Bus o ładowności powyżej 1t po 2000r bez turbiny

02 Lis 2015, 19:01

Witam Serdecznie . Pisze ponieważ mam bardzo niemiłe doświadczenia z silnikami diesel a w szczególności z turbinami chciałbym się dowiedzieć które samochody dostawcze wersja furgon o ładowności powyżej 1 tony produkowane po 2000 roku nie są wyposażone w tą nieszczęsną turbinę . Pytam bo chce teraz kupić auto bez turbiny i jedyne jakie znam to vw lt sdi . Czekam na wasze wypowiedzi .
artur12621
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 2009
Auto: opel vectra b

02 Lis 2015, 19:03

a co jest złego w turbinie niby?
chyba lepiej wydać raz na 150tys. km 700-800zł na regenerację niż męczyć się jakimś wolnossakiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lis 2015, 19:47

Dla mnie jest to ustroństwo i nie mam już siły bo w tym roku wymieniam już drugą .
artur12621
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 2009
Auto: opel vectra b

02 Lis 2015, 19:48

Dodatkowo za każdym razem auto dostaje samozapłonu ja nie wyrabiam już na koszta .
artur12621
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 2009
Auto: opel vectra b

02 Lis 2015, 19:51

heh jak nie stosuje się podstawowych zaleceń co do chłodzenia turbiny i wymian oleju to tek jest ;)
Zobacz ile mają nalatane Sprintery co wożą ludzi - po 1,5mln km i mają turbawki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lis 2015, 20:12

miałem sprintera 312 miał być nie zawodny a okazał się bardzo zawodny , od 1,5 roku mam ducato 2,8idtdi też miało być nie do zdarcia a przez ten czas dwa razy poszła uszczelka pod głowicą , dwa razy turbina , raz pompa i wtryski . Ja z autem obchodzę się jak z jajkiem . Olej wymieniam co 15 tysięcy tak samo i filtry . Zanim ruszę odpalam aby pracowało przez 10 minut tak zalecił serwisant od turbin oraz po zakończeniu jazdy 10 minut auto pracuje aby turbo ostygło . Paliwo tankuje w porządnych stacjach .
artur12621
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 2009
Auto: opel vectra b

02 Lis 2015, 20:14

no to fakt miałeś pecha :o
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lis 2015, 20:27

artur12621 napisał(a):miałem sprintera 312 miał być nie zawodny a okazał się bardzo zawodny , od 1,5 roku mam ducato 2,8idtdi też miało być nie do zdarcia a przez ten czas dwa razy poszła uszczelka pod głowicą , dwa razy turbina , raz pompa i wtryski . Ja z autem obchodzę się jak z jajkiem . Olej wymieniam co 15 tysięcy tak samo i filtry . Zanim ruszę odpalam aby pracowało przez 10 minut tak zalecił serwisant od turbin oraz po zakończeniu jazdy 10 minut auto pracuje aby turbo ostygło . Paliwo tankuje w porządnych stacjach .



To ja Ci sprzedam trochę fucktów :D z których sam wyciągniesz wnioski:

Bardzo często używam LTka 94r, 2,4 benz. na bliźniaku z windą i paką około wys.220 i 210 szer. po załadowaniu grubo ponad... :wink: nawet bardzo grubo :twisted: pali 17-20l lpg. to daje to 8-9l ON. Przebieg 350tyś.km.

Pug boxer laweta też nią jeżdżę :mrgreen: pojemność 2,0 benz z ładunkiem około 1,5t spalanie 15l lpg a na pusto 12-13l lpg. to daje 6-7l ON.

I żeby nie było jeździłem dostawczakami dieslowymi to oprócz jednego który był używany od nowości reszta kosztowo porażka czyli np: transit 2003r diesel 30tyś.km. kosztowało nim połowę wartości boxera natomiast LT ek z paką 2,5m wys.. i pełnym ładunkiem palił 13l ON. już nie wspomnę o kosztach turbinek i tym podobnych wynalazków.

Więc jeżeli możesz używać auta z LPG to nawet 5min się nie zastanawiaj bo to da Ci większą oszczędność niż jakikolwiek diesel.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2015, 20:49

Myślałem o sprinterze benzyna 2,3 ale nie mam skąd zaczerpnąć informacji na temat np. kosztów kapitalnego remontu silnika i dostępności części . Mam opla w gazie od 4 lat i jesli chodzi o koszta to sa to grosze , najdroższa naprawa to remont silnika wyniósł mnie 1300zł . Auto ani razu nie jechało na lawecie a byłem nim w niemczech z przyczepą dziesiątki razy . Może ktoś cos wie o sprinterze albo ducato w benzynie ? jak z częściami itp.
artur12621
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 2009
Auto: opel vectra b