Chrysler Voyager rozrząd

09 Sty 2015, 13:03

Witam serdecznie, ponieważ jestem tutaj nowy proszę o przymknięcie oka na ewentualne błędy z mojej strony. Koledzy, noszę się z zamiarem zakupienia Voyagera z roczników 97-99, tylko jakiego szukać? Znalazłem coś takiego Voyager 2,5 diesel 1997 rok z informacją w opisie że rozrząd jest na kołach zębatych czyli wieczny. Orientowałem się troszkę i nie zgadza mi się rocznik auta. Czytałem że motory z rozrządem na kołach zębatych były montowane od 1999 roku.Bardzo proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Proszę też o porady i sugestie jakiego Vojagera szukać,z jakim motorem, na co zwrócić uwagę. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady
rudaduda
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam

09 Sty 2015, 15:12

Moja wiedza o tych silnikach Diesla jest taka, że początkowo te silniki miały koła zębate (czyli pasek)a dopiero po jakimś czasie przekonstruowano je tak,że zastosowano łańcuch rozrządu,to ,że silniki produkcji włoskiej firmy VM to każdy już wie,ale nie każdy wie,że były one projektowane nie do aut,lecz pod generatory prądotwórcze,czyli zaprojektowane i obliczone pod jednostajny tryb pracy,nie lubią przeciążeń.Potrafią klęknąć nagle i lipa.Objawem nadchodzących kłopotów jest coraz głośniejsza praca(dudnienie),silnik sprawny nie jest cichy.Problem tyczy tylko układu zaworowego,dźwigienki ,popychacze,laski popychaczy.To należałoby zrobić po kupnie auta,gdyż awaria może nastąpić w każdej chwili.Koszt kilka lat temu opiewał o kwotę ok.2500 zł(materiały z robocizną)Ogólnie auto chwalone przez użytkowników,niestety trzeba o nie dbać,silniki lubią lepki olej ,czyli indeks lepkości letni 50,wtedy przedłuża to żywotność wymienionych części.Ogólnie auto oceniane jest na 3+,podkreśla się jego niezbyt wysoką jakość wykonania(te z Austrii).Natomiast sprowadzane z Ameryki mają bardziej miękkie ,komfortowe zawieszenie ale mniej trwałe.Silniki benzynowe są lepsze,ale niestety paliwożerne.Ogólnie to auto z Dieslem mogę jedynie stanowczo odradzić,te silniki są bardzo awaryjne.Dopiero Diesel po 2001 r 2.5 CRD jest godny polecenia.Nie pchaj się w to auto z tego przedziału rocznikowego :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Sty 2015, 17:05

PhantomASA1 napisał(a):Moja wiedza o tych silnikach Diesla jest taka, że początkowo te silniki miały koła zębate (czyli pasek)
Miałem kontakt z tymi silnikami VM z początku lat 90-tych i wszystkie miały rozrząd na kołach zębatych - bez paska !
rudaduda napisał(a):rozrząd jest na kołach zębatych czyli wieczny.
Ta wieczność jest dyskusyjna. Najsłabszym elementem tego układu jest pośrednie koło zębate posiadające sprężynowy kasownik luzu międzyzębnego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2015, 17:28

Bardzo dziękuję za szybkie rozjaśnienie tematu. Jeżeli dobrze rozumiem, to jest możliwe żeby auto z tego rocznika miało motor z rozrządem na kołach zębatych bez paska.
rudaduda
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam

09 Sty 2015, 18:14

rudaduda napisał(a):Jeżeli dobrze rozumiem, to jest możliwe żeby auto z tego rocznika miało motor z rozrządem na kołach zębatych bez paska.

Nie do końca . Łańcuch pojawił się po 1996 na krótko , bo w 1998 powrócono do kół. Z tym że mogło się to pomieszać np. wymiana silnika , i nie zgadzać z rocznikiem auta. Zdarzały się też niedomówienia takie jak - panie jest na kołach a po zakupie i pierwszej awarii okazało się że jednak łańcuch. Trzeba umieć rozpoznać wizualnie te konstrukcje . Ja nie wiem bo skończyłem dłubanie w tych silnikach. Został się na placu boju jeden z 2000 , ale nie dziękuje.Jeśli chcesz kupić auto z silnikiem VM 2,5 to poczytaj

Zobacz również http://www.tajemnicevoyagerow.pl/ Kliknij -Technikalia i po prawej stronie wybierz - Opis silników stosowanych .........
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2015, 19:25

Bardzo dziękuję za fantastyczną lekturę. Te dwa linki od bonifacego mega dobre. Wiedziałem że można na Was liczyć i że w tym miejscu dowiem się czegoś mądrego o tych autach i ich motorach.wielkie dzięki
rudaduda
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe
    Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40, wyróżnia się sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i wyjątkową precyzją ...
    Premiera modelu 3008DKR MAXI
    Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który ...

09 Sty 2015, 21:01

PhantomASA1 napisał(a):silniki produkcji włoskiej firmy VM to każdy już wie,ale nie każdy wie,że były one projektowane nie do aut,lecz pod generatory prądotwórcze
słyszałem też, że wkładali je do łodzi :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Sty 2015, 21:22

Być może :D Gdyby konstruktorzy przewidzieli,że kiedykolwiek te silniki będą stosowane w autach,to można by na nich wylewać pomyje,te silniki nadają się do wszystkiego,tylko nie do tego co jeździ i lata! :lol:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Sty 2015, 10:17

kolega ma takie Chryslera Voyagera z 2,5 diesel i raz mu turbo dmuchało, a raz nie... Najczęściej działało z wdzięczności jak umył samochód (nie żartuję) :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2015, 11:06

Witam serdecznie posiadam chryslera 2.5 crd jusz trzeci rok auto jest bezawaryjne w ciągu trzech lat jedynym rzeczom jaka się zepsuła był akumulator oraz tylna wycieraczka .Pozdrawiam
marcinmarek53
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 26 03 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: chrysler voyager
Silnik: 2.5 CRD 141 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2015, 11:40

Przeczytaj dokładnie co napisałem :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)