hmmm w takim razie muszę wydrukować z wiarygodnego źródła ten przepis bo inaczej przy spotkaniu z miśkami nie będzie zbyt kolorowo
, a gdzie tego szukać bo w kodeksie drogowym nie widziałem.
M_TT napisał(a):Miałem na myśli 3500kg w rubryce Q1 w DR
No jasnowidzem nie jestem .. jeszcze .. Nie znam Twoich myśli .. na razie - potrenuję trochę
M_TT napisał(a):tylko na drogach eks. i autostradach których mamy pod dostatkiem muszę mieć viatolla,
A to bramki Viatoll na innych drogach nie obowiązują ?? A czemu ??
Przecież nie tylko na szybkich są - na normalnych dwupasmówkach też ..
M_TT napisał(a):to po co do cholery te 3500kg
Nie wiem co Cię tak dziwi i wkurzasz się sam na siebie - skoro masz wbite do DR 3500 to tylko się cieszyć w/g mnie .. to max na B+E ...
Niektóre autka w Q2 nie mają nawet 750 i wtedy jest problem ..
no tak na dwupasmówkach też jest to dziadostwo.
A co mi z tych 3500kg w Q1 skoro prawo interpretuje się różnie i w efekcie okazuje się ze nie moge wiecej niż RMC pojazdu, zaś w innych źródłach spotyka się inne teorie.
A w Q2 wszystkie mają 750kg
M_TT napisał(a):Przyczepa nie może być cięższa od samochodu i nie ważne co mamy wbite w rubryce Q1, w gre wchodzą masy rzeczywiste ciągnika i przyczepy.
i jesteś w tak zwanym mylnym błędzie, wiele razy już przytaczałem przepisy, terenówka z homologacją może ciągać 150% swojego DMC(jest to odnotowane w zwiększonym wpisie O1), poczytaj
BTW rubryka Q to stosunek mocy do masy
No wszystko pięknie a czy w takiej sytuacji gdy przyczepa jest cięższa od samochodu nie powinna być wyposażona w hamulec sterowany z miejsca kierowcy ( pneumatyczny) a z najazdowym obowiązuje mnie już przepis "DMC samochodu musi stanowić 1.33 DMC ciągniętej przyczepy" A co do 150% to chyba to wystarczy:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 03.32.262
z późn. zm.) Dział II par. 3 ust. 4 pkt 4 stanowi:
„dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a/ wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b/ dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c/ maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d/ 3.500 kg,
z tym, że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr. 5, poz. 30) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %
wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych
warunków”.