Chrysler Town & Country 3,8 2001 - zalewanie cylindrów

25 Paź 2012, 20:52

Chrysler Town & Country 3,8 2001 szukam pomocy. .Problem jest następujący: cylindry zalewają się, sprawdzone było prawie wszystko i problem nie zniknął.została wymieniona: czujnik przepustnicy, czujnik wody, czujnik temperatury. Jeśli ktoś może mi pomóc będę wdzięczna
pozdr Kinga :
kingamazur
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 08 2004
Auto: Chrysler town & country
Silnik: 3.8 218 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

25 Paź 2012, 22:40

Może dodaj skąd jesteś?
Na wszystkich cylindrach go zalewa?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Sty 2013, 12:44

Witam serdecznie
sprecyzuje problem

samochód wrócił z trasy około 700km i zaparkowałamna posesji na drugi dzień podczas trudnego rozruchu zapalił ale nie na wszystkie cylindry i zaczął kopcić oraz zapaliła się kontrolka silnika oraz kontrolka akumulatora

zgasiłam samochód i poprosiłam znajomego z OBDII aby zdiagnozował błędy

P0117czujnik temp wody
P0122 czujnik przepustnicy
P0203 P204 P206 cylindry
P0515 temperatura akumulatora

po wykasowaniu błędów zapaliłam samochód tym razem zapalił szybciej ale również nie palił na wszystkie cylindry i kopcił oraz czuć było zapach paliwa oczywiście zapaliły się kontrolki j/w

Poczytałam w Internecie i postanowiłam wymienić czujnik (wrażenie było takie iż auto zapalało jak przy -40 a na dworze wtedy było +25 stopni) po wymianie czujnika jak ręką odjął :) z tym ze na 2 dni iłacznie przejechanych 150 km :(

podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika zaczął przebierać i kopcić więc się zatrzymałam i odtransportowaliśmy auto do domu

jak zwykle te same błędy z tym że pierwszym wyskakującym jest P0122 oraz P0203 potem podczas pracy silnika dochodzą inne

auto jest w "gaziku" i spróbowałam zapalić je tylko i wyłącznie na gazie i jak się okazało praca na gazie jest zadowalająca (nie jest idealna ale ....taka w 90% czasami przerwie na jeden cylinder czasami jest ok) nigdy nie miałam problemów z gazem ani z benzyną auto chodziło idealnie

Polecono mi najlepszego elektronika w okolicy (fakt nie był mistrzem w amerykańskich samochodach ale jako jedyny podjął się próby naprawy)
po kilkunastu dniach jego zmagań efekty były mizerne zaproponował wymianę przepustnicy wraz z czujnikiem
zakupiłam komplet i przekazałam mechanikowi jak się okazało to nie było przyczyną i kilka setek w plecy

mechanik sie poddał i oddał nie sprawny samochód twierdząc że należy wymienić komputer na nowy z serwisu ale nie gwarantuje że to pomoże więc ......

Zostałam znowu z problemem

jak możecie mnie nakierować na przyczynę lub jakiegoś sumiennego elektronika w okolicach Śremu Poznania to będę wdzięczna

z wyrazami szacunku
Kinga
kingamazur
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 08 2004
Auto: Chrysler town & country
Silnik: 3.8 218 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2013, 12:56

Skoro go zalewa, to pierwsze co bym zrobił, to sprawdził, czy na świecach jest iskra i jaka jest - może być, ale będzie np. za słaba. I dopiero potem dalej sprawdzał.
Warto też sprawdzić napięcie ładowania akumulatora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2013, 14:50

Jeżeli zalewa silnik to trzeba sprawdzić sygnał z przepływomierza lub MAP sensora w zależności co tam zamontowali.
czy silnik pracuje źle na wszystkich cylindrach czy na kilku ?
Dobry sprzęt pokazuje parametry pracy silnika.
Trzeba zobaczyć ile pokazuje powietrza i jak to się zmienia z obrotami, jakie jest wypełnienie
impulsu na wtryskiwacze i jak się zmienia, jaką temp widzi sterownik ??
Czy w emulatorze pracy wtryskiwaczy (to założył gazownik) nie ma wody i jest sprawna instalacja gazowa ?
Samemu można sprawdzić: wężyki podciśniniowe, odpowietrzanie zbiornika, regulator ciśnienia paliwa, powrót z niego i wężyk podciśnieniowy, wiązkę elektryczną czy jej nie
uszkodziły gryzonie i od wydechu sie nie nadpaliła, czy wtyczki są wewnątrz suche zwłaszcza od sterownika.
Jakie remonty były robione wcześniej przy aucie ?
Jaki gaz jest założony ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Lut 2013, 16:39

Witam serdecznie

dziękuję za podpowiedzi

auto było naprawiane u Pana Pietka z Osiecznej koło Leszna
bardzo ceniony elektronik w wielkopolsce i nie tylko z tym że nie ma doświadczenia w amerykańcach

sprawdzone zostały wszystkie oczywiste rzeczy

odłączając pompę paliwa uruchomię auto bez problemu na gazie

i pracę silnika na gazie oceniam jako bardzo dobrą w 90% czasami silnik się "zakołyszę"

tak jak prędzej napisałam problem zniknął po wymianie czujnika temperatury z tym że na 150 km kolejna wymiana nic nie zmieniła

wymieniona została przepustnica jak sugerowały błędy lecz to też nie pomogło

Chcieliśmy podmienić MAP sensor ale jest ich 6 rodzai i nie trafiliśmy na nasz 56041018AB

może ktoś wie jakie parametry powinien wykazywać dobry map sensor

oczywiście mogę zakupić nowy za koło 4 stówki ale wymiana części po kolei które nie muszą być wymieniane do niczego dobrego nie prowadzi

NIKT NIE POTRAFI ZDIAGNOZOWAĆ PRAWIDŁOWEJ PRZYCZYNY
jak ktoś mi powie że to w 100% ECU kupię i wymienię ale nikt z mechaników nie chcę za taką decyzję brać odpowiedzialności w i tym problem

z autem nie było żadnych problemów sprowadziliśmy go w 2004 roku zagazowaliśmy

i do czerwca ubiegłego roku wszystko było ok

żadnych napraw remontów itp

przeglądy na bieżąco



Pozdrawiam
Kinga
kingamazur
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 08 2004
Auto: Chrysler town & country
Silnik: 3.8 218 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo S60 Cross Country
    Volvo swoją ofertę wzbogaci o kolejny samochód typu crossover. Oprócz licznych zmian stylizacyjnych, S60 Cross Country będzie miał powiększony prześwit podwozia o ponad 6 cm w stosunku do zwykłego modelu S60. ...
    Jak stworzyć model koncepcyjny krok po kroku?
    W działach designu poszczególnych marek pracują kreatywni projektanci, często pochodzący z wielu krajów. W przypadku marki ŠKODA, współpracują oni z wieloma działami, głównie Rozwoju Technicznego ...

04 Lut 2013, 17:41

MAP sensor rzadko się psuje. Trzeba sparwdzić podciśnienie w kolektorze ssącym i wężyk. Jeżeli po drodze na wężyku jest zamontowany dławik to można go usunąć.
Przy zatkanym wydechu MAP sensor zwiększy dawkę paliwa. Amerykanie robili MAP sensory które wysyłały impulsy, taki MAP sensor można sprawdzić obrotomierzem samochodowym. Teraz większość MAP sensorów zmienia napięcie ( 0-5V) w zależności od podciśnienia co można łatwo zmierzyć woltomierzem. Dla porównania można sprawdzić sygnał z MAP sensora ze starego opla
Wtryski z MAP sensorami są najprostsze w budowie i w naprawie.
Trzeba też sprawdzić układ odpowietrzania zbiornika paliwa.
Po odłączeniu wtyczki np od czujnika temperatury silnik będzie pracował w trybie awaryjnym, czy jest wtedy jakaś różnica ?
Ciśnienie paliwa sprawdzone ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704