REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
zdk napisał(a):czy to strojenie anteny jest konieczne i ile kosztuje ? i o co chodzi z tym że na aukcji było że radio przestrojone w 0
pocieszny napisał(a):Osobiście nie polecałbym zasilania z zapalniczki, radio będzie zbierać wszystkie szumy generowane z instalacji elektrycznej samochodu, lepiej pociągnąć kabel prosto z akumulatora zakładając na nim jakiś bezpiecznik np:15A
PrezesArtek napisał(a):
Z tą zapalniczka to nie do końca tak jest ja mam podłączone pod zapalniczkę od samego początku i nie mam żadnych zakłóceń.
to był przykładPrezesArtek napisał(a):Co do bezpiecznika też się nie zgodzę bo jeżeli z instalacją antenową jest wszystko ok (dobrze zestrojona antena) to bezpiecznik 2A wystarcza w zupełności ewentualnie 3A. przy 15A radio idzie z dymem.
masz racje ale napisałem w jakich antenach nie ma to sensuPrezesArtek napisał(a):Ja uważam, że trzeba sprawdzić SWR w nowych antenach bo jak okaże się, że SWR jest zbyt duży to końcówka mocy idzie z dymem i nikt nie uzna Ci gwarancji a wymiana jest kilka razy droższa od ceny zestrojenia anteny.
masz racje ale napisałem w jakich antenach nie ma to sensusą anteny które nie mają w ogóle możliwości strojenia, w magnesie ok może 1 raz może i ma sens ale SWR w magnesowej przestawi sie sam nawet w czasie jazdy
pomijam fakt że będzi za każdym razem inny jak będziesz antene zdejmował i zakładał
te anteny są skonstruowane tak żeby SWR ogólnie nie wychodził ponad 2.
pocieszny napisał(a):hmm ciekaweczemu na przykład president (inni producenci też) produkuje anteny których się nie da stroić
na przykład z włókna szklanego
Mobil napisał(a):Kolego, zadowolony będziesz bez strojenia nawet jak SWR będzie 1.5 czy 2.0, ale końcówki mocy w radiu zadowolone nie będą...