[D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8

Który model wybierasz?

Citroen C5 II 2,0 - 140KM
14
32%
Opel Insignia 1,8 - 140KM
7
16%
Renault Laguna III 2,0 - 140KM
13
30%
Toyota Avensis III 1,8 - 147KM
10
23%
Razem głosów : 44

14 Sty 2017, 14:54

[D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8
Podstawowe kryteria zestawienia:
- segment D
- silnik benzynowy o mocy ok. 140KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 2010 roku

Wytypowane modele do zestawienia:

- Citroen C5 II 2,0 - 140KM
- Opel Insignia 1,8 - 140KM
- Renault Laguna III 2,0 - 140KM
- Toyota Avensis III 1,8 - 147KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na koszt zintegrowanej cewki zapłonowej (NGK) i termostatu (Gates) w Oplu, amoryzatorów (KYB), tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z łożyskami kół (OEM) i koła dwumasowego (Sachs) w Renault oraz sprzęgła (Aisin) w Toyocie.
Citroen był wyposażany w dwa rodzaje zawieszenia. W zestawieniu rozpatrywane jest hydropneumatyczne.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Uwzględniono pominięte wcześniej koło dwumasowe w Renault
edit2:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 17:30, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sty 2017, 22:33

To chyba jedyne rozsądne "kolejne wybory" jeśli chodzi o auta. Aż za głowę się łapię, bo koszty utrzymania na poziomie mojego Accorda a komfort takiego C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem to musi być poezja. Znowu Laguna oferuje 2.0T... Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka tylko same diesle, tfu.
Avensisem jeździłem, auto tak nudne, szare i bez polotu, że po powrocie do Accorda skakałem z radości. Nie powiem, ładne i pewnie niezawodne (1.6 Valvematic), ale na tym zalety się kończą.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

15 Sty 2017, 12:06

Killaz napisał(a):To chyba jedyne rozsądne "kolejne wybory" jeśli chodzi o auta. Aż za głowę się łapię, bo koszty utrzymania na poziomie mojego Accorda a komfort takiego C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem to musi być poezja. Znowu Laguna oferuje 2.0T... Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka tylko same diesle, tfu.

Ogólnie wszystko się zgadza tylko w przypadku takich porównań trzeba brać poprawkę na to co trudno ująć w cyfrach... np: w tabelce z avensisem1 vs xantia vs vectra vs mazda cytryna wypada kosztowo tak samo jak aven1 co wiadomo że w realu może średnio wyjść...
Killaz napisał(a):Avensisem jeździłem, auto tak nudne, szare i bez polotu, że po powrocie do Accorda skakałem z radości. Nie powiem, ładne i pewnie niezawodne (1.6 Valvematic), ale na tym zalety się kończ

Powiem szczerze że ja już wymiotuje avenami ich nudą i właśnie brakiem tego czegoś tylko jest jeden problem ogólnie teraz wszystkie populusy są bez jajec więc często zastanawiam się czy nie zostanę przy starszej motoryzacji.
Ogólnie jesteś chyba w takiej kropce jak ja czyli nie wiadomo czy w lewo czy w prawo...a może w drzewo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11076
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Sty 2017, 13:39

Killaz napisał(a):Szkoda, że C5 nie posiada żadnego żwawszego benzyniaka
3.0 v6 Ci nie wystarczy? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sty 2017, 22:45

Wiecie co, chwilę po tym jak to napisałem zajrzałem do zestawienia z RX i Cayenne i właśnie oglądam RXy na Allegro :D

szybki, jesteś w stanie potwierdzić to, że RX jest taki tani w utrzymaniu? Ja tu mówię nawet o RX 300 z V6. A jakby nie patrzeć, kawał bestii w automacie, piękna sprawa.

Najgorsze jest to, że teraz mój znajomy jeździ nowym NXem 300h a znajomej chłopak ISem 250 i wiecie, odczuwam delikatną presję społeczną :roll:
Accord niestety jest nie do zajebania, jeździ i się nie psuje, więc nawet nie mam motywacji, żeby myśleć o sprzedaży.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

16 Sty 2017, 08:23

Killaz napisał(a):Accord niestety jest nie do zajebania, jeździ i się nie psuje, więc nawet nie mam motywacji, żeby myśleć o sprzedaży.

Przy RX niewiele się zmieni.
Ostatnio w Motorze było zestawienie z angielskiego rankingu kosztów napraw i... RX wyszedł zdecydowanie najtaniej.
No ale może przejdźmy do tamtego zestawienia z dyskusją o RX :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Mar 2017, 16:16

Nastąpiła drobna ale zauważalna zmiana - dopisałem drogie koło dwumasowe w Lagunie, które nie wiedzieć czemu pominąłem :?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Kwi 2017, 18:01

Witam, a to nie dobrze laguna 3 była w moim wyborze na 1 miejscu, a tu dwumasa ponad 3 tys :(
niki0410
Nowicjusz
 
Posty: 44
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 1tys. km
Auto: seat toledo 2M
Silnik: 1.9tdi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2004

04 Kwi 2017, 18:17

Na pocieszenie jest to, że dwumasy w benzyniakach nie psują się tak szybko jak w dieslach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 12:49

niki0410 napisał(a):Witam, a to nie dobrze laguna 3 była w moim wyborze na 1 miejscu, a tu dwumasa ponad 3 tys


U mnie było dokładnie tak samo... Napaliłem się na Lagunę III jak szczerbaty na suchary a tu 3,5 tysia za koło dwumasowe. Rację ma dzida, że w benzyniakach psuje się rzadziej i wytrzymuje większe przebiegi (ok. 300 do 400 tysięcy km) ale trzeba to mieć na uwadze - kiedyś padnie. I wtedy portfel to odczuje dość boleśnie. Dlatego przed kupnem warto zajrzeć do tych zestawień dzidy, by potem nie zostać niemile zaskoczonym. :unsure:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza