Podstawowe kryteria zestawienia:
- samochód segmentu D
- silnik o pojemności do 2l i mocy ok. 150KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 2006r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Citroen C5 I 2,0 - 143KM (głównie modele po liftingu)
- Mazda 6 I 2,0 - 147KM
- Opel Vectra C 1,8 - 140KM
- Skoda SuperB I 1,8T - 150KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
W Maździe zastosowano łańcuch rozrządu - w pozostałych jest to pasek (SKF). Dodatkowo w japońskim samochodzie nie stosuje się filtra paliwa.
Należy zwrócić na bardzo wysoki koszt łożyska (SKF) w Oplu, które jest zintegrowane z czujnikiem ABS i piastą oraz termostatu (Gates).
Jedynym samochodem z zestawienia wyposażonym w turbodoładowanie jest Skoda. Zastosowano tutaj również koło dwumasowe (Sachs). Osprzęt ten wyraźnie podwyższa końcową kwotę w tabeli.
Citroen występuje z zawieszeniem hydropneumatycznym, którego koszty są wymienione w rubryce o typowych usterkach.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit:
Dodanie ankiety