnego poza tymi na kablach w bagażniku??
- auto nie miało żadnego dzwona więc wykluczam wyłącznik bezpieczeństwa dobrze myśle??
- immo sie nie popier....?? i czy rozrusznik w ty wypadku dawałby oznaki życia??
Z góry bardzo dziękuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi:). Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Mar 2013, 09:51

Może klema nie łączy przy aku.
Trzeba by było sprawdzić podłączenie akumulatora lub zrobić podmianę baterii - wtedy wszystko się okaże.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2013, 12:35

Czyli wina będzie leżeć po stronie aku??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Mar 2013, 16:36

Sprawdzić klemy, dokręcić mocniej,sprawdzić masę
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Mar 2013, 19:24

przemek217 napisał(a):auto nie miało żadnego dzwona więc wykluczam wyłącznik bezpieczeństwa dobrze myśle??

Dobrze bo ten wyłącznik odcina napięcie na pompę.
przemek217 napisał(a):immo sie nie popier....?? i czy rozrusznik w ty wypadku dawałby oznaki życia??

Nawet jak by coś było z immo to kontrolki muszą się palić a rozrusznik normalnie kręcić.
przemek217 napisał(a):jest jakiś główny bezpiecznik bądź rozłącznik lub coś podobnego poza tymi na kablach w bagażniku??

W sumie niczego nie powinno tam być - tylko klemy.
przemek217 napisał(a):możliwe jest że machery kiepsko zakręciły aku

Raczej tak.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002