Cabriolet z Hard Topem

10 Maj 2015, 20:29

Witam,
Jak w nazwie tematu.
Planowałem na przyszły rok zmienić auto na kabriolet, ale niestety obecne auto zaczyna szwankować i trzeba przyspieszyć zmianę.

Miał być za rok PUG 308 CC, ale niestety brakuje obecnie floty.


Więc co chcę teraz?
- Astra III cabrio
- PUG 307 CC (po lifcie)
- Renault megane CC (najmniej)


Szukam benzyniaka over 110 KM.
Na co zwracać uwagę przy zakupie CABRIO?
Który z nich będzie bezproblemowym samochodem?
Jak części?
Które silniki warto oglądać (tylko benzyna)?
Jak z dachem (jakieś przeglądy trzeba robić, jak uszczelki w zimę, jak po zimie)?


Zostały te 3 samochody do wyboru i nic innego, także proszę nie proponować innych aut.

Z góry dzięki i liczę na kilka odpowiedzi.
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Maj 2015, 20:34

Na pewno zwróć uwagę na system składania dachu. Jak wydaje dziwne dźwięki przy składaniu i rozkładaniu to odpuść nie wspominając, że ma te czynności robić płynie i bez zatrzymań. No i druga sprawa to szczelność czyli myjnia obowiązkowo do odwiedzenia. Powypadkowy kabriolet ciężko jest naprostować.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2015, 20:36

Upek.
Nikt nic nie dopowie?
PaNiKa
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 2.0 D4D 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Maj 2015, 20:50

Megane CC (zakładam że II) tylko z 2.0 a najlepiej 2.0T, inne silniki to pomyłka. Sztywność nadwozia bardzo fajnie sprawdza się najeżdzając jednym kołem na krawężnik (w miarę wysoki) i składając oraz rozkłądając dach - nie powinno nic skrzypieć, trzeszczeć ani tym bardziej się blokować, jeśli tak robi, to nie kupuj tego egzemplarza, tego nie poprawisz.

Szczelność - zazwyczaj opadają szyby, to można łatwo wyregulować, o ile nie są już podniesione na maxa, wtedy to nieco więcej pracy.

Bardzo dużo egzemplarzy jest pokolizyjnych, trzeba na to uważać bo w kabriolecie to jeszcze większe problemy niż przy normalnym nadwoziu.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009