Chrysler Voyager 98 2,5 TD fabryczny central zamek

02 Lut 2017, 11:02

Chrysler Voyager 98 2,5 TD fabryczny central zamek

Witam. Od pewnego czasu central zamek w mojej skorupie zachowuje się irracjonalnie. Na początku zaczął fiksować od przypadku do przypadku z pilota, kluczyka i za pomocą przycisków drzwiowych. Czasami wykonywał tylko jedną funkcję(zamknij lub otwórz). Czasem w ogóle nie działał. Niekiedy pomagało odłączenie accu. Z przycisków lokalnych w drzwiach było podobnie. Teraz (przerósł) sam siebie i działa tak; po próbie otwarcia kluczykiem drzwi kierowcy(jedyny sposób by wejść do fury) - zamyka pozostałe drzwi z klapą tylną włącznie. Mechanicznie przy pomocy chorągiewki w drzwiach zamyka i otwiera, ale po uruchomieniu silnika - tylko otwiera. Pilot sprawdzony testerem na obecność generowanego sygnału. Przyznam, że lekko zgłupiałem. Macie na to jakiś patent? Może kawałek schematu który zawiera obwód zamka centralnego wzajemne połączenia modułu RKE z modułem komfortu i microswitchami drzwi, zamków itp?
Niekiedy wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, a część funkcji wraca na swoje miejsce i już można przyciskiem drzwiowym otwierać i zamykać. Myślę, że to może być kiepska masa w obwodzie central zamka.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Lut 2017, 19:21

Jak zamek działał prawidłowo to z pilota za pierwszym naciśnięciem otwierałeś tylko drzwi kierowcy czy wszystkie drzwi?

W twoim modelu BCM obsługuje funkcje centralnego zamka. Powinien być gdzieś nad nogami kierowcy.
Wrzucam obrazek jak on wygląda.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



U ciebie powinny chyba być chyba trzy takie same przekaźniki od centralnego nad nogami kierowcy. Możesz je zlokalizować otwierając i zamykając pilotem samochód. Jeden jest od otwierania tylko drzwi kierowcy, drugi odpowiada za otwieranie pozostałych drzwi, a trzeci za zamykanie tak to jest w Voyagerze III generacji .
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lut 2017, 16:22

Pilot przestał działać mniej więcej w tym samym czasie kiedy zaczęły się kłopoty z kluczykowaniem zamka drzwi. Co do pilota, to działał tak; jedno krótkie uderzenie pilotem otwierało tylko drzwi "pana kierowcy", następne kolejne drzwi z klapą włącznie. 8)
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Lut 2017, 18:24

stefann napisał(a):Pilot przestał działać mniej więcej w tym samym czasie kiedy zaczęły się kłopoty z kluczykowaniem zamka drzwi.
Więc to pewnie nie jego wina, obstawiam kłopoty z modułem od centralnego (np. brak masy) który wysyła dziwne wygnały i przez to centralny źle działa. Ten moduł w nowszym modelu znajduje się w lewych tylnych drzwiach więc może u ciebie też jest w tym samym miejscu, ale trzeba to sprawdzić.

A przycisk od centralnego zamyka samochód i otwiera? Pewnie też nie. Znajdź przekaźniki i sprawdź czy działają. Czy dochodzi do nich napięcie i impulsy sterujące zamykaniem i otwieraniem. Jak będzie brak impulsów to winy powinien być moduł.
Posprawdzaj masy czy nie ma z nimi problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lut 2017, 18:35

Przyciski drzwiowe od zamykania i otwierania ożyły. kluczykiem mogę tylko zamknąć centralnie wszystkie drzwi, ale... Zamknąć mogę pokręcając kluczykiem w stronę otwierania(w lewo). I tu zbaraniałem. Gdzie szukać ew. przerw w masach.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Lut 2017, 18:59

stefann napisał(a):Zamknąć mogę pokręcając kluczykiem w stronę otwierania(w lewo)
A jak przekręcasz w prawo to absolutnie nic się nie dzieje?

Pilot całkiem padł? Sprawdzałeś czy jest w nim dobra bateria?

stefann napisał(a):Przyciski drzwiowe od zamykania i otwierania ożyły.
Jeżeli działają i zamki się otwierają i zamykają prawidłowo to przekaźniki też będą ok. Problem musi być w komunikacji zamek -> moduł centralnego i odbiornik pilota -> moduł centralnego. Poszukaj tego modułu i sprawdź jego podłączenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC F z napędem na obie osie?
    O tym, że Lexus przygotowuje wyczynową wersję flagowego coupe LC, wiadomo już od półtora roku i w mediach pojawia się coraz więcej danych dotyczących nowego samochodu, a nawet szpiegowskie zdjęcia wykonane podczas ...
    Moto Session 2017 / relacja
    Targi Moto Session wpisały się już na stałe do naszego kalendarza i odwiedzamy je regularnie przedstawiając Wam relację zdjęciową z tej imprezy W tym roku Targi odbyły się w pierwszy weekend kwietnia czyli dużo wcześniej ...

03 Lut 2017, 20:42

Jak przekręcam kluczem w prawo to zamykają się drzwi tylko te w którym kluczyk(nie słychać tykania przekaźnika), Jak przekręcam w lewo (w stronę otwierania) to zamykają mi się pozostałe drzwi z klapą włącznie(słychać tykanie przekaźnika)
Z pilotem/pilotami było tak; Kiedy kupiłem Vojka w pierwszym pilocie była jedna bateria 2032 a w drugim 2x 2016 - czyli w jednym 3V a w drugim 6V i wszystko działało. Przez pewien czas było tak, że pilot działał na jednej baterii bo na dwóch nie chciał i było cacy. Kiedy zaczął wariować zakładałem mu dwie baterie i hulał do czasu kolejnego buntu. To samo zaczęło się dziać z drugim pilotem. Teraz już dokładanie/odejmowanie baterii nie pomaga żadnemu pilotowi. Moje pytanie jest następujące; gdzie jest moduł centralnego? W BCM? Bo RKE jest u mnie z lewej strony kokpitu nad licznikami pod górną półką przykrywającą ww.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lut 2017, 13:33

stefann napisał(a):Jak przekręcam kluczem w prawo to zamykają się drzwi tylko te w którym kluczyk(nie słychać tykania przekaźnika)
Może tu być problem w samym zamku z elektryką, skoro w drugą stronę działa. Sprawdź tam podłączenia i jak okaże się że zacznie działać prawidłowo to piloty trzeba by było sprawdzić czy nie rozkodowały się bo tak też może być. Wtedy wymiana baterii i przypisywanie pilotów od nowa (najlepiej jak by ktoś miał skaner DRBIII do tej operacji).

stefann napisał(a):RKE jest u mnie z lewej strony kokpitu nad licznikami pod górną półką przykrywającą ww.
Zgadza się ten odbiornik sygnału z pilota jest umieszczony za zegarami.

stefann napisał(a):Moje pytanie jest następujące; gdzie jest moduł centralnego?
Sterownik powinien być w tylnych lewych drzwiach. Tak jest w wersji RG od 2001 roku więc myślę że u ciebie też tak będzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 22:21

U mnie w tylnych lewych drzwiach nie ma żadnej wiązki. Nawet wyłącznik oświetlenia kabiny jest mocowany do słupka.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998