C5 III -pytania

03 Paź 2016, 17:49

No to zdecydowałem się na Cytrynę C5 III choć wizje wożenia jej na lawecie nadal mnie straszą nocami :D No ale warto chyba zaryzykować, dobre opinie i za namową kilku tutejszych użytkowników. Na początku w ogóle nie brałem pod uwagę francuskich aut z racji opinii jakie krążą o francuzach. 3/4 osób którym powiedziałem o zamiarach kupna Cytryny, pukały się w głowę...

Silnik 2.0 benzyna, nadwozie co się trafi bo oba ładne.

Pytania:
1) Co się lubi w tym aucie psuć? Słabe punkty? Na co zwracać uwagę przy kupnie?
2) Czy do serwisu C5 potrzebuje specjalistycznego warsztatu? Czy zwykły(ale zajebiście dobry) mechanik da radę?
3) Będę szukał C5 ze zwykłym zawiasem Nie dość że boję się tego auta to jeszcze to hydrauliczne zawieszenie mnie nie przekonuje. Co jeśli posypię się w trasie? Przecież żeby zebrać C5 z drogi z takim zawiasem to trzeba specjalnej lawety=koszty. Po za tym zwykły serwis takiego zawieszenia to pewnie kolosalne koszty.
4) Jak z ogólnymi kosztami? Ceny części przystępne i dostępne czy raczej egzotyczne i trudno dostępne?
5) Czy C5 ma pełnowymiarowe koło czy dojazdówkę? Bo wiem że miejsce jest
6) Czy ma coś tak podstawowego jak kontrolkę temperatury?
7) Wiem że utrata wartości tych aut jest ogromna i pewnie za 3-4 lata sprzedam ją z kilka tysięcy. Czy można w PL znaleźć kupca na te auta?
8 ) Inwestować w lawetę? :wink:

Miałem jeszcze na oku Merca w204 ale małe to,ciasne i środek jest zwyczajnie brzydki. Wiadomo inny prestiż(wierzcie mi znam takich co nie siądą np do Skody) ale to nie istotne bo pod wieloma względami C5 wygrywa.
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie

03 Paź 2016, 18:19

pirania napisał(a):Na początku w ogóle nie brałem pod uwagę francuskich aut z racji opinii jakie krążą o francuzach. 3/4 osób którym powiedziałem o zamiarach kupna Cytryny, pukały się w głowę...

poczekaj aż ich przewieziesz... z hydropneumatyką (o tym dalej)

Ad 1 i 4
(tylko silnik inny)
c5-2-0hdi-mondeo-2-0tdci-insignia-2-0cdti-laguna-2-0dci-vt96087.htm

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ad 2
Większość mechaników ogarniające francuskie auta je naprawi

Ad 3
Zwykły zawias jest porównywalny w utrzymaniu, a zapewnia gorszy komfort. Hydropneumatyka jest trwalsza niż amortyzatory i nie zawodzi ot tak.

Ad 5
Zależy od konkretnego egzemplarza i kto jak wyposażał auto w salonie

Ad 6
Nie wiem dlaczego to takie ważne ale najczęściej gdy nie ma wskaźnika jest lampka, która się świeci gdy silnik jest zimny.

Ad 7
Każde auto ma swoich fanów, a to w dobie skomplikowanej konkurencji z silnikami z wtryskiem bezpośrednim dobrze rokuje na przyszłość.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Paź 2016, 18:55

Dzięki dzida :piwo:

Części eksploatacyjne najniższe z zestawienia. Zdziwiło mnie to łożysko w Mondeo mk4, prawie 400zł różnicy :o Oj pewna osoba która ma to auto się zdziwi tą informacją.

Hydropneumatykę sobie daruje. 2000zł za naprawę tego. Zapewne do obsługi tego potrzebny jest specjalistyczny warsztat a zwykły zawias to nie problem dla mechanika
I tu niestety C5 leży bo typowe usterki(dużo ich) to ponad 3000zł gdzie w reszcie jest to około 1200zł. Coś za coś bo generalne koszty o dziwo dość niskie. No wiadomo z benzyną odpada połowa problemów

W 2.0 jest łańcuch czy pasek?
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie

03 Paź 2016, 21:44

pirania napisał(a):Silnik 2.0 benzyna, nadwozie co się trafi bo oba ładne.

Słusznie.

pirania napisał(a):1) Co się lubi w tym aucie psuć? Słabe punkty? Na co zwracać uwagę przy kupnie?

Ogólny stan. Potencjometr pedału gazu. Manualna skrzynia biegów (wyje/łożyska padają/wałki) - lepiej automat brać (też ma swoje humory i zawory padają co około 200tyś. 650zł + wymiana). Im bogatsza wersja tym więcej pierdół które mogą się zepsuć więc warto porządnie przeskanować auto Lexią przy zakupie.
pirania napisał(a):2) Czy do serwisu C5 potrzebuje specjalistycznego warsztatu? Czy zwykły(ale zajebiście dobry) mechanik da radę?

Zajebiście dobry da radę. Nie mniej jednak jeśli zdecydujesz się na hydro warto go zabierać do warsztatów specjalizujących się w samochodach francuskich. Często pierdoły dają jakieś dziwne objawy, a naprawa jest prosta i tania. Tylko trzeba wcześniej było mieć z nią do czynienia.
pirania napisał(a):3) Będę szukał C5 ze zwykłym zawiasem Nie dość że boję się tego auta to jeszcze to hydrauliczne zawieszenie mnie nie przekonuje. Co jeśli posypię się w trasie? Przecież żeby zebrać C5 z drogi z takim zawiasem to trzeba specjalnej lawety=koszty. Po za tym zwykły serwis takiego zawieszenia to pewnie kolosalne koszty.

Hydroactive 3+ schodzi w trybie awaryjnym do -1 i robi się twardy. Można jechać. Tyle tylko, że nie poszalejesz i na krawężnik nie wjedziesz. Generalnie jest bardzo trwały.

pirania napisał(a):4) Jak z ogólnymi kosztami? Ceny części przystępne i dostępne czy raczej egzotyczne i trudno dostępne?

Do benzyny 1.8 i 2.0 części dostępne bez problemów. Mnogo zamienników wszelkiej maści (jest to model mocno spokrewniony z 407). Generalnie jak na ten segment jest bardzo tanio. Taniej niż w BMW/Fordzie/Oplu/VW
pirania napisał(a):5) Czy C5 ma pełnowymiarowe koło czy dojazdówkę? Bo wiem że miejsce jest

Jest pełnowymiarowe.
pirania napisał(a):6) Czy ma coś tak podstawowego jak kontrolkę temperatury?
Tak. Ale brakuje mu wielu istotnych wk.... i oczywistych rzeczy np. uchwytu na puszkę/kubek.
pirania napisał(a):7) Wiem że utrata wartości tych aut jest ogromna i pewnie za 3-4 lata sprzedam ją z kilka tysięcy. Czy można w PL znaleźć kupca na te auta?
Sporo ich widać na ulicy. Coraz więcej. Generalnie są trwalsze i wdzięczniejsze niż wcześniejsze generacje.
pirania napisał(a):8 ) Inwestować w lawetę?
Jak kupisz szrot lub nie będziesz dbać to w każdym aucie się coś wysypie.

Samochodów na "eF" się nie kupuje dla zasady. W 2.0 jest pasek.

Roman pozdrawia.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
    Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...