Captiva 2.2 Szarpanie przy przyśpieszaniu

03 Wrz 2019, 17:47

Witam. Posiadam Chevroleta Captive 2.2 163 km z automatyczną skrzynią biegów z 2011r. Problem polega na tym że strasznie szarpie samochodem podczas przyspieszania na każdym biegu, często podczas szarpania samochód gaśnie. Wcześniej ten problem występował tylko po nagrzaniu silnika a teraz dzieje się już tak i na zimnym. Po dłuższej jeździe wywala błąd czujnika położenia wałka rozrządu i wału korbowego, obydwa czujniki wymieniłem ale nic to nie pomogło (jeden co jest od góry w pokrywie zaworów a drugi od tyłu silnika w bloku). Dodam jeszcze że po ruszaniu do przodu z miejsca i po puszcze pedału hamulca lub przy dodaniu trochę gazu to samochód też często gaśnie i nie raz jest problem żeby ruszyć z miejsca. Na biegu wstecznym jeździ i rusza normalnie normalnie. Czy to może być problem z silnikiem czy raczej z skrzynia biegów? Może ktoś miał podobną sytuację? Z góry dzięki.
Nermer
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Wrz 2019, 08:17

Nermer napisał(a):Po dłuższej jeździe wywala błąd czujnika położenia wałka rozrządu i wału korbowego, obydwa czujniki wymieniłem ale nic to nie pomogło (jeden co jest od góry w pokrywie zaworów a drugi od tyłu silnika w bloku)
Nie pomogło ale błędy związane z tymi czujnikami już się nie pokazują?

Nermer napisał(a):Na biegu wstecznym jeździ i rusza normalnie normalnie. Czy to może być problem z silnikiem czy raczej z skrzynia biegów? Może ktoś miał podobną sytuację?
Mi to wygląda na problem ze skrzynią. Jeżeli na pozycji P lub N nie gaśnie i jak dodajesz gazu silnik pracuje normalnie i nie ma żadnych niepokojących objawów to trzeba tu raczej kierować się w stronę automatycznej skrzyni biegów.

Czy miałeś wymieniany olej w skrzyni i jaki jest przebieg po wymianie? Stan oleju w automacie sprawdzałeś?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Wrz 2019, 13:43

Właśnie po wymianie tych czujników nic się nie poprawiło a błędy dalej wywala. Samochód niedawno kupiony z przebiegiem 160tys km i właśnie nie wiem jak sytuacja wygląda z olejem w skrzyni biegów. Tez bardziej mi się wydaje że to coś ze skrzynia będzie. Jak myślisz, czy spróbować wymienić sam olej czy raczej nie ma sensu i oddać to jakiegoś dobrego warsztatu co zajmują się automatami? Stan oleju sprawdza się raczej przez korek do wlewu w skrzyni?
Nermer
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Wrz 2019, 13:56

Nermer napisał(a):Właśnie po wymianie tych czujników nic się nie poprawiło a błędy dalej wywala.
No to trochę dziwne bo wydaje mi się że przy kłopotach ze skrzynią nie wywalałby takich błędów jak by było wszystko ok z silnikiem.
Nermer napisał(a):Jak myślisz, czy spróbować wymienić sam olej czy raczej nie ma sensu i oddać to jakiegoś dobrego warsztatu co zajmują się automatami? Stan oleju sprawdza się raczej przez korek do wlewu w skrzyni?
Najlepiej oddać na wymianę wraz z filtrem nie wiem jaka tam jest dokładnie skrzyni i jak się sprawdza stan oleju czasem robi się to przez specjalny otwór a czasem przez bagnet i olej musi mieć odpowiednia temperaturę. Koszt wymiany nie powinien być drogi jednak sam dobry olej to spory koszt więc suma summarum tanio nie wychodzi taki zabieg ale w serwisie od skrzyni sprawdzą ci od razu czy skrzynia działa poprawnie i czy nie generuje jakiś błędów. Wtedy będziesz wiedział na czym dalej stoisz.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Lis 2019, 18:33

Tak miałem w Golfie .Wywalało na czujnikach okazał się wyciągnięty łańcuch rozrządu.Wymieniłem i spoko
piterek7
Nowicjusz
 
Posty: 3