Bravo 2 vs Volvo c30

23 Sie 2017, 10:25

Witam wszystkich,

Przystawiam się do zamienienia swojego samochodu tj. Bravo 2 t-jet 120ps benzynka przebieg 133k rocznik 2007 za volvo c30 1.6 diesel 109ps przebieg 179k rocznik 2007.
Pytanie brzmi czy to dobra decyzja? zamieniam dlatego że dobija mnie spalanie gdyż mam daleko do pracy wychodzi 500-600 zł miesiecznie. Volvo bedzie bardziej ekonomiczne. Dzisiaj jedziemy ogladac "to" c30 na co zwrocic uwagę ? moze macie jakies wskazowki, ktos mial stycznosc z tym samochode, napewno pojedziemy na stacje sprawdzic pojazd. Opcja druga jest tez zalozenie gazu do bravo :roll: niewiem co robic :shock: pomocy :shock: :shock: jezeli zly temat to prosze o przeniesienie i z gory przepraszam.
atqsob
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 03 2017
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bravo 2
Silnik: 1.4 t-jet
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 11:46

W bravo II 1.4 t-jet uwagę trzeba zwrócić głównie na skrzynię biegów, gdyż do 2010 roku były z nimi problemy. Wsłuchaj się czy nie słychać już łożysk. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na stan turbiny czy się nie poci, czy auto nie kopci oraz na dwumasę. Co do volvo to auto klasy "premium" więc i części mogą być droższe, szczególnie elementy blacharskie bo aut tych jest mało. Silnik z tego co kojarzę ten sam co w Focusie Mk2.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:00

Jeśli chodzi o bravo to od momentu kiedy go zakupiłem ( luty) od zaufanej osoby pojechałem do mechanika który zajmuje się głównie fiatami, sprawdził wszystko dokładnie, nie było żadnych problemów, sam również nie zauważyłem żeby coś było nie tak . Na przeglądzie też nic mi nie powiedzieli oprócz tego że wszystko w porządku no ale wiadomo przegląd..
Pytanie czy taka wymiana jest mądra ? Czy lepiej włożyć gaz ? Żeby się nie okazało że mam dobre autko wymienię i trzeba będzie włożyć do niego z 3koła.. :/ :roll: Samo volvo bardzo mi się podoba jak i zewnątrz taki wew.
atqsob
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 03 2017
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bravo 2
Silnik: 1.4 t-jet
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:06

Rozumiem, że z racji ekonomiczności wolisz kupić auto niewiadomego pochodzenia, marki premium i jeszcze w dieslu, zamiast wrzucić LPG do swojego? Czy coś pokręciłem? Bo jeśli nie, to gratuluję, potrafisz sobie życie uprościć :D

Z tego co widzę, to 1.4 T-Jet 120 PS ma wtrysk MPI, więc podejdzie normalna sekwencja, koszt nie wiem, z 3000 zł licz z wystrojeniem pod turbo (a nie sama instalacja za 2300 i do widzenia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:11

Czyli twoim skromnym zdaniem lepiej włożyć gaz za 3000 zł niż bawić się w zamienianie ? :ok:
atqsob
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 03 2017
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bravo 2
Silnik: 1.4 t-jet
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:13

Dokładnie. LPG zakładasz i masz oszczędność. Na zmianie samochodu dużo stracisz kasy, czasu i nerwów. Zresztą diesel może być kosztowny w naprawach.

Jeśli masz sprawny samochód, który dobrze przyjmie LPG to ja bym się go trzymał.
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus LS po tuningu według Japońskich Tunerów
    Japońscy tunerzy z firmy Modellista wzięli na warsztat nowego Lexusa LS. Luksusowa limuzyna otrzymała pakiet dodatków, które dodają jej specjalnego charakteru, jednocześnie nie wprowadzając rewolucji w wyglądzie ...

23 Sie 2017, 12:14

atqsob napisał(a):zyli twoim skromnym zdaniem lepiej włożyć gaz za 3000 zł niż bawić się w zamienianie ?


Z czysto ekonomicznego punktu widzenia, tak. Weź pod uwagę, że wiesz co masz, kupisz C30, w dieslu... po tygodniu się okaże, że wtryski leją i trzeba wymienić. I już oszczędność idzie w diabły. A potem jakiś wahacz, jakieś łożysko, jakiś zamek, wycieraczka, alternator itp itd. No i kiedyś dwumasa pójdzie, turbo, pompa CR i tak dalej.

Pomijam już fakt, że T-Jet to jedna z lepszych turbo benzyn.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:35

No nic, trzeba będzie zamontować gaz :)
Dzięki za pomoc :ok:
atqsob
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 03 2017
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bravo 2
Silnik: 1.4 t-jet
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 12:40

Mam tylko nadzieje że nic się nie będzie działo po zamontowaniu gazu :unsure:
atqsob
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 03 2017
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bravo 2
Silnik: 1.4 t-jet
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2017, 17:25

Skąd jesteś?

Poczytaj opinie o polecanych zakładach od instalacji gazowej w Twojej okolicy. Podzespoły dobrej jakości i solidny montaż to gwarancja bezproblemowej eksploatacji.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002