witam,
postanowiłem sprawdzić czy zegar nie oszukuje i okazało się, że gdy na zegarze jest 90 temperatura płynu wynosi ok 75*C a gdy zegar pokazuje ~110 w rzeczywistości w zbiorniczku jest ~90. Gdy wskazówka przekroczy 110 załącza się wiatrak - w zbiorniczku ~95*C.
-
najlepiej podłączyć kompa i wtedy porównać wysokośc temperatury /zakładając że czujnik dobry
Czujnik temperatury jest przy głowicy istotne ! - jaka temp.w zbiorniku wyrówn -obojetne
jeśli pompa pobiera podczas jazdy dobrze schłodzony płyn to po przejsciu przez silnik może byc niewystarczający gorący aby w pełni otworzyć termostat- jak piszesz sam "chłodzony pedem opływającego powietrza" wtedy płyn krązy w małym obwodzie z nagrzewnicą i na zimę ok,
na ciepłą pore "można otulić " obudowe temostatu bo lepiej żeby płyn studził się wtedy w chłodnicy niż grzał nam kabinę w lecie
byłoby niedobrze jakby w lecie płyn krążył poza chłodnica i nagrzewnica wkoło silnika
jak to często jest w zmodyfikowanym układzie termostatu 1.8 benz.Rovera
tam czujnik włacza wentylatory przy ~~105 st C, a głowica z [...]
podwyższenie temperatury silnika ma dać mniej toksyczne spaliny - ekologia
ps. jesteś pewny czy chłodnica dobrze odpowietrzona -nie pamietam jaki tam układ bo bywa że jak za dużo powietrza w chłodnicy to termowłącznik wentylatora nie łapie sygnału
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych