C5 czy Laguna II

31 Maj 2012, 19:10

Witam. Wiem że oby dwa wymienione w temacie autka pewnie nie są zbyt polecane. Naszpikowane elektroniką francuzy ;p Jednak niestety, francuskie auta są piękne, wymienione przeze mnie chyba najbardziej. Nie wiem w tym przypadku, który z konkurentów będzie lepszy, mniej awaryjny itd. Odrzucające jest to iż są one strasznie tanie w porównaniu do konkurencyjnych wydawałoby się, Peugeot'ów... O ile można ustawić obok nich 407. Proszę o jakieś porady i spostrzeżenia. Autka oczywiście przewiduje w benzynie i w kombi najlepiej. Z góry dziekuję za odpowiedzi :)
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Maj 2012, 22:04

a który rok tych aut?
powiem ci tak... odpowiedź znać powinieneś, a jak nie to cie uświadomię. laguna została okrzyknieta królową lawet. coś więcej ci na ten temat dopowiedzieć czy juz wysunąłeś wnioski?:P osobiście laguna mi się bardziej podoba niż c5 ale awaryjność tego samochodu zniechęca mnie. c5 ma hydro dlatego dobrze poczytaj o nim. ogólnie hydro jest super na nasze drogi. komfort i wygoda. ale... o hydro trzeba dbać i doglądać. pytam o rok bo c5 przed liftem miało bardziej awaryjne zawieszenie a w wersji po liftowych zostało co nieco poprawione. do kupna c5 weź sobie kogoś kto się zna na hydro bo jesli będziesz mieć pecha to wdepniesz w g .. i cały czas będziesz dokładać i pomścisz to auto.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

31 Maj 2012, 22:18

No niestety na C% po lifcie mnie nie stać ;] widziałem jednego za 17 chyba, ale to raczej za mało, i w dodatku był tylko jeden egzemplarz
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Maj 2012, 22:32

Tu się nie ma czego bać.
W dziedzinie kosztów zdecydowanie lepiej wypada Laguna, w "Motorze" było nawet zestawienie i tam już z uwzględnieniem awaryjności(notabene nie jest taka tragiczna na poziomie Passata B5 i niewiele lepsza niż Vectra C) czyli słabo ale nie gorzej niż konkurencji) i okazało się, że jest najtańsza w utrzymaniu z całej klasy.
Po 2003 poprawiono nieco niemiecką elektronikę a egzemplarze po FL są już bezwarunkowo godne polecenia.
W przypadku benzyniaków nie ma silników których trzeba by unikać poza wersjami IDE z bezpośrednim wtryskiem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Cze 2012, 00:45

No jest jeszcze ewentualnie Mondeo mk3 w kombi, ale to na 3 miejscu.

A jeśli chodzi o te C5 po lifcie to mam dwie:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...