CHRYSLER GRAND VOYAGER 2006 - automatyczna skrzynia biegów- ramki

31 Sty 2016, 13:39

Witam,

potrzebuje pomocy

Posiadam Chryslera Grand Voyagera z 2006 roku, jakieś pół roku temu auto zaczęło szaleć tj przy stawaniu zaczęły się pojawiać zapalone ramki na skrzyni biegów i nie można było otworzyć drzwi póki nie wyłączyło się auta, auto jeździło normalnie, płynnie zmieniało biegi.

Byłam u 10 różnych mechaników w tym również ASO we Wrocławiu, prócz wyciągnięcia ode mnie kasy i wymiany dobrych części na inne z każdego warsztatu wyjechałam z tym samym problemem co wjechałam.

Był wymieniany olej i wiele dziwnych części na których się nie znam :) Jeden mechanik powiedział by nim jeździć aż nie pokażą się jakieś błędy albo coś się w 100% zepsuje..

Wczoraj auto zdecydowało się postawić czyli po wyjeździe z garażu i przejechaniu 5km włączył się tryb awaryjny skrzyni biegów, powoli wróciłam do domu i nie wiem co dalej. Wyskoczyły po podłączeniu sprzętu błędy 720 - obwód wyjściowy prędkości silnika - usterka i 715 - czujnik prędkości wejściowej turbiny - usterka --> czy te błędy mają coś wspólnego z pojawiającymi się ramkami przy zatrzymywaniu samochodu i obecnym trybem awaryjnym skrzyni biegów?

Potrzebuje schematy skrzyni biegów, po rozmowie z mechanikiem w USA ( byłam już tak zdesperowana) powiedział, żeby sprawdzić ilość omów w kablach, które łączą się z modułem TCM, problem w tym, że nie mam takich schematów a on podał konkretne dwa kable tj. 53 i 57 #20.

Bardzo proszę o pomoc, pomysł co można zrobić żebym mogła jeździć autem :(
Madziiik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Chrysler Grand Voyager z 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

31 Sty 2016, 13:44

Wątpię, żeby ktoś miał taki schemat :( Myślę, że pozostaje ASO lub jakiś mechanik zajmujący się ASB. Ale w ASO powinni mieć taki schemat. Podjedz do nich i powiedz im o tym, co ci powiedzieli ci z USA.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2016, 14:29

Dziękuję za odpowiedź, byłam w ASO podłączyli auto pod komputer i nic nie stwierdzili wzięli za to kasę ale nie pomogli a jak się spytałam to co robić, to oni żeby im auto zostawić a oni pomyślą jak się spytałam ile to myślenie będzie kosztować to mechanik nie umiał powiedzieć a boję się, że znowu wymienią połowę rzeczy (w sumie wydałam już ok 3000 zł na to co jakiś mechanik wymyślił) i nadal nie będzie działać a zapłacić każą :(
Madziiik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Chrysler Grand Voyager z 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

31 Sty 2016, 14:46

Madziiik napisał(a):a boję się, że znowu wymienią połowę rzeczy (w sumie wydałam już ok 3000 zł na to co jakiś mechanik wymyślił) i nadal nie będzie działać a zapłacić każą

Nie wiem jak ty, ale ja nie płaciłbym za coś, co nie zostało naprawione...Bo za co płacić? Mam płacić za to, że mechanik w ASO próbuje naprawić auto metodą prób i błędów? Tak to sam mogę sobie auto naprawiać i nie potrzebny do tego jest mechanik. Przychodzę po samochód, sprawdzam i jak nadal jest to samo, to nie płacę i koniec. I albo zabieram auto albo mi je dalej naprawiają. I płacę za to, co było przyczyną awarii. Dodam, że żadem mechanik, ani ASO nie może nie wydać ci samochodu - jak po sprawdzeniu samochodu nadal jest to samo i nie zapłacisz, to samochód muszą ci wydać. A jak nie będa chcieli, to wzywasz policję i wtedy ci wydają i dodatkowo moga mieć nieprzyjemności - zresztą oni to doskonale wiedzą. A jak za naprawę zapłaciłem i dalej jest to samo, to niech naprawiają mi w ramach reklamacji. To jest ASO, a nie zwykły mechanik i tu już można domagać sie swoich praw. Oczywiście nie twierdzę, że przy zwykłym mechaniku nie mozna tego robić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2016, 15:11

Nie wpadłam na pomysł by dzwonić na policje, ponieważ już z jednym mechanikiem się szarpałam, zapłaciłam mu w końcu 800 zł :( ciężko się szarpać z mechanikiem jak auto stoi u niego a ja nie mam jak nim wyjechać :(

Wolałabym mieć taki schemat ponieważ znalazłam kogoś po znajomości kto będzie szukać usterki aż nie znajdzie ale nie ma schematu a bez niego się nie da :(
Madziiik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Chrysler Grand Voyager z 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

18 Kwi 2016, 12:51

Nie podałaś nam Jaki masz silnik, ale po roku produkcji i postach wyżej wnioskuje że jest to 2.8 CRD, a skrzynia A604/41TE. Czytając twoje opisane problemy wnioskuję, że problem może leżeć w module TCM (komputerze skrzyni biegów). Nie miałaś czasem błędu P0700 który mówi nam o wadliwym działaniu układu sterowania skrzynią biegów?

Komputer jest umieszczony z lewej strony przed przednim kołem zaraz za zakolem. Ja bym go odpiął i sprawdził w pierwszej kolejności jak wyglądają styki, przeczyścił je i pojechał na test. Pamiętaj żeby odpinać akumulator przy odpinaniu TCM i innych wtyczek przy skrzyni.
Jeżeli nic by się nie poprawiło to warto by było podmienić TCM na inny i sprawdzić czy problem czasem nie zniknie.

Miejsce w którym znajduje się TCM jest kiepską lokalizacją i dlatego mogą pojawiać się problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999