Chwilowe spadki mocy

14 Maj 2018, 09:39

Jadąc ze stałą prędkością ok 50km/h zdarza się, że auto jakby traci moc. Jest to takie delikatne szarpnięcie trwające dosłownie chwile i potem jest OK. Nie pojawia się żaden błąd na wyświetlaczu. Do tego jadąc z większą prędkością 80-90 kiedy chcę wyprzedzać i dodam gazu znowu zdarza się choć żadko (może dlatego, że mało wyprzedzam :) ), że w trakcie manewru występuje podobny spadek mocy gdzie auto delikatnie zwalnia i pojawia się sygnał dźwiękowy ale znowu żadnego błędu na wyświetlaczu ani w dzienniku pojazdu. Warsztat, który odwiedzałem wymienił zaworek od turbiny, ale nie pomogło. Zaznaczono przy tym, że jeśli nie będzie poprawy turbina musi iść do regeneracji. Czyżby takie objawy faktycznie odnosiły się jedynie do turbiny? Może EGR albo coś z katalizatorem? ASO nie ufam bo po jednym odpadło mi przednie koło a w drugim chcieli mi wymieniać tarcze i klocki hamulcowe przy przeglądzie pomimo, że tego nie wymagały.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • 14 Maj 2018, 22:47

    Żeby ktoś Ci mógł pomóc musisz opisać o jakie auto Ci chodzi
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16666
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    15 Maj 2018, 10:07

    Myślałem, że to jest widoczne obok postu, ale faktycznie przy odpisywaniu nie widać tej części. Gdzieś muszę mieć to odznaczone. W każdym razie chodzi o Peugota 5008 z 2009 z 2 litrowym, 150-cio konnym silnikiem diesla.
    Yarecki
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Wrocław
    Auto: Peugeot 5008
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    15 Maj 2018, 12:24

    Yarecki napisał(a):Myślałem, że to jest widoczne obok postu
    Widać jakie auto figuruje w opisie ale często się zdarza że post nie dotyczy tego auta.
    Co do tematu, komputer był podłączony? czy w tym czasie utraty mocy czujesz inna pracę silnika?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16666
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    15 Maj 2018, 12:44

    Komputer był podłączany, ale nic tam chyba nie wyszło bo mechanik który diagnozował nic konkretnego nie powiedział poza przypuszczeniami z turbiną. Co do silnika to raczej nie słychać nic niepokojącego. Nieco spadają obroty i tyle. Nadal jestem w stanie wyprzedzić jednak nie mogę już przyspieszyć. Wydaje mi się, że dopiero po dobrej minucie silnik pozwala wejść tu na wyższe obroty. To jakby chwilowe ograniczenie mocy. Jadąc jednak dalej nie ma problemów z normalnym, płynnym przyspieszaniem. Nawet kiedy znowu przycisne mocniej gaz nie jest tak, że sytuacja się powtarza za każdym razem. To raczej sporadyczne i zazwyczaj mnie zaskakuje. Przy tych 50km/h nie ma też problemu z większym przyspieszeniem od razy po tym spadku.
    Yarecki
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Wrocław
    Auto: Peugeot 5008
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    15 Maj 2018, 13:04

    Powiem Ci tak auto z tego roku a jeszcze Francuz jest tak zaawansowany elektronicznie że tam żadna usterka nie zostanie nie wykryta tylko trzeba kogoś ogarniętego a nie byle jakiego mietka ze skanerem za 100 zł i piratem na laptopie z lidla
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16666
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pracownik w samochodzie
      Eksperci szacują, że nawet 40% ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej to osoby, które zginęły w zdarzeniach związanych z pracą(1). Na niebezpieczeństwo narażeni są nie tylko kierowcy zawodowi, lecz także ...

    05 Cze 2018, 14:46

    Wyczyść w pierwszej kolejności dokładnie EGR i sprawdź czy problem będzie dalej występował.
    Ten zawór potrafi powodować problemy nie wyświetlając jednoczenie błędów.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!