Bulgotanie po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego

01 Sty 2018, 18:14

Witam. Jestem zielony, szukam po necie odpowiedzi, ale nie znajduję. Moje pytanie jest takie, czy sytuacja, kiedy pół godziny po wyłączeniu silnika, gdy płyn jest jeszcze ciepły (nie gorący) odkręcam korek i słychać syczenie oraz płyn wewnątrz zabulgotał raz czy dwa razy jest normalne czy sygnalizuje usterkę? Po wystygnięciu i odkręcaniu korka efekt taki nie występował. Mam się martwić? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

01 Sty 2018, 18:42

Stefman napisał(a):Moje pytanie jest takie, czy sytuacja, kiedy pół godziny po wyłączeniu silnika, gdy płyn jest jeszcze ciepły (nie gorący) odkręcam korek i słychać syczenie oraz płyn wewnątrz zabulgotał raz czy dwa razy jest normalne czy sygnalizuje usterkę?
Moim zdaniem syczenie może być normalne ponieważ stygnięcia płyn zmniejsza swoją objętość i zasysa nadmiar ze zbiorniczka wyrównawczego przez to może wytworzyć się niewielkie podciśnienie i przy odkręcaniu zasyczeć. Bulgotanie raczej nie powinno występować.
Ubywa ci płynu, sprawdzałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sty 2018, 19:31

Płyn obserwuję, na razie nie zanotowałem ubytku, jeżeli jest to praktycznie niezauważalny. Będę go bacznie obserwował. Narazie z tego co wyczytałem to winna może być UPG. Jeżeli płyn będzie znikał to raczej pewne. Myślę jeszcze nad testem co2, może on rozjaśni sprawę. Do tego mam wrażenie, że silnik pracuje głośniej (burczy dziwnie przy dodawaniu gazu) i słychać jakby szelest (powietrze?) i chyba słabiej się zbiera.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

01 Sty 2018, 20:44

Stefman napisał(a):Myślę jeszcze nad testem co2, może on rozjaśni sprawę
Nie jest on drogi więc możesz spróbować go zrobić.
Z rury wydechowej leci biały dym?
Czy w płynie nie widać śladów oleju?
Korek od oleju jest czysty od spodu?

Stefman napisał(a):mam wrażenie, że silnik pracuje głośniej (burczy dziwnie przy dodawaniu gazu) i słychać jakby szelest (powietrze?) i chyba słabiej się zbiera
To może być wina nieszczelnego dolotu jak też i kolektora wydechowego (np. wydmuchana, wypalona uszczelka). Bardziej obstawiam układ dolotowy który bym sprawdził w pierwszej kolejności.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sty 2018, 21:04

Dymić dymi, ale są niskie temperatury, robię raczej krótkie trasy kilka-kilkanaście km, w rurze wydechowej jest ciągle wilgotno.
Płyn chłodniczy jest czysty.
Korek oleju jest czysty.
Jedynie to "zabulgotanie" mocno mnie zaniepokoiło.
Myślę, że gdyby dymił z powodu spalanego płynu to powinny być jakieś znaczne ubytki, bo ta para nie brałaby się znikąd, byłby to spalany płyn. Obserwacja ostatnich 1500 km nie wskazuje na ubytki, a sądzę, że po takim przebiegu i dymieniu musiałoby ubyć choć kilka mm w zbiorniku.
Zastanawiam się, czy to lewe powietrze, bo pewnie o nim myślałeś pisząc o dolocie i kolektorze, nie dostaje się właśnie z powodu nieszczelności UPG bądź co gorsza głowicy?
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

02 Sty 2018, 00:04

Stefman napisał(a):Zastanawiam się, czy to lewe powietrze, bo pewnie o nim myślałeś pisząc o dolocie i kolektorze, nie dostaje się właśnie z powodu nieszczelności UPG bądź co gorsza głowicy?
Spróbuj się przysłuchać dokładnie pracy silnika. Ja bym UPG zostawił na koniec. Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie i sprawdzić jak ono wygląda na poszczególnych cylindrach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999