Ciągłe kontrowanie przy jeździe na wprost

11 Mar 2018, 09:42

Od jakiegoś czasu mam problem podczas jazdy na wprost. Dokładnie chodzi o to że muszę non stop kontrować kierownicą (Nie jest to przesadnie kontrowanie ale jednak) bo auto ściąga w jedną albo drugą stronę. Wyeliminowałem CHYBA wszystko, zastanawiam się jedynie nad amortyzatorami, mogą one mieć wpływ na taki stan rzeczy że auto nie może utrzymać prostolinijnego toru jazdy?
W tamtym roku na przeglądzie wyszło że wszystkie mają 40 kilka %, ale z drugie strony wszędzie piszą że na te % nie ma co się patrzeć.
Sam już nie wiem co myśleć....
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 10:01

damian87 napisał(a):Wyeliminowałem CHYBA wszystko

A my mamy zgadywać co wyeliminowałeś :?:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną mogą być luzy w układzie kierowniczym.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2018, 10:38

To tak:
-luzy na tulejach i sworzniach brak
-opony Nowe ( na starych było to samo)
- luzy na maglownicy brak( stwierdzam po tym że na postoju już delikatny ruch kierownicy jest widoczny na kołach)
-pompa wspomagania sprawna( brak wycieków i nie słychać jej przy ruchach kierownicą)
- geometria ustawiona ( były pewne nieprawidłowości z tyłu po wymianie tulei pływających ale hest już ok)
-ciśnienie w oponach OK

Co jeszcze mogę sprawdzić? I co z tymi amortyzatorami? Może poduszki amortyzatorów z przodu(jak je sprawdzić?)
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 10:45

A ten problem od kiedy występuje, kupiłeś już taki, czy problem pojawił się w trakcie użytkowania :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2018, 12:33

Pojawiło się to w trakcie użytkowania, dokładnie w ostatnie wakacje ale coraz bardziej mnie to denerwuje... samochód mam od 7 lat więc znam go już trochę. Tak nie było wcześniej..

Dodam jeszcze jedno, mniej więcej w tym samym czasie zauważyłem że auto stało się bardzo podatne na podmyluchy wiatru, przy silnym wietrze jest bardzo nie stabilne..
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 18:21

Może to być przez amory, nie wykluczone ale z Twojego opisu bardziej pasuje jakiś luz w zawieszeniu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek mocy
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ich mocy jest "KM" jednak jak możemy się dowiedzieć czytając różne opracowania jest to pozaukładowa jednostka mocy (w układzie jednostek miar MKS), bardzo często ...

18 Mar 2018, 12:16

Co powiecie na tak ustawioną geometrię? Chodzi mi tutaj przedewszystkim o kąt wyp. Sworznia zwrotnicy, wydaje mi się czy nie zostało to poprawione? I czy zbieżność przednich kół jak by ustawić na bardziej rozbieżne( ale oczywiście w granicach tolerancji) to mogło by to pomóc w myszkowaniu po drodze?
Ciągłe kontrowanie przy jeździe na wprost

Zdjęcie jest wstawione w pionie, nie wiem czemu je obraca później...
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Mar 2018, 16:22

Mam dokładnie taki sam problem... Samochód to opel astra, który ma przejechane tylko 1500 km. Pojechałem dzisiaj serwisu, serwisant się przejechał i powiedział ze dla niego wszystko jest ok... Trudno jest coś takiego udowodnić i nie bardzo wiem jak z nimi mam rozmawiać
piotrek5444
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Niemce

22 Mar 2018, 17:03

piotrek5444 napisał(a): Trudno jest coś takiego udowodnić
Mozesz wykonać pomiar geometrii calego pojazdu.Jezeli bedzie coś nie tak to wtedy bedziesz mial podkladkę i argument w przyszłej rozmowie z serwisem.Oczywiscie trudno jednoznacznie sugerować ze to wina geometrii ale od czegos musisz zaczać.Proponuję pomiar zrobic w niezaleznym zakladzie/musisz miec pewnośc ze to sa fachowcy a nie "fuchowcy'/...Rozumiem ze samochód w czasie jazdy"tańczy"... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014