Castrol Magnatec 10w40 czy Mobil super S 10w40 ??

07 Lut 2010, 14:43

Dostawcą paliw w naszym kraju dla tych koncernów jest Orlen :mrgreen: ,jedynie Łukoil jest odporny na podrzucanie kukułczych jaj :grin: Ostatnio mojemu kuzynowi (któremu diesel nie chciał zbytnio odpalać, a wiem że silnik ma super) kazałem nalać do baniaczka 5 -cio litrowego ON i pozostawić na mrozie(-20 st.C),rano na spodzie było tak ok.3 cm parafinki,ON VERVA ,zimowa :!: Teraz wiecie, dlaczego Diesle niezbyt ochoczo chcą odpalać zimą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2010, 20:01

PhantomASA1 napisał(a):Dostawcą paliw w naszym kraju dla tych koncernów jest Orlen :mrgreen: ,jedynie Łukoil jest odporny na podrzucanie kukułczych jaj :grin: Ostatnio mojemu kuzynowi (któremu diesel nie chciał zbytnio odpalać, a wiem że silnik ma super) kazałem nalać do baniaczka 5 -cio litrowego ON i pozostawić na mrozie(-20 st.C),rano na spodzie było tak ok.3 cm parafinki,ON VERVA ,zimowa :!: Teraz wiecie, dlaczego Diesle niezbyt ochoczo chcą odpalać zimą.


Hahaha ot to cała Polska :lol: Pracowałem kiedyś na stacji paliw przez krótki czas, to był właśnie Orlen, i niby na zimę specjalne paliwo przywozili, widać właśnie jakie jest specjalne :wink: Mam jeszcze pytanie odnośnie oleju silnikowego, już w innym temacie pisałem o tym, że zeszłej i tej zimy gdy robię dosyć krótkie odcinki na korku oleju pojawia mi się niewielka ilość majonezu, często nawet krople wody tam są, jest to spowodowane niedogrzaniem silnika. Tylko teraz tak, kumpel na Mobilu w e34 miał to samo, ale że zmieniał około miesiąc temu olej zalał Castrola, i majonez się już nie pojawia. Myślicie że Mobil ma coś w sobie że wydziela się coś z niego przy niskich temperaturach? że np pochłania wilgoć? Podkreślam że nie jest to wina uszczelki pod głowicą, osad znika w momencie przejechania dłuższej trasy, bądź jak tylko robi się cieplej na dworze. W poprzednim aucie miałem to samo na Mobilu.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

07 Lut 2010, 20:44

Ja miałem majonez na korku latem w tym moim zabytkowym Mercedesie,chociaż non stop jeździłem nim w długie trasy,oczywiście uszczelka pod głowicą była zjechana.Po remoncie silnika problem zniknął na zawsze.Potem nigdy w żadnym moim aucie majonez się nie pojawił ale, jeździłem w długie trasy.Jeśli ktoś dużo jeździ na dogrzanym silniku i ma majonez to niestety,nie ma się co oszukiwać :!: Jeśli ktoś jeździ na krótkich trasach to niestety powinien wymieniać olej szybciej jak zaleca instrukcja :!: a majonez nie musi oznaczać uszkodzenia głowicy ani uszczelki .Każdy olej pochłania wodę ale tylko wtedy gdy pracuje,nie jest co prawda mieszalny z wodą ale się pieni.Piana traci własności smarne,następuje smarowanie graniczne(kontakt bezpośredni pierścieni z gładzią cylindrów),silnik zużywa się błyskawicznie,czasami dochodzi do zatarcia silnika a użytkownik nie wie co się stało,przecież olej w silniku był.Podobnie jest z olejem rozrzedzonym paliwem.Marka oleju nie ma tutaj nic do rzeczy,pieni się każdy olej zmieszany z wodą ale faktem jest, koncerny dodają do swych olejów dodatki zapobiegające pienieniu się.Castrol może tych dodatków przeciw piennych mieć więcej,majonez pod korkiem to nic innego jak spieniony olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2010, 21:00

Dzięki wielkie za fachową odpowiedź. Dlatego ja własnie zmieniam olej co max 10tyś. W zimie zazwyczaj robię bardzo krótkie odcinki, coś około 2 km :neutral: jak tylko pojadę w trasę np 200km osad znika (wyparowywuje zdaje mi się), a na wiosnę nie ma go wcale.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

04 Mar 2010, 23:16

Tribul napisał(a):Nie wiem czy można tu podawać linki do innego forum, więc nie będę ryzykował, ale pokazałbym Ci kilka zdjęć z "retrospekcji" silników BMW do których był lany olej mineralny, bądź też różnego rodzaju specyfiki typu Moto-Doktor. Olej taki powoduje osadzanie się ogromnych ilości syfu i nagaru, powoduje zatykanie kanalików. Może przesadziłem z tym że napisałem że to syf, ale po prostu olej ten mnie nie zachwycił. Należy też zwrócić uwagę, że kupując u nas Mobila nie wiesz tak naprawdę co jest w środku. Dla przykładu podam że np. Castrol w Niemczech jest lepszej jakości niż u nas. Olej Valvoline nie jest rozlewny w Polsce, i to jest jego wielka zaleta. Powiem ci jeszcze, że znajomy w silniku 1.8 w BMW zajechał wszystkie popychacze właśnie po przejściu z półsyntetyka na mineralny i musiał wymieniać wszystkie. Ilu ludzi tyle opinii na temat oleju. Nie którzy leją np Orlenowski Classic, albo jakiś inny z beczki i mówią że super. Ja bym się np czegoś takiego nie podjął. Dlatego taka rozmowa jest bez sensu.


Hej hej :) przyznam szczerze trochę się wystraszyłem czytając te opinie o przejściu z jednego oleju na inny i tych strasznych konsekwencjach ;) ja właśnie się szykuje do wymiany oleju w Hondzie. nic tam mi nie puka, ale mam wrazenie ze jakoś cieżko chodzi ten moj motor :) :) takie subiektywne wrazenia sluchowe :P Tribul, wspominałeś o Valvoline, że nie jest rozlewany w Polsce i dlatego niby lepszy. gdzieś słyszałem, ze ta marka jest dobra do starszych silnikow...mozesz cos podpowiedziec, czy warto zaufać i wlać do Hondy ten wynalazek??? :) jakoś nie mam zaufania, chociaz mnie kusi...z gory dzieki za info.
:) i love my wife like my honda :)
frodo1205
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Olsztyn, Warszawa

04 Mar 2010, 23:42

Valvoline to jeden z najlepszych producentów podobnie jak Mopar i kilku innych niestety marka ma swoją cene, i można nieźle wybulić, czy się opłaca? na to trzeba sobie odpowiedzieć samemu :mrgreen:
a tak po prawdzie czy wlejesz ten wynalazek czy inny wynalazek będzie się on różnił w niewielkim stopniu :wink: ponieważ azaliż iż gdyż 80% pochodzi z odzysku starego zużytego oleju :mrgreen: a 20% to dodatki myjące anty spieniające przedłużające ego włąściciela :mrgreen: (dlatego oleje o tej samej lepkości możemy mieszać) oczywiście różnice są upraszczam do dość mocno, ale tak na prawde do silnika mającego przebieg 200-300kkm nie ma znaczenia czy wlejesz magnateka, mopara super hiper czy valvoline sxt za połowę pensji, czy też BP (który jest nota bene tym samym co Castrol) ;) może to mieć znaczeni (choć niekoniecznie musi) przy nowych autach,
a zmiany oleju na inny mogą jedynie pogorszyć stan naszego autka ;) (no chyba że to i tak już jego końcówka) a jeśli już zmieniać to zapoznać się z tabelką temperaturową naszego silnika i w zależności do niej dobierać olej,
ważne oznaczenia które trzeba znać dla naszego silnika SAE (to raczej wszyscy wiedzą przykładowo 10W40)
dla starszych silników i nowych amerykańskich API (American Petroleum Institute) na przykład SF lub CF
S = oleje do silników benzynowych.
C = oleje do silników Diesla
druga literka to jakość oleju ogólnie im dalej w alfabet tym lepiej :mrgreen:
no i na koniec ACEA ( to w zasadzie dośc ważne a nikt na to nie zwraca uwagi) zwykle stosowane dla silników Europejskich, Japońskich
posłużę sie tekstem wklejonym za dużo pisania :mrgreen:

"Silniki benzynowe:

* ACEA A1 - jakość standardowa;
* ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;
* ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
* ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
* ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Silniki Diesla dla samochodów osobowych:

* ACEA B1 - jakość podstawowa;
* ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
* ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
* ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
* ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Silniki Diesla dla samochodów ciężarowych oraz innych ciężkich maszyn:

* ACEA E1 - jakość standardowa;
* ACEA E2 - wysoka jakość standardowa;
* ACEA E3 - wyższa nośność sadzy, lepsza ochrona przed zatarciem oraz czystość wału i silnika;
* ACEA E4 - oleje silnikowe stosowane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych spełniające normy Euro 1, Euro 2, Euro 3 pracujących w najcięższych warunkach eksploatacyjnych, pozwalające na wydłużenie okresów wymian oleju.
* ACEA E5 - oleje stosowane w najnowocześniejszych silnikach wysokoprężnych spełniające wymagania Euro 1, Euro 2, Euro 3. Ulepszona ochrona w stosunku do E4"


łech ale elaborat :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Mar 2010, 08:42

pocieszny napisał(a):azaliż iż

Ja pie....e !
Gratulacje i to szczere!
Cieszę się,że można i szlachcica znalezc na forum !!!
Takie celowe ozdobniki pokazują,że o olejach można powiedziec coś w takiej formie,żeby pokazac bogactwo i piękno naszego języka.
Bardzo mi się to podobało. :smile: Wygrałeś lizaka! :roll:
Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2010, 12:32

Pocieszny, wielkie dzięki!!!!! :) teraz to dobrze przeczytam, przemyślę, przeczytam, przemyślę...jutro załapie :) i wymienie :) akcja w przyszłym tygodniu, pewnie pod koniec...dam znać na co się zdecydowałem i jakie mam wrażenia.... no to panowie, miłego weekendu!
:) i love my wife like my honda :)
frodo1205
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Olsztyn, Warszawa

07 Mar 2010, 15:42

Witam
Znajomy przywiózł mi z Niemiec Castrol Magnatec diesel 10w/40 B3,
Oznaczenia: SAE 10w/40, API CF ; ACEA B3;
VW 505 00; MB-Freigaben 229.1
Szczególnie interesuja mnie te dolne oznaczenia VW.........
:smile:
samurai2002
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Lubuskie

07 Mar 2010, 15:55

Oznaczenie oleju według Volkswagena a drugi Mercedes Benz, oznaczenia dla posiadaczy aut tych marek gdzie producent zaleca oleje wg numeru własnego.
ogólnie olej do silników diesla nadaje się do silnika z pompowtryskiwaczami ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Mar 2010, 16:07

Dzięki :wink:
Do damuraia moge spokojnie go zalać :!:
samurai2002
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Lubuskie

07 Mar 2010, 16:42

Moi drodzy - to, jakiej marki jest olej jest naprawdę bez znaczenia - każdy olej przechodzi kontrolę jakościową, a normy są naprawdę ostre i każdy olej ma te same właściwości - różni się jedynie producent oleju. Nie dotyczy to podziału olejów na warunki ich stosowania - są oleje przeznaczone do silników diesla, benzynowych, mocno obciążanych,eksploatowanych w mieście itd, itd.
Ale jeżeli ktoś pyta, który olej jest lepszy czy Castrol, czy Platinum czy jeszcze jakiśi nny, a te oleje mają tą samą lepkość i klasyfikację, to zawsze powiem - nie ma żadnej różnicy.
Oczywiście należy stosować się do zaleceń producenta samochodu i zaleceń podczas wymiany/dolewki oleju.
Ja mam kilkanaście samochodów - i osobowe i ciężarowe i diesle i benzyna plus gaz i w każdym mam olej, jaki zaleca producent samochodu ( mam na myśli klasyfikcję i lepkość) i są to oleje różnych producentów. I w żadnym przypadku nie narzekam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2010, 16:57

MotoAlbercik napisał(a): w każdym mam olej, jaki zaleca producent samochodu ( mam na myśli klasyfikcję i lepkość)
wszystko OK ale większość zwłaszcza starszych samochodów ma pewna dowolność w wyborze oleju ( po to mamy tabelki temperaturowe silnika) i tak możemy zalać na przykład 10W30 albo 15W40 w zależności od klimatu i sposobu użytkowania autka ;) oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie zaleje 0W20 do 20 letniego nissana pracującego w temp -30/+35 nawet jak taki olej zaleca producent (na Arabię Saudyjską) bo u nas ten silnik nie będzie odpowiednio działał w tym samochodzie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Mar 2010, 17:07

W warsztacie wymieniałem olej z tzw.beczki , u mnie nic się nie działo.Po jakimś czasie znajomy opowiada mi ,że jeden chłopak właśnie z tego warsztatu co wymieniałem olej oferował olej za 1/2 ceny?Pomyślałem skoro odlał z beczki to pewnie aby uzupełnić ubytek nalał oleju biedronkowego.Od tamtej pory nigdy nie kupuje oleju z beczki. :wink:
samurai2002
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Lubuskie

11 Mar 2010, 10:02

Kolega MotoAlbercik ma zdecydowanie rację. Wszystkie oleje, które są dostępne na rynku muszą spełniać wymagania norm jakościowych producentów samochodów. Ponadto większość producentów/dystrybutorów posiada zewnętrzne Certyfikaty Jakości, które gwarantują powtarzalny skład produktów. Zatem cz jest to olej Castrol, czy K2 Texar najwazniejsza rolę odgrywa prawidłowy dobór klas jakości i lepkości do zaleceń producenta pojazdu. Dlatego też na pytanie, który olej jest lepszy do danego pojazdu nie odpowie nam marka producenta. Różnica w cenach wynika za to z różnych zewnętrznych czynników, jak np. koszty działań marketingowych. Na forach można znaleźć komentarze, że ludzie zalewają oleje o tej samej specyfikacji, ale dużo tańsze od popularnych producentów i nie zauważają pogorszenia osiągów, spalania, czy poziomu hałasu. Pozostawiam to do oceny wszystkim :)
K2
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski