Cebulowóz :) Grande Punto 1.4 8v vs Dacia Sandero 1.4 MPI do LPG

20 Mar 2018, 14:42

Witam serdecznie

Chce kupić tani w eksploatacji samochód do poruszania się z punktu A do B na dojazdy do pracy ok. 60 km dziennie i raz w roku wypad na mazury :) Do 15 max 20 tys zł. Wygląd i wnętrze mnie totalnie nie interesuje. Jedyne co chce mieć to manualna klima i tyle. :)
Wybrałem chyba dwa najtańsze samochody na naszym rynku z silnikami dobrymi na podtlenek.
Chciałbym was drodzy forumowicze zapytać o możliwe inne propozycje bądź wyłonienie zwycięzcy z tego pojedynku. Chciałem kupić yaris II 1.33 ale ma problemy z gazem podobno (wypalające się gniazda zaworowe).
Z tego co wiem wyciągnąłem następujące wnioski:

Punto:
Zalety względem Daci:
-lepsze prowadzenie?
Wady:
-dodatkowe elektroniczne wspomaganie kierownicy, dla mnie zbędne (dodatkowe koszty naprawy)
-system start and stop, tylko nie wiem czy w tej wersji występowały? Wiem, że można wyłączyć ale rozrusznika, alternatora i akumulatora który jest przystosowany do tego typu wynalazków już nie, a to podnosi cenę wymiany.

Sandero nie ma chyba nic co mogłoby podnosić cenę późniejszych wymian. Chcę tym samochodem jeździć aż ruda zje podłogę albo korba wyjdzie bokiem od lpg :)

Ja chyba już podjąłem decyzję... co wy byście wybrali?
Doominiqs
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 04 05 1922
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nic

20 Mar 2018, 14:48

Doominiqs napisał(a):Chcę tym samochodem jeździć aż ruda zje podłogę albo korba wyjdzie bokiem od lpg


I właśnie z powodu korozji odrzuciłbym Sandero. To bardzo budżetowo wykonane auto, co z tego, że nie ma nic co się ma popsuć skoro jest tak tanio wykonane, że trwałość podzespołów jest niska. Dla jakiegoś dziadka, który robi max. 5 tys km rocznie jeszcze może być, ale ja bym się nie wahał i brał Punto. Lepiej naprawić wspomaganie niż męczyć się z korozją.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2018, 15:06

Moja żona jeździ Sandero I 1.2 16v z 2011 roku. Jakość wykonania faktycznie słaba, szału nie ma, ale głównie chodzi o wykonanie wnętrza. Blacha na razie bez oznak korozji, osprzęt techniczny to nic innego jak starsze modele Renault, nie ma z tym większego problemu. W Sandero I nie ma systemu star stop. Silnik 1.4 miałem w Thalii i był całkiem spoko, w Sandero 1.2 brakuje dynamiki, 1.4 ma niby tą samą moc ale jest ona osiągana na niższych obrotach, dzięki 8 zaworowej głowicy przez co przyjemniej się tym jeździ. Jeżeli szukasz jak najtańszego w miarę młodego i taniego w eksploatacji auta to polecam. Duży plus za pozycję - wyżej niż inni w tej klasie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Mar 2018, 16:11

mateusz9986 napisał(a):osprzęt techniczny to nic innego jak starsze modele Renault, nie ma z tym większego problemu.

Dlatego można dorzucić do wyboru jeszcze Clio. Wykonanie i komfort pewnie lepsze niż w dacii, a i zabezpieczenie antykorozyjne chyba też na plus.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Dlaczego trzeba robić okresowe przeglądy klimatyzacji?
    Przeglądy okresowe są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu i wykonywać powinno się je co pół roku lub min. raz w roku. Układ klimatyzacyjny jest napełniony określoną ilością czynnika chłodzącego (gazu), ...