artur12621 napisał(a):miałem sprintera 312 miał być nie zawodny a okazał się bardzo zawodny , od 1,5 roku mam ducato 2,8idtdi też miało być nie do zdarcia a przez ten czas dwa razy poszła uszczelka pod głowicą , dwa razy turbina , raz pompa i wtryski . Ja z autem obchodzę się jak z jajkiem . Olej wymieniam co 15 tysięcy tak samo i filtry . Zanim ruszę odpalam aby pracowało przez 10 minut tak zalecił serwisant od turbin oraz po zakończeniu jazdy 10 minut auto pracuje aby turbo ostygło . Paliwo tankuje w porządnych stacjach .
To ja Ci sprzedam trochę fucktów
![Szczęśliwy :D]()
z których sam wyciągniesz wnioski:
Bardzo często używam LTka 94r, 2,4 benz. na bliźniaku z windą i paką około wys.220 i 210 szer. po załadowaniu grubo ponad...
![Wink :wink:]()
nawet bardzo grubo
![Twisted Evil :twisted:]()
pali 17-20l lpg. to daje to 8-9l ON. Przebieg 350tyś.km.
Pug boxer laweta też nią jeżdżę
![Mr. Green :mrgreen:]()
pojemność 2,0 benz z ładunkiem około 1,5t spalanie 15l lpg a na pusto 12-13l lpg. to daje 6-7l ON.
I żeby nie było jeździłem dostawczakami dieslowymi to oprócz jednego który był używany od nowości reszta kosztowo porażka czyli np: transit 2003r diesel 30tyś.km. kosztowało nim połowę wartości boxera natomiast LT ek z paką 2,5m wys.. i pełnym ładunkiem palił 13l ON. już nie wspomnę o kosztach turbinek i tym podobnych wynalazków.
Więc jeżeli możesz używać auta z LPG to nawet 5min się nie zastanawiaj bo to da Ci większą oszczędność niż jakikolwiek diesel.