REKLAMA
Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu C
- silnik diesla o mocy ok. 110KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 2010r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Kia Cee'd I 1,6 CRDi - 115KM (głównie po liftingu)
- Mazda 3 II 1,6 MZR-CD - 116KM
- Opel Astra J 1,7 CDTi - 110KM
- Peugeot 308 I 1,6 HDI - 112KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
W Kii zastosowano łańcuch rozrządu, który przy większych przebiegach może się rozciągać. W reszcie modeli jest pasek rozrządu (SKF). Silnik w Maździe i Peugeocie to ta sama konstrukcja różniąca się rodzajem wtryskiwaczy.
Należy zwrócić uwagę na koszt sprzęgła i koła dwumasowego (LUK) oraz łożyska ze zintegrowanym czujnikiem ABS (SKF) w Oplu oraz tylnych tarcz hamulcowych z zintegrowanym łożyskiem koła (TRW) w Peugeocie.
Jedynym samochodem z zestawienia nie wyposażonym w koło dwumasowe jest Kia.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.