Carisma 1,9 TD - silnik kaput ? BRAK KOMPRESJI

07 Sty 2009, 20:30

hmm od czego tu zacząć, może od tego że mechanik do którego zaprowadziłem auto jest debilem? auto stało 4 dni w warsztacie i gów** stwierdził.

Może tak:

Tydzień temu miałem chyba poważną awarię która do tej pory nie została naprawiona. Hmm wyprzedzałem i jak wiadomo na 4 biegu autko dobiegło do 120km/h i zmiana na 5:/ co się niestety nie udało bo po wyrzuceniu biegu autko wkręciło się na 6tys obrotów(max) z silnika poszła kupa dymu - jak się później okazało pary wodnej ale idźmy dalej. Oczywiście silnik obrazu zgasiłem i zjechałem na pobocze... Co dziwne po przekręceniu kluczyka w pozycje Stop furka wyła jeszcze na potężnych obrotach koło 2min. Po opadnięci Białego dymu(pary wodnej) sprawdziłem stan oleju - był, nie widać w nim jakichś zmian... po chwili zorientowałem się że brakuje płynu w układzie chłodniczym, dosłownie go wypluło bo płyn był... Oczywiście autko odholowane do mechanika bo już nie zapaliło (ale kręci).

mechanik sprawdzał auto 4 dni i jedno co powiedział to "brak kompresji" nawet dekiel do silnika pewnie nie zajrzał :/ nie jestem jakimś szpecem więc nie wiem co to oznacza tak dokładnie. Ani czym to jest spowodowane... Powiedział że nie podejmie się naprawy:/ wcześniej mówił non stop o nowym silniku :/ teraz sam nie wiem co robić??

Dodam ze auto kupiłem 2 miechy temu. Carisma 1,9TD, 166tys przejechane.

P.s od czasu do czasu autko samo wkręcało się na parę sekund na obrociki około 3tys. na pewno nie brał oleju. Nie dymił... Autko paliło na dotyk nawet w mrozy.

Pozdrawiam i prosze o rady i jakies info
Premieros
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 07 Sty 2009, 22:43

    według mnie to rozpadła sie turbina i olej poszedł na tłoki stad samozapłon(praca silnika po wyłączeniu stacyjki), a wyciek płynu trzeba zlokalizowac moze pękł wąż albo jakis kruciec, a czy silnik teraz kreci normalnie czy jest jakas różnica
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    08 Sty 2009, 08:49

    Hmm wyciek oleju bym wykluczył bo nie widzę różnicy w jego poziomie przed awaria a teraz:/ Wydaje mi się że kręci normalnie tyle że nie odpala - mechanik stwierdził brak kompresji...
    Premieros
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    08 Sty 2009, 10:01

    zdejmij wąż miedzy turbiną a kolektorem ssącym i zobacz czy nie ma tam większych ilości oleju, taki ubytek oleju moze byc niedostrzegalny na bagnecie
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    08 Sty 2009, 18:27

    Prawdopodobnie turbina siadła i silnik nie ma już kopa..a wiadome ze w TDIKU turbina oddziaływuje największą role , bez niej silnik to kupa złomu...
    tomexor12
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Gdańsk

    08 Sty 2009, 20:18

    Jeśli gostek stwierdził brak kompresji i jest to prawda , to cudu nie będzie - silnik nie odpali . Naprawa może być nieopłacalna .
    Jak kręcisz rozrusznikiem to zadymi z rury wydechowej , czy czuć niezpaloną ropą ? Bo jeśli nie to pompa wtryskowa nie podaje paliwa .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Coupé – klasyka gatunku
      Kiedy myślimy o samochodzie sportowym, najczęściej do głowy przychodzi nam opływowe coupé. Ale nadwozie tego typu jest tak naprawdę starsze niż motoryzacja. Słowo coupé pochodzi z języka francuskiego, w dosłownym ...
      Jakie silniki wybierają Europejczycy?
      Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...

    08 Sty 2009, 22:05

    Jak kręcisz rozrusznikiem to zadymi z rury wydechowej , czy czuć niezpaloną ropą ? Bo jeśli nie to pompa wtryskowa nie podaje paliwa .

    Nie ma dymu ani nie czuć zapachu ropy

    -------------------------------------------------------------------------------------

    Turbina odpada na 90%, jak by siadła to przecież tak czy tak silnik by odpalił tyle że brakowało by mu mocy.

    Hmm dziś z bratem szwagra rozebraliśmy silnik na czynniki pierwsze i co się kazało:

    1.Ciśnienie nie było sprawdzane na żadnym tłoku - brak jakichkolwiek śladów tej czynności - kolejny aspekt tego że mechanik u którego było auto jest debilem.

    2.Mechanik sugerował że nie ma kompletnie ciśnienia na tłokach jednak jakoś autko dziś minimalnie odpalało na sekundkę dosłownie ale jednak, kolejny powód na to że ciśnienie jednak było może nie na wszystkich tłokach ale jednak - mechanik jest debilem

    A tak na poważnie:

    -rozrząd wygląda w porządku(pasek, roki, napinacze), musiał być niedawno wymieniany przez poprzedniego właściciela
    -na głowicy nie widać żadnych uszkodzeń
    -tłoki w porządku bez luzów (minimalny ale to minimalny luz na jednym tłoku) itp
    -wszystkie przewody sprawne
    -wszystko ładnie pięknie wygląda więc raczej te 170tys km przejechanych jest prawdziwą wartością tego silnika


    *uszczelka pod głowicą w dość opłakanym stanie - rozwarstwiona
    *niewielkie luzy na wtryskach - z tego co się dowiadywałem trzeba to poprawić, bo niby aż tak to nie przeszkadza ale jednak może stwarzać problemy - choć nie wiem?
    *turbina jak na warsztatowe sprawdzanie działa OK

    I teraz co dalej: Jutro głowice razem z turbiną prowadzę do Pabianic aby dokładnie sprawdzili i naprawili ewentualne usterki (w tym luzy przy wtryskach), no i przede wszystkim sprawdzić profesjonalnie turbinę.

    Także mechanik d...l, tak na prawdę nic nie sprawdził, choć mówił ze robił wszystko :/ żal. - od razu sugerował zmianę silnika, nie wiem może miał do sprzedania taki? Sugerował się też non stop tym ze kiedyś miał podobny problem z tym silnikiem i nadawał się on na złom. Teraz tylko modlę się żeby profesjonaliści w Pabianicach nie znaleźli jakichś wad których my nie zauważaliśmy.

    Pozdrawiam
    Premieros
    Nowicjusz
     
    Posty: 3