Ciągłe kontrowanie przy jeździe na wprost

11 Mar 2018, 09:42

Od jakiegoś czasu mam problem podczas jazdy na wprost. Dokładnie chodzi o to że muszę non stop kontrować kierownicą (Nie jest to przesadnie kontrowanie ale jednak) bo auto ściąga w jedną albo drugą stronę. Wyeliminowałem CHYBA wszystko, zastanawiam się jedynie nad amortyzatorami, mogą one mieć wpływ na taki stan rzeczy że auto nie może utrzymać prostolinijnego toru jazdy?
W tamtym roku na przeglądzie wyszło że wszystkie mają 40 kilka %, ale z drugie strony wszędzie piszą że na te % nie ma co się patrzeć.
Sam już nie wiem co myśleć....
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 10:01

damian87 napisał(a):Wyeliminowałem CHYBA wszystko

A my mamy zgadywać co wyeliminowałeś :?:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną mogą być luzy w układzie kierowniczym.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2018, 10:38

To tak:
-luzy na tulejach i sworzniach brak
-opony Nowe ( na starych było to samo)
- luzy na maglownicy brak( stwierdzam po tym że na postoju już delikatny ruch kierownicy jest widoczny na kołach)
-pompa wspomagania sprawna( brak wycieków i nie słychać jej przy ruchach kierownicą)
- geometria ustawiona ( były pewne nieprawidłowości z tyłu po wymianie tulei pływających ale hest już ok)
-ciśnienie w oponach OK

Co jeszcze mogę sprawdzić? I co z tymi amortyzatorami? Może poduszki amortyzatorów z przodu(jak je sprawdzić?)
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 10:45

A ten problem od kiedy występuje, kupiłeś już taki, czy problem pojawił się w trakcie użytkowania :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2018, 12:33

Pojawiło się to w trakcie użytkowania, dokładnie w ostatnie wakacje ale coraz bardziej mnie to denerwuje... samochód mam od 7 lat więc znam go już trochę. Tak nie było wcześniej..

Dodam jeszcze jedno, mniej więcej w tym samym czasie zauważyłem że auto stało się bardzo podatne na podmyluchy wiatru, przy silnym wietrze jest bardzo nie stabilne..
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2018, 18:21

Może to być przez amory, nie wykluczone ale z Twojego opisu bardziej pasuje jakiś luz w zawieszeniu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16730
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...
    Kierowco - mądrze używaj świateł w samochodzie
    W sezonie, kiedy pogorszona widoczność z powodu opadów i gęstych mgieł niejednemu kierowcy sprawia kłopot, dbanie o sprawność i czystość oświetlenia w naszym samochodzie nabiera szczególnego znaczenia. Bardzo ...

18 Mar 2018, 12:16

Co powiecie na tak ustawioną geometrię? Chodzi mi tutaj przedewszystkim o kąt wyp. Sworznia zwrotnicy, wydaje mi się czy nie zostało to poprawione? I czy zbieżność przednich kół jak by ustawić na bardziej rozbieżne( ale oczywiście w granicach tolerancji) to mogło by to pomóc w myszkowaniu po drodze?
Ciągłe kontrowanie przy jeździe na wprost

Zdjęcie jest wstawione w pionie, nie wiem czemu je obraca później...
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Mar 2018, 16:22

Mam dokładnie taki sam problem... Samochód to opel astra, który ma przejechane tylko 1500 km. Pojechałem dzisiaj serwisu, serwisant się przejechał i powiedział ze dla niego wszystko jest ok... Trudno jest coś takiego udowodnić i nie bardzo wiem jak z nimi mam rozmawiać
piotrek5444
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Niemce

22 Mar 2018, 17:03

piotrek5444 napisał(a): Trudno jest coś takiego udowodnić
Mozesz wykonać pomiar geometrii calego pojazdu.Jezeli bedzie coś nie tak to wtedy bedziesz mial podkladkę i argument w przyszłej rozmowie z serwisem.Oczywiscie trudno jednoznacznie sugerować ze to wina geometrii ale od czegos musisz zaczać.Proponuję pomiar zrobic w niezaleznym zakladzie/musisz miec pewnośc ze to sa fachowcy a nie "fuchowcy'/...Rozumiem ze samochód w czasie jazdy"tańczy"... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014