Cb kupione

10 Wrz 2009, 19:02

witam tak jak polecaliście kupiłem cb Uniden 520XL + Sirio as100. Myślę że w tej cenie dobry sprzęt. Czekam aż przyjdzie i mam kilka pytań :
Czy są jakieś wskazówki jak ustawić czy coś radio aby dobrze odbierało i nadawało?
i jak przylutować poprawnie wtyczke do zapalniczki aby nic nie spalić.
dzieki pozdrawiam
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

10 Wrz 2009, 19:27

No wiec tak plus(czerwony kabel) dolutowujesz do sprężynki która dociska bolec a minus(czarny kabel) dolutowujesz do jednej z bocznych blaszek. Jak już zamontujesz radio to jedz żeby wystroili Ci antenę. Co do ostawień to jak kto uważa jedni w ogóle nie używają SQ a inni kręcą między 10 a 12 sam musisz pokręcić i ustawić wedle swoich upodobnień.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

10 Wrz 2009, 21:29

czy to strojenie anteny jest konieczne i ile kosztuje ? i o co chodzi z tym że na aukcji było że radio przestrojone w 0
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

10 Wrz 2009, 23:47

zdk napisał(a):czy to strojenie anteny jest konieczne i ile kosztuje ? i o co chodzi z tym że na aukcji było że radio przestrojone w 0

Tak antene powinno się stroić jeśli jest to antena montowana na stałe do samochodu, jeśli jest to antena na magnes to w 90% przypadków można to olać i tak będzie nie najlepsza :mrgreen: poprawia to zasięg słyszalność i niweluje część zakłóceń, koszt koło 20 zeta,

Radia na zachodzie działają w ''5'' chodzi o końcówkę częstotliwości kanału np: 27.205MHz a w Polsce ten sam kanał ma częstotliwość 27.200 MHz. Jeśli radio jest w ''0'' będzie działać w Polsce.

Osobiście nie polecałbym zasilania z zapalniczki, radio będzie zbierać wszystkie szumy generowane z instalacji elektrycznej samochodu, lepiej pociągnąć kabel prosto z akumulatora zakładając na nim jakiś bezpiecznik np:15A
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2009, 10:21

pocieszny napisał(a):Osobiście nie polecałbym zasilania z zapalniczki, radio będzie zbierać wszystkie szumy generowane z instalacji elektrycznej samochodu, lepiej pociągnąć kabel prosto z akumulatora zakładając na nim jakiś bezpiecznik np:15A


Z tą zapalniczka to nie do końca tak jest ja mam podłączone pod zapalniczkę od samego początku i nie mam żadnych zakłóceń.
Co do bezpiecznika też się nie zgodzę bo jeżeli z instalacją antenową jest wszystko ok (dobrze zestrojona antena) to bezpiecznik 2A wystarcza w zupełności ewentualnie 3A. przy 15A radio idzie z dymem.

Ja uważam, że trzeba sprawdzić SWR w nowych antenach bo jak okaże się, że SWR jest zbyt duży to końcówka mocy idzie z dymem i nikt nie uzna Ci gwarancji a wymiana jest kilka razy droższa od ceny zestrojenia anteny.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

12 Wrz 2009, 10:56

PrezesArtek napisał(a):
Z tą zapalniczka to nie do końca tak jest ja mam podłączone pod zapalniczkę od samego początku i nie mam żadnych zakłóceń.

masz po prostu dobrą instalację w samochodzie, ale często w starszych samochodach strasznie sieje zakłóceniami
PrezesArtek napisał(a):Co do bezpiecznika też się nie zgodzę bo jeżeli z instalacją antenową jest wszystko ok (dobrze zestrojona antena) to bezpiecznik 2A wystarcza w zupełności ewentualnie 3A. przy 15A radio idzie z dymem.
to był przykład :wink: chodzi o sens założenia bezpiecznika przed radiem. i miało być 5A :oops:
PrezesArtek napisał(a):Ja uważam, że trzeba sprawdzić SWR w nowych antenach bo jak okaże się, że SWR jest zbyt duży to końcówka mocy idzie z dymem i nikt nie uzna Ci gwarancji a wymiana jest kilka razy droższa od ceny zestrojenia anteny.
masz racje ale napisałem w jakich antenach nie ma to sensu :wink: są anteny które nie mają w ogóle możliwości strojenia, w magnesie ok może 1 raz może i ma sens ale SWR w magnesowej przestawi sie sam nawet w czasie jazdy :wink: pomijam fakt że będzi za każdym razem inny jak będziesz antene zdejmował i zakładał :wink: te anteny są skonstruowane tak żeby SWR ogólnie nie wychodził ponad 2.
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Yaris Hybrid-R concept
    Yaris Hybrid-R będzie pojazdem koncepcyjnym, pokazującym rozwój technologii hybrydowej w kierunku znakomitych osiągów i najwyższego poziomu przyjemności z jazdy. Model bazuje na 3-drzwiowej wersji Yarisa. Pod ...

12 Wrz 2009, 11:51

no antenę będzie na magnez, zdejmowana. Samochód ford mondeo mk3 więc mam nadzieję że nei będzie zakłóceń. Miałem tego unidena pożyczonego od kumpla jak jechałem nad morze, tyle że nie pamiętam z jaką anteną. Tylko założyłem, podłączyłem i jechałem.. odbiór był dobry a gdy nadawałem też mówili że słychac mnie bdb
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

12 Wrz 2009, 19:03

Ja mam Sirio ML-145 od długiego czasu i jak kupiłem nową to zestroiłem 1,1 na 19 kanale na fordzie fiesta 91r jak zmieniłem auto na civica w sedanie 95r to SWR na 19 wynosi 1,2
Antena jest chowana do samochodu przy każdym postoju ale SWR jest ciągle taki sam, bo przez pewien czas miałem miernik na stałe zamontowany w aucie i jak nadawałem to wiedziałem z jaką mocą i jaki SWR mam w danym momencie, faktycznie jak antena się bujała to SWR też był zmienny.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

14 Wrz 2009, 19:19

masz racje ale napisałem w jakich antenach nie ma to sensu :wink: są anteny które nie mają w ogóle możliwości strojenia, w magnesie ok może 1 raz może i ma sens ale SWR w magnesowej przestawi sie sam nawet w czasie jazdy :wink: pomijam fakt że będzi za każdym razem inny jak będziesz antene zdejmował i zakładał :wink: te anteny są skonstruowane tak żeby SWR ogólnie nie wychodził ponad 2.


Każdą antenę się stroi i należy to robić.
Antena montowana na stałe też się buja i też SWR się zmienia w czasie jazdy.
Nie będzie za każdym razem inny bo antenę stawia się w tym samym miejscu.
W żadnej antenie nie będzie SWR równy/ponad 2.0 (a tym bardziej nowej antenie) chyba, że jest zwalona cewka.
coś jeszcze? :roll: [/code]
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Warszawa

15 Wrz 2009, 00:37

Mobil napisał(a):Każdą antenę się stroi i należy to robić.
hmm ciekawe ;) czemu na przykład president (inni producenci też) produkuje anteny których się nie da stroić :mrgreen: na przykład z włókna szklanego :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Wrz 2009, 05:47

powiem krótko, wczoraj doszedł sprzęt i podłączyłem go bez żadnego strojenia. Odbiór jak i nadawania bardzo dobra jakość więc na razie nie będe nic zmieniał.
zdk
Nowicjusz
 
Posty: 28

15 Wrz 2009, 15:43

pocieszny napisał(a):hmm ciekawe ;) czemu na przykład president (inni producenci też) produkuje anteny których się nie da stroić :mrgreen: na przykład z włókna szklanego :wink:

Na przykład? Sirio T3-27 jest to helikalna antena, ale ma pod kapturkiem stroik.
President (i inne) Gamma. Antenę się tnie w celu dostrojenia mimo że to helikal. Jej cewka nie dochodzi do samej góry i jest miejsce na dostrojenie. President.... Hawaii na przykład: Ma na obidowie cewki pierścienie którymi kręcąc przesuwają się góra-dół i tak się ją dostraja.

Kolego, zadowolony będziesz bez strojenia nawet jak SWR będzie 1.5 czy 2.0, ale końcówki mocy w radiu zadowolone nie będą...
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Warszawa

16 Wrz 2009, 08:32

Mobil napisał(a):Kolego, zadowolony będziesz bez strojenia nawet jak SWR będzie 1.5 czy 2.0, ale końcówki mocy w radiu zadowolone nie będą...


Święta prawda.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001