Chrysler Grand Voyager

16 Lut 2014, 17:56

Witam wszystkich.
Kupujemy z ojcem samochód, jest to Chrysler Grand Voyager III gen. Mamy 2 ładne egzemplarze lecz jeden jest w DIESEL'u (2,8 CRD 150KM), a drugi w benzynie z gazem (3.8 V6 240KM, wersja 4x4). Gdybyście pomogli nam w wyborze byłbym bardzo wdzięczny. Która wersja jest tańsza w eksploatacji, mniej awaryjna? Jaki jestdostęp części zamiennych do obu silników? Spalanie gazu wychodzi na poziomie 16-17l/100 po mieście zaś ropy ok. 10-11 litrów. Jeżeli chodzi o koszta paliwa wygrywa raczej B+G. Co poradzicie?
Pozdrawiam!
Filibos
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 27 12 2012
Auto: Chrysler Town&Country
Silnik: 3.8 V6 217KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Lut 2014, 18:20

Ogólnie tu nie ma dobrych silników. Benzynowy jest bardzo nie ekonomiczny 20 litrów w mieście trzeba liczyć. Mało mocy do pojemności i osiągi słabe. Diesel 2.8 we wcześniejszych wersjach miał dość sporą awaryjność. Spalanie średnie trzeba liczyć 11-12l.
Jako że też uwielbiam vany i jestem na nie skazany wybrałem najlepszą opcję jaka jest na rynku czyli Hondę Odyssey. Nie żałuje. Voyagera odrzuciłem.
Co do LPG jak jest zamontowane spytaj się sprzedającego gdzie zakładał instalacje i najlepiej niech poda spis elementów jakie instalator użył.
Jak kupisz spartolonego przez druciarza to będą problemy.
Przy takich gabarytach LPG to najbardziej opłacalna sprawa.
Ewentualnie jest jeszcze Sienna, ale ona jest mniej udana niż Ody i ma lekki skomplik przy LPG.
Ody bez problemu współpracuje z LPG. Kwestia zaworów jest banalna - nie ruszać regulacja na śrubkę i hydraulika.
Spalanie w Ody 13litrów srednie. Osiągi 8,1sek do stówki i mega elastyczność.
Automat 5-biegowy. Dodatkowo w silniku jest system rozłączania cylindrów i zmienne fazy rozrządu. 255KM z 3.5 litra vs 193KM 3.8 litra Voyek.
Gabaryty te same. Ody troche lżejsza.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2014, 18:43

Doceniam, że proponujesz inne opcje, ale jednak tata się uparł na ten samochód. Z tych dwóch co bardziej doradzasz?
Filibos
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 27 12 2012
Auto: Chrysler Town&Country
Silnik: 3.8 V6 217KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Lut 2014, 18:59

2 egzemplarze 2.8 cdri i 3.5 benz posiadalem w firmje i jestem szczesliwy ze udalo mi sie ich pozbyc takiego schajsu w zyciu nie posiadalem jezeli jestecie bogaci lub macie wlasny warsztat :D
Gala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Frankfurt am Main
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Mercedes
Silnik: 2.2cdi
Paliwo: Diesel

16 Lut 2014, 20:02

Dopiero teraz spojrzałem, ze chodzi Wam o 2000r. Ja porównywałem do Ody wersje po lift 2008r.

Jeżeli te latka to szczerze odradzam. Nie warto bardzo awaryjne auta. Toyota Previa, Mazda MPV... od biedy Sharan.
Ewentualnie ody II.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2014, 21:36

Zdecydowanie benzyna, diesel jest drogi w naprawach. Pisząc spalanie 20 to chyba coś nie tak było z silnikiem, albo nigdy nie jeździłeś voyagerem. Spokojnie idzie się zmiescić w 15l. Jak się trafi na dobry egzemplarz, tzn. nie bity, nie topiony itp z USA to te auta są praktycznie bezawaryjne, a ceny części oryginalnych są na dobry poziomie (przykładowo zawóre EGR w chryslerze kosztuje nie całe 400zł).
Na naszych drogach trzeba dosyć często wymieniać łączniki stabilizatora, ale ona akurat są tanie:)
Przed zakupem najlepiej sprawdzić historie w autocheck jakie auto wyszło z USA.
Mój kolega ma previe 2.4, a ja kiedyś miałem voyagera 3.3 i zdecydowanie wolałem voyagera. Był mocniejszy a jak coś wyprzedzałem to miałem cisze a nie wycie silnika...
KonradFord
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gliwice
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Dodge
Silnik: Charger
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    W ciąży za kierownicą, a bezpieczeństwo jazdy
    Nie ma powodu, żeby kobieta w ciąży, szczególnie w pierwszych miesiącach, rezygnowała z prowadzenia samochodu, ale należy brać pod uwagę czynniki, które mogą wpływać na bezpieczeństwo jazdy, takie jak zwiększona ...

17 Lut 2014, 22:34

Jak kolega pisze tylko benzyna.
Przed kupnem powinien go sprawdzić ktoś kto dobrze zna voytki.
Ciekawe że najwięcej wiedzą o voyagerach ci którzy nigdy go nie mieli.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Sty 2017, 20:22

Jako że trafiłem na ten temat a aktualnie mam Grand Voyagera IV z silnikiem 3.3 który zagazowałem. Napiszę co nieco o nim tak żeby było dla innych którzy trafią na ten temat :)

Moja wersja Limited ma trójstrefową klimatyzację i w lato spalanie przy prędkości na tempomacie 120km/h z pięcioma dorosłymi osobami na pokładzie wynosi około 13,5 L/100km (nie więcej), a przy 140km/h leci się też fajnie i cicho ale spalanie ok. 14,5 L/100km. Latem kręcąc się tylko po mieście bez ciśnięcia to trzeba liczyć 16-18 L/100km. Oczywiście w jednym i w drugim przypadku spalanie LPG z klimą włączoną na trzy strefy.

Oczywiście w zimie przy sporych mrozach jak robię czasem odcinki po 1,5km to komputer pokazuje i 22 L/100km :) Spalanie gazu mam o ok. 20% większe od benzyny.

Jeździłem Odyssey i dla mnie fotele kapitańskie w Voyagerze są wygodniejsze (mam ich 6), silnik mocniejszy w Ody robi lepszą robotę i tu nie ma co ukrywać bo jest mocniejszy. Jednak u siebie pakuję 6 osób i auto nie siada za sprawą amorów z mechaniczną regulacją poziomu, a w Ody był już mały prześwit przy tak załadowanym aucie nie mówiąc o dołożeniu bagażu.
Kolejna sprawa to ceny części które do Voyagera są na poziomie auta kompaktowego, a w Ody trzeba się liczyć z naprawdę dużymi kosztami jak coś wysiądzie (na pewno rzadziej się to zdarza niż w Voyagerze).

Moim zdaniem Voyager tylko w benzynie najlepiej 3.3 bo 2.4 trochę słaby i nie ma co się bać jeżeli kupi się sprawdzony egzemplarz, a jak wiadomo na rynku jest sporo samochodów zaniedbanych i wyszykowanych na handel.

Jak ktoś potrzebuje dużego Vana to tu relacja do ceny jest najlepsza + wygoda podróżowania. Oczywiście w samochodach 2001-2007 wersja RG na pewno coś trzeba będzie zrobić czyli warto zostawić sobie tzw. pakiet startowy. Później może się okazać że regularne wymiany oleju (max co 10tyś. km) pozwolą Wam bezawaryjnie przejeździć kilka lat :)

Kupując auto trochę szukałem i rozmawiałem z paroma właścicielami Voyagerów którzy jeżdżą na LPG i wszyscy mieli grubo ponad 300tyś. km (jeden ponad 500tyś. km) nalatane i praktycznie sprawy eksploatacyjne tylko wychodziły.

Aha jeszcze trzeba pamiętać kupując wersję z silnikiem 3.3 żeby automat miał chłodnicę oleju jak jej nie ma to warto ją założyć bo przy prędkościach autostradowych można przegrzać bez niej skrzynię, a tak mamy spokój. Wersje europejskie wszystkie powinny być w nie wyposażone ale przy kupnie nie zaszkodzi sprawdzić bo to wychodzi na plus :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Sty 2017, 20:33

Ja miałem Odyssey III 3.5 ivtec 255KM. Mocy sporo od dołu aż do odcinki.
8,2sek do setki.
Z Voyka 3,3+lpg jest rozsądny i warto szukac w wersji Town&Country.
Chłodnica oleju automatu obowiązkowa jak nie ma :)
Diesle odradzam.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2018, 10:36

Czy wersjia Town& Country nie ma problemu z częściami? ( jest to wersja na rynek amerykański)
adriano69
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 03 2003
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Passat
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Maj 2018, 10:38

Z podstawowymi częściami nie ma problemu bo są takie jak w europie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Maj 2018, 11:00

adriano69 napisał(a):Czy wersjia Town& Country nie ma problemu z częściami? ( jest to wersja na rynek amerykański)
W tych samochodach czy na rynek europejski czy amerykański wszystko praktycznie jest takie samo oprócz oświetlenia z racji przepisów. Ogólnie sporo części i raczej problemu nie ma z ich dostępnością wystarczy wejść na allegro i sprawdzić że jest ich sporo, poza tym są też używane (jest kilka firm które zajmują się w częściami do tego modelu).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Maj 2018, 11:06

Części będą, nawet jak nie u nas to sobie sprowadzisz zza granicy kurierem w 3-4 dni.

Ciekawostka. Mój mechanik ostatnio miał na warsztacie BMW X5 z 3.0D i automatem. Leciało ze skrzyni, okazało się, że jakiś tam uszczelniacz. Żadna hurtownia go nie miała, pojechał do ASO, ASO też nie miało... Musiał sprowadzać z Ebay skądś tam. Do BMW nie było... Także nie masz co się bać, mamy takie czasy że wszystko znajdziesz, kwestia tego że nie będzie na półce.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007