C4, VII czy E12 ?

08 Lip 2011, 14:31

Witam
Mam 20lat i chcę sobie kupić jakieś fajne auto, będzie to mój pierwszy samochód, zależy mi na tym aby silnik był nie większy niż 1.6 ze względu na brak zniżek, samochód musi być 5 drzwiowy, mało awaryjny i aby miał trochę więcej miejsca w środku niż GOLF IV, szczególnie dla pasażerów z tyłu. Kwota jaką mogę na to przeznaczyć to +/- 20tyś.
Co powiecie o tych autach?
Citroen C4 1.6HDi 90 lub 110KM
Honda CIVIC VII 1.6 V-TEC
Corolla E12 1.6 VVt-i

Ceny na rynku są podobne tylko c4 jest trochę droższy ale za to najładniejszy.
Rocznie pewnie będę robił coś około 10-15tyś, 50/50 miasto, trasa
MrEko
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lip 2011, 14:40

Sprawdzi się każdy i przy twoim zakładanym przebiegu nie będzie sprawiał kłopotów ale pod warunkiem..,że kupisz auto naprawdę zadbane!
Jakie auto wybrać..? To w Twoim przypadku kwestia gustu i tego w jakim się najlepiej będziesz czuł.
Jeśli się zdecydujesz na C4,to zwróć uwagę na to czy akurat twój "wybranek" nie jest czasem wyposażony w filtr FDP. Przy tak małym zakładanym przebiegu,auto z tym "wynalazkiem" będzie kłopotliwe.Focusy II mają też diesle od PSA więc te same. Przy 90KM ten filtr to rzadkość,a przy 110Km występował częściej.Jeśli będziesz jezdził mało i krótkie odcinki,to auto będzie więcej palić ,a w końcu ten filtr będzie trzeba wymienić...Niestety nie jest to tania czynność.Jedyną radą na pozbycie się od czasu do czasu "smoły" jest 20km z prawie maksymalnymi obrotami na autostradzie... o ile nie jest już za pózno.
Może więc warto pozostać przy silnikach benzynowych..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2011, 14:47

artur73 napisał(a):...Przy tak małym zakładanym przebiegu,auto z tym "wynalazkiem" będzie kłopotliwe.Focusy II mają też diesle od PSA więc te same. Przy 90KM ten filtr to rzadkość,a przy 110Km występował częściej.Jeśli będziesz jezdził mało i krótkie odcinki,to auto będzie więcej palić ,a w końcu ten filtr będzie trzeba wymienić...Niestety nie jest to tania czynność.Jedyną radą na pozbycie się od czasu do czasu "smoły" jest 20km z prawie maksymalnymi obrotami na autostradzie... o ile nie jest już za pózno.
Może więc warto pozostać przy silnikach benzynowych..?

Czytałem już trochę na temat tego filtra, rzeczywiście potrafi sprawić kłopotu ale podobno można go wypłukać domowymi sposobami ale nie wiem jeszcze dokładnie jak. Wersja 90km nie tego filtra oraz nie ma także koła dwumasowego i zmiennej geometrii turbiny co bardzo by mi odpowiadało.
MrEko
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lip 2011, 14:55

Szczerze powiem,że nie słyszałem o płukaniu tego filtra i ... nie polecam.W zaawansowanej elektronice C4 mogą się pojawić po tym zabiegu naprawdę poważniejsze kłopoty.
Zawsze masz 90KM do poszukania !!! Takim Focusem II z 1,6 TDCi -90 KM rozbujałem się w celach "testowych" do prawie 190km/h więc raczej nie potrzeba tych 110KM...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2011, 14:57

90KM ma też mocniejszy dół niż wersja 110KM więc przy rozsądnych prędkościach wcale nie odczuwa się aż 20km różnicy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2011, 15:42

MrEko napisał(a):Czytałem już trochę na temat tego filtra, rzeczywiście potrafi sprawić kłopotu ale podobno można go wypłukać domowymi sposobami ale nie wiem jeszcze dokładnie jak...

nie cuduj. fap nie jest taki straszny. wylapuje sadze ze spalin, ktora potem musi wypalic. aby to zrobic musi dobrze sie zagrzac co przy jezdzie tylko na krotkich odcinkach jest niewykonalne i prowadzi do zapchania filtra. wystarczy zrobic od czasu do czasu wycieczke za miasto i problemu nie ma. mozesz tez zlecic wyciecie fap i edycje elektroniki w specfirmie. koszt ok 1500 zl.


pozdr
viwaldi
viwaldi
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z dachem lub bez - nadwozia sportowych samochodów
    Producenci sportowych samochodów, chcąc sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów, nie ustają w poszerzaniu swoich ofert. W sprzedaży pojawiają się praktyczne auta, o sportowych właściwościach ...

08 Lip 2011, 16:48

Teraz wycięcie i programowe usunięcie FAP/DPF oscyluje między 600, a 900 PLN. Są specjalne płyny do płukania filtra cząstek stałych ale używa się ich gdy nasycenie jest większe niż 95% do tej wartości można go wypalić w trybie awaryjnym ale spotkałem się z sytuacją kiedy podczas takiego wypalania DPF się po prostu zapalił (wypalają się w nim dziury). Podczas wypalania powstaje bardzo wysoka temperatura

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

08 Lip 2011, 20:24

Możecie polecić jeszcze jakieś ciekawe auto w tej cenie czy może lepszego już nic nie znajde?
Co do C4 to będę szukał wersji 90 albo 110KM ale bez FAPa, może uda mi się znaleźć coś dobrego w tej cenie.
MrEko
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Lip 2011, 14:23

Zainteresowała mnie ostatnio astra 3 silnik 1.4 90KM lub 1.7cdti 100KM. Cena za rocznik 2005 oscyluje w granicach 20tyś. Co o tym sądzicie, lepsze to od C4?
MrEko
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Lip 2011, 01:30

Jak dla mnie Astra to rozsądny wybór.Na pewno nie jest to powiew świeżości z polotem C4. Osobiście jako pragmatyk wybrałbym Astrę,bo nie zależy mi na nietuzinkowości,a na jeżdżeniu "przewidywalnym" autem.Oczywiście wolałbym Astrę III z 1,6-105KM,bo 1,4 jedzie ale na wysokich obrotach...i wtedy potrafi popalić benzynki.Co do diesla,to generalnie jest udany.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna