Chłodne powietrze punto II

15 Lis 2016, 20:02

Witam.jak w temacie, przy maksymalnym stopniu nagrzewania i przy nagrzanym silniku(90stopni) powietrze leci chłodne ( może i lekko ciepłe) wentylator się włącza i wyłącza jak powinien, przeczyściłem (odkamieniłem) nagrzewnice sądząc,ze tu może być problem i owszem spuszczony płyn wyglądał jak herbata. Przepłukałem,zalałem płynem chłodniczym, odpowietrzyłem i problem pozostał (może ciut lepiej grzeje) a to dopiero początek mrozów. Jakieś podpowiedzi? Może cos źle zrobiłem?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

15 Lis 2016, 21:49

Jeżeli płyn ma odpowiednią temperaturę, to pozostaje wymiana nagrzewnicy...Puśc przez nią wodę pod ciśnieniem np. z weża ogrodowego. Zobacz, czy woda wylatuje z taką samą siłą jak wlatuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2016, 22:34

A czy możliwe jest tez to ze nie dokładnie odpowietrzyłem układ?jeśli tak to mogę to jakoś "poprawić" nie zlewając płynu? I czy ewentualnie czyszczenie nagrzewnicy (kolejne) tez pomoże?(bo niezły syf za pierwszym i drugim razem wyleciał)
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

15 Lis 2016, 23:08

Oczywiście, że układ może być zapowietrzony. Ale nic nie piszesz, żeby były problemy z nagrzewaniem się silnika. Zresztą możesz sprawdzić, czy węże z nagrzewnicy są tak samo ciepłe jak te z chłodnicy.
A co do nagrzewnicy - woda powinna z niej lecieć czyściutka. Każdy syf w środku powoduje osłabienie jej wydajności.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2016, 15:39

Miałem teraz chwile i posprawdzałem to co mogłem, i tak: Węże od chłodnicy gorące, waz dochodzący do nagrzewnicy gorący( no może ciut mniej niż te od chłodnicy) wiatrak się włącza i wyłącza. Powietrze leci lekko cieple(chłodne) na najwyższym biegu na wewnętrznym jak i zewnętrzem obiegu powietrza.p.s lekko się sączy(poci) płyn przy koreczku( odpowietrzniku) chłodnicy (tym na górze po prawej stronie) ale dokręciłem go teraz mocniej.
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 15:48

defens napisał(a):waz dochodzący do nagrzewnicy gorący

A drugi wąż?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Juke Nismo
    Nissan Juke Nismo obrazuje ducha innowacji i wzbudza zainteresowanie, dzięki któremu koncepcja Nismo stała się jedną z najbardziej uznawanych nazw w sportach samochodowych oraz w grach. Wprowadzając markę Nismo do ...

20 Lis 2016, 17:13

Sory,nie sprecyzowałem. Oba węże w tej samej "gorącej" temperaturze.
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 20:49

Tak więc wszystko wskazuje na nagrzewnicę. Dobrze by było, jakby się dało sprawdzić, czy sama nagrzewnica jest tak samo gorąca jak oba te węże. Ale zapewne nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2016, 20:59

To teraz pytanko, ile tak wymiana może kosztować wraz z nagrzewnica?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 21:12

Cena samej nagrzewnicy nie powala z nóg, Możesz sprawdzic np. na allegro, albo zadzwonić do mechanika. Ceny nikt ci nie poda na forum, bo zależy ona od mechanika, czyli w jakich hurtowniach się zaopatruje i jakie ma tam rabaty. Ale powinno oscylować w okolicach 100 zł. Plus oringi i opaski na węże, ale to już jakieś 20 zł.
Co do wymiany, to tak samo - każdy warsztat ma swoje ceny.
Ale można to zrobić samemu - w necie jest opis jak to zrobić. Pytanie tylko, czy temu podołasz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2016, 22:49

Dzięki za wskazówki
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999