CC 900 problem z paleniem

11 Lut 2009, 13:35

kupilem nowy akumulator na poczatku bylo wszystko dobrze ale z dnia na dzien samochod gorzej palil az nie odpalil nawet klakson nie dziala (doszczetnie rozladowal sie akumulator) oddalem akumulator na gwarancje i stwierdzili ze on jest dobry tylko doszczetnie rozladowany. Ladowanie samochodu jest 14,71 troszke za wysokie i to moze miec wplyw na rozladowywanie akumulatora??
kamil88lbn
Nowicjusz
 
Posty: 37
  • 11 Lut 2009, 17:10

    Masz gdzieś lewy pobur prądu podłącz miernik pomiędzy minus na aku. tzn. jeden styk miernika do - aku. a drugi do klemy - i sprawdź jakie jest napięcie. Bo coś musi być nie tak skoro sam rozładowuje ci baterie.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 14:12

    Jeżeli alternator ładuje prawidłowo, to faktycznie coś kradnie prąd ( pobór nie powinien być większy niż 0,2A). Metoda pracochłonna, ale dająca efekty - wyjmowanie kolejnych bezpieczników i obserwacja wskazań amperomierza. Jeżeli za którymś razem pobór spadnie trzeba sprawdzić za co ten bezpiecznik odpowiada.
    I jeszcze jedno - napięcie ładowania było mierzone na klemach przy włączonym silniku, czy na alternatorze?
    altera
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    12 Lut 2009, 14:26

    napiecie bylo mierzone na klemach przy zapalonym silniku
    kamil88lbn
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    12 Lut 2009, 17:02

    Ładowanie trochę za duże, ale nie na tyle, żeby szybko uszkodzić akumulator. Według mnie dwie możliwości: wadliwy akumulator albo nadmierny pobór prądu. Pomiary, o których pisałem trzeba wykonać min. 15 minut po wyłączeniu silnika ( auto uśpione), wyłączony alarm i inne odbiorniki.
    Czasami zdarza się, że alternator (uszkodzona dioda) rozładowuje aku, ale to bym zostawił na później, najpierw zabawa z bezpiecznikami :)
    altera
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    12 Lut 2009, 17:07

    bylem u mechanika sprawdzil alternator rozrusznik i akumulator i wszystko jest tak jak powinno byc
    kamil88lbn
    Nowicjusz
     
    Posty: 37
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Toyota Camry z klocków Lego
      Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

    12 Lut 2009, 17:12

    Inni mają podobne problemy, może to coś pomoże:
    "Za pierwszym razem ( wtedy auto stało cały weekend nie ruszane jakies 40 godz) to pokazał chyba 1,2V Embarassed Ładowałem jakies 10 godz.

    W każdym razie "osłabiły" te "przejscia " akumulator, bo wczesniej (3 mies temu ) mial napiecie 13,60 V bodajze a teraz 12,77V w temp 5'C .
    "
    altera
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    12 Lut 2009, 17:48

    No a jaki jest pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000