Check engine+epc w Polo 3 FL 1.4 16V 75km

29 Lip 2017, 13:01

Witam, zakupiłem auto ze świecącym się check engine, zapalił się rzekomo po wymianie jakiegoś kabla od ABS'u, poprzedni właściciel zakupił ze złą wtyczką i prawdopodobnie go podpiął. Autem zrobiłem od zakupu coś między 500 a 800km, wczoraj ruszając ze świateł skręciłem w prawo i rozpędzając się auto zaczęło zwalniać ( brak reakcji na dodawanie gazu ). Silnik zgasł i nie chciał odpalić przez kilka minut. Po tym czasie auto normalnie odpaliło i ze świecącym checkiem i epc wróciłem normalnie do domu. Po zapaleniu ponownie auta świecił tylko check. Dzisiaj przejechałem się do sklepu i w drodze powrotnej znowu zapaliło się również EPC natomiast auto nadal jechało poprawnie. Ktoś wie co to może być? Termin wizyty u mechanika dopiero koło 10 sierpnia..
nigdymalo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Polo III FL
Silnik: 1.4 16V 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

29 Lip 2017, 19:28

Bez odczytania błędów ze sterownika silnika nic nie można powiedzieć
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4917
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2017, 13:12

Dodam, że minęły dwa dni i auto jeździ super, epc nie znika jedynie na zapłonie, na odpalonym silniku świeci jedynie check, mam podejrzenia, że doszło do zawilgocenia jakiegoś układu w aucie, ponieważ na kilka minut przed zdarzeniem zaboksowałem kołami na światłach, padał deszcz i mogło coś tam nakapać. Niemniej na pewno udam się do mechanika.
nigdymalo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Polo III FL
Silnik: 1.4 16V 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Lip 2017, 09:08

nigdymalo napisał(a):check engine, zapalił się rzekomo po wymianie jakiegoś kabla od ABS'u
Tego nie wiesz bo sprzedający czasem wymyślają różne historyjki żeby tylko obchnąć auto.

nigdymalo napisał(a):wczoraj ruszając ze świateł skręciłem w prawo i rozpędzając się auto zaczęło zwalniać ( brak reakcji na dodawanie gazu )
Tu problem może być z podciśnieniem w kolektorze ssącym i np. warto by sprawdzić Map Sensor.

Generalnie najlepiej jak byś odczytał wszystkie błędy z komputera. Wtedy można postawić najlepszą diagnozę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Sie 2017, 18:24

Tak napiszę jakby ktoś miał kiedyś podobny problem :lol: okazało się, że stożek jest na minimalnie większy otwór niż w polówce i po prostu spadł gdy zaboksowały koła :lol: :lol:
nigdymalo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Polo III FL
Silnik: 1.4 16V 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Sie 2017, 10:53

nigdymalo napisał(a):okazało się, że stożek jest na minimalnie większy otwór niż w polówce i po prostu spadł gdy zaboksowały koła
Chodzi Ci o filtr powietrza stożkowy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
    To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...
    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...