C5 II - jaki silnik?

27 Paź 2018, 07:54

Witam!
Chciałbym wkrótce kupić autko z rocznika +/- 2014 i przeznaczyć na nie 30tys +/- 5tys zł. Skłaniam się raczej ku sedanowi klasy właśnie C5. I tutaj pojawia się problem bo generalnie poza wakacjami i weekendowymi wypadami kilka razy w roku auto będzie robiło dziennie trasę po mieście ok15 km do pracy i z powrotem. Większość poleca w tym aucie 2.0 HDI czyli diesel ale czy na takie trasy ma to sens? Ponadto większość tych aut ma przebieg niewiele mniej niż 200tys deklarowane i cena tych aut jest atrakcyjna ale jak duże jest ryzyko dodatkowych kosztów?
Jak przy takim przebiegu zachowuje się zawieszenie hydropneumatyczne? Lepiej szukać ze zwykłym?
A może jednak benzyna? A może w ogóle inny model?

Nie ukrywam, że wydanie 30tys to dla mnie wyzwanie i nie chciałbym po zakupie wydawać kolejnych 10tys bo mnie to przerośnie....

Pozdrawiam i proszę o sugestie.
krzysiekkce
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Paź 2018, 08:18

Nie kupisz zadbanego auta klasy c5 z rocznika 2014 za 30k (a nawet 35)
2.0hdi to świetny silnik ale nie ma co ukrywać, że podczas miejskiej jazdy będzie się szybko zużywał więc benzyniak będzie na pewno bezpieczniejszym rozwiązaniem.
Biorąc pod uwagę, że 1.6thp ma sporo problemów to najlepszym wyborem wydaje się być 2.0/140. W miarę prosty silnik, gdzie niewiele może się zepsuć.
Hydro, jeśli ktoś je dobrze serwisował nie będzie droższe niż standardowe zawieszenie za to komfort jazdy nieporównywalny.

krzysiekkce napisał(a): A może w ogóle inny model?


Tutaj bym się zastanowił. Nie chodzi o kwestie techniczne czy coś bo C5 to naprawdę świetne auto ale o jego gabaryty. Jeśli jeździsz głównie po mieście to jest to po prostu niewygodne i niepraktyczne. Na dzień dzisiejszy jeżdżę autem mającym 4,99 długości i coś mogę o tym powiedzieć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 10:07

Mam obecnie C5-tkę, czujniki parkowania z przodu i z tyłu (akustyczne i wizualne) robią swoją robotę, a praktycznie i tak po mieście jedziesz swoim pasem. Jedynie przy parkowaniu, ale po to są czujniki.
A komfort to już inna bajka aniżeli w przypadku aut klasy B, czy kompakt.

No, ale nie rocznik 2014, chyba, że z Francji, powypadkowy i z przekręconym licznikiem, jeśli rocznik taki ważny.
tomekdk
 

27 Paź 2018, 10:12

tomekdk napisał(a): Jedynie przy parkowaniu, ale po to są czujniki.


Mówię raczej o "wymiarach" wolnych miejsc parkingowych. Na osiedlu fizycznie nie mam możliwości zaparkować równolegle
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Paź 2018, 10:31

Daruj sobiewspółczesnego diesla, dpfy i inne pierdoły do niczego nikomu nie potrzeba które tylko nabijaja kase
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Paź 2018, 10:56

tomekdk napisał(a):Jedynie przy parkowaniu, ale po to są czujniki.


Tu nie chodzi o problem z parkowaniem, tylko z miejscem parkingowym. Ja mam tak jak Invi, u mnie np. pod blokiem zaparkować swoją Megane jak jest zawalony parking wzdłuż i wszerz to nie takie łatwe zadanie i za 1 razem zwyczajnie nie wykręcisz. Po prostu zbudowali taki parking, że woła o pomstę do nieba i żadne czujniki mi nie pomogą w skręcaniu. Do tego dochodzi druga strona modelu czyli obijanie drzwi przez innych i jak ktoś krzywo zaparkuje to masz kolejny problem (nie zliczę sytuacji gdy musiałem wyjeżdżać w drugą stronę na jednokierunkowej żeby wgl jakoś cofnąć).

Wszystko zależy od tego gdzie parkuje na co dzień. Pod galeriami zazwyczaj problemu nie ma, bo miejsca sporo a i można zajechać na koniec i się przejść (co nawet będzie zdrowe).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Nowy Duster 2018: w 100% zmieniony design nadwozia
    Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie ...

27 Paź 2018, 13:19

Mam po mieście Pandę żony a dla siebie chciałem auto lepszej klasy z uwagi na jakiś tam prestiż. Z waszych wypowiedzi rozumiem, żę lepiej skupić się na roczniku 2012 i raczej benzynie?

Mam jeszcze na oku i40 - podoba mi się jego stylistyka ew i3 ale to już inna klasa auta więc mniej ...
krzysiekkce
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Paź 2018, 13:47

Zamiast wymyślać jakieś auta gównianej jakości to bardziej przyjrzałbym innym markom. Druga sprawa i40 i prestiż to 2 odmienne rzeczy. Bardziej bym polecił Mondeo MK4, Volvo s60/s80, Honde Accord
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4