CC 700,kat '97 Kontrolka oleju, olej, rozrzad

15 Sty 2008, 23:12

Witam!
Gdy przekrecam kluczyk w pozycje "zaplon" to nie pali sie kontrolka oleju. Czy po prostu przepalila sie zarowka, czy moze jest to swego rodzaju ostrzezenie? Pamietam, ze jak zdechl mi alternator to kontrolka ladowania tez nie swiecila.

Drugie pytanie, mianowicie... Nie wiem jakim olejem jest teraz zalany? Niedlugo bede musial zmienic i nie bardzo wiem jaki powinienem kupic.

Trzecia sprawa, bylem u mechanika niedawno wymieniac sprzeglo. Stwierdzil, ze niedlugo przyjdzie czas rowniez na rozrzad. Zdziwilo mnie to, dlatego, ze na liczniku mam 53tys, a lancuszek powinien nieco wiecej wytrzymac. Co moglo spowodowac zuzycie sie lancuszka? Jesli to ma jakies znaczenie, samochod kupilem od kobiety...
Chrz
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 16 Sty 2008, 08:41

    Sprawdź czy nie urwał się kabelek przy czujniku ciśnienia oleju.Czujnik znajduje się obok filtra oleju.Olej możesz wlać Mobil mineralny.Jak zmienisz rozrząd to ten co kupisz będzie jeszcze krocej chodził.Fabryczne male kołko jest zrobione ze spieku a to co kupisz będzie żeliwne.W silnikach CC 700 słabą stroną był wałek rozrządu i popychacze oraz uszczelka pod głowicą.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    16 Sty 2008, 17:56

    W takim razie kiedy powinienem wymienic rozrzad?
    Chrz
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    16 Sty 2008, 20:48

    ja tam niewiem ale ja na 900 sc zrobilem 180 tys bez ruszania silnika i lancuszka ,i wiem ze auto jezdzi nadal
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    16 Sty 2008, 20:50

    Kolego;).... to istna studnia bez dna ten CC...
    ja ostatnio wciąz coś wymieniam a nadal nie jestem zadowolona...
    teraz mi stanął na zakręcie.... dobrze że we mnie nie wjechali...

    po prostu
    Pozdrawiam wesoło i z wdziękiem;-)
    alixia
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 140
    Miejscowość: Wielkopolska
    Prawo jazdy: 01 01 1990
    Auto: Toyota Yaris
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna

    16 Sty 2008, 20:56

    widac moze bedzie niezle zajechany nie wiem jak ty ale ja mialem go od nowosci a to roznica ,pewno masz dylemat przy obecnych cenach malych aut czy wogole go naprawiac jeszcze
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Akumulator zimą
      Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...

    16 Sty 2008, 22:07

    Jak na razie to jedynym zakupem bylo sprzeglo, niestety zuzyte przez poprzedniczke, a tak no wszystko hula. Czesci smiesznie tanie... Niedlugo bede sie przymierzal prawdopodobnie do zmiany gaznika na FOS/Weber
    Chrz
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    25 Sty 2008, 23:41

    andrzej_124 napisał(a):Sprawdź czy nie urwał się kabelek przy czujniku ciśnienia oleju.Czujnik znajduje się obok filtra oleju.Olej możesz wlać Mobil mineralny.Jak zmienisz rozrząd to ten co kupisz będzie jeszcze krocej chodził.Fabryczne male kołko jest zrobione ze spieku a to co kupisz będzie żeliwne.W silnikach CC 700 słabą stroną był wałek rozrządu i popychacze oraz uszczelka pod głowicą.



    jeżdżę niekiedy też CC700... jest to samochód "ciągany" przez wszystkich ponieważ auto te jest szefa żony... itd itd... i jak jest ono to się nim jeździ... i też powiem że to nie jest ok zakup...
    zmieniałem już w nim:
    - alternator (4 razy)
    - akumulator
    - rozrząd
    - olej
    - czujnik wstecznego
    - czujnik ciśnienia oleju
    - filtry
    - tłumiki (7 razy w ciągu 2,5 roku - oryginały!)
    - zamieszenie
    - filtry (bo coś ciągle tam było...)
    - sprzęgło (3 razy)
    - skrzynię (2 razy)
    - uszczelka pod głowicą...

    więc chyba widać co to jest... polecałbym jak coś to już nawet SC900... było wg mnie lepsze... odnośnie rozrządu... to wg mnie powinno się go wymieniać co 6o tyś km (lepiej nie ryzykować niż później gadać: lepiej było zmienić...). chyba, że ktoś ma kasę ;] ;p ja mogłem brać CC.. ale zostałem przy swoim "dziadku" czyli poldku... wiek swój ma i to ma swój urok... a przy nim też siedzę, no ale nie tyle co przy tym CC... i wydech gdy wymieniałem to okazało się, że to pierwsza zmiana (haki były czyste jak łza a i wydech miał wybitą datę na blachach - 17.o2.1993)... nie chwalę też poldków, ale to coś chyba też świadczy... ?
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    26 Sty 2008, 13:26

    andrzejau, sprzeglo i skrzynia to normalka, skoro jezdzi nim duzo osób. Kazdy ma inny styl jazdy, a sprzeglo nie lubi zmian wlascicieli. Po prostu jeden jedzie pol skrzyzowania na polsprzegle, inny rusza z piskiem, a jeszcze inny trzyma na swiatlach, wiec moim zdaniem normalka... 8)
    A te czesci typu filtry to normalne czesci eksploatacyjne... Olej rozrząd to w kazdym sie wymienia. CO mnie dziwi to tlumiki i alternatory...
    FSOManiak
    Początkujący
     
    Posty: 118
    Miejscowość: Podlasie

    26 Sty 2008, 22:50

    gdybyś pracował w tym zakładzie to sam byś zobaczył... :) pozdro...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka