Pamiętam jak w latach 90-tych reklamowano Slider -50 na bazie Teflonu,co czas pokazał?!Totalną bzdurę.Kiedyś dwa razy wlałem Xeramics oraz raz Liqui Moly(podobny),niestety do sprawnego silnika,dlatego nie mogę ocenić skuteczności działania,regeneracji zużytych powierzchni.Wiem tylko o tym,że aby łączyć metal z ceramiką potrzebna jest wysoka temperatura(900-1600 st.c),proces wypalania podobnie jak w przypadku teflonu
,poza tym trzeba zastosować tzw przekładkę,by metal mógł połączyć się z ceramiką,przekładka zapobiega kruszeniu się związku ceramicznego,gdyż metal i ceramika mają inne własności i odporności na naprężenia.To jest tak jak stal-beton,beton nie pęka tylko dlatego,że pracuje bardzo podobnie jak stal.Jak wysoka temperatura panuje w obrębie pierwszego pierścienia od strony komory spalania?!Ok.300 st.c,zdecydowanie za mało,dlatego uważam,że,, ceramizery,, to zwykła ściema,podobnie jak to było z teflonem,bez procesu wypalania lipka,gdyby w obrębie tłoka panowały takie warunki jakie potrzebne są to łączenia ceramiki z metalem,silnik szlag by trafił tuż po uruchomieniu.