Ciągnięcie przyczep cięższych od samochodu

10 Maj 2012, 17:07

diagnosta nie musi, bo przegląd byłby bezterminowy :mrgreen:
Są takie przyczepki na allegro dwie osie po 750kg każda i DMC 750kg, wiadomo że laweta to to nie jest, ale oferują dwie osie po 1300kg za dopłatą.

To jak z tym hamulcem pneumatycznym? Musi być przy przyczepie cięższej niż 2125(1.33) czy mogę ciągnąć przyczepę z najazdem o DMC np. 2.7t :?:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

10 Maj 2012, 20:08

po 1 przegląd musisz mieć zrobiony w SKP i do tego musi się podbić diagnosta, ciekawe czy znajdziesz takiego głupiego co się podłoży, przegląd nie jest wieczny :!:
po 2 nie mam pojęcia co masz wpisane w dowodzie holownika w pozycji O.1 więc nie powiem co możesz ciągać,
po 3 ciężka przyczepa ma mieć hamulec, jaki to już sprawa konstrukcji i DMC nie ma tu nic do rzeczy (wszystkie przyczepy do samochodów osobowych z jakimi jeżdżę mają hamulce najazdowe te po 3,5t też)
kombinujesz jak koń pod góre, a skończy się w sumie na kolegium 5000 lub więcej, przy 1 kontroli ITD :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Maj 2012, 19:46

5000? Wymyślasz, za co :?: a co ja firma transportowa :?: :mrgreen: Ja meble wiozę dla szwagra :D
Q1 - 3500kg :!:
No przyczepki do 750kg maja przegląd bezterminowy chyba....
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

13 Maj 2012, 11:42

M_TT napisał(a):Q1 - 3500kg
otwórz sobie dowód rejestracyjny i przeczytaj co to jest Q zresztą nie ma Q1 :mrgreen:
5000 to grzywna jaką możesz załapać za porusznie się z nadmiernym ładunkiem pojazdem nie przystosowanym do takiego przewozu ( a ty z papieru ewidentnie wynika że tak jest) ITD ma ciut inne sposoby naliczania kar

jeśli jedziesz z meblami dla szwagra i zatrzymają Cię raz jeśli 2 lub 3 przyjdzie skarbówka a potem kilku innych smutnych panów... uwierz mi nie opłaca się

tak, ale trzeba wykonać 1 przegląd z orzeczeniem przed rejestracją, nikt nie będzie taki głupi żby się pod tym podbić :mrgreen: 2 osiówka z hamulcem do 750kg :mrgreen: do tego pewnie jeszcze na 4,5 metra :mrgreen:
inna sprawa że musisz wykonać przegląd techniczny za każdym razem kiedy cię na niego wyśle policja, a uwierz mi że nawet jak ktość puści takiego bobaka i się pod nim podbije to Ci policja i ITD nie popuści z ważeniem i stanem technicznym :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Maj 2012, 16:55

Czyli jak jadę dostawczakiem z DMC 2800 a po zważeniu okaże sie że waży 3800 to 5000zł kary za to :?: Gdzieś czytałem że za przeładowanie jest 200-300 zł - oczywiście dla samochodów na kat B nie dla ciężarowych :)
Zdjęcie
Takie coś na 750 żeby nie było problemów, miałem na myśli bez hamulca i dlatego się pytałem czy nie bedzie problemów z zatrzymaniem. Podobno dwie tony można na to włożyć spokojnie choć musi być to ciężki ładunek bo lekkiego tyle sie nie zmieści :D

Z ciekawości czytałem na forum prawnym o przypadku gdzie ktoś dostał 3000zł mandatu za przeładowane iveco (3.5t) z przyczepą, a inny że złapali iveco na bliźniakach bez przyczepy i zamiast 3.5t miał 5.5 i dostał 500zł.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

13 Maj 2012, 23:13

wszytko zależy kto cie złapie i jak bardzo przegniesz pałe, jak przeładujesz taką przyczepke(DMC750) na 2 tony ładunku to nie licz na łagodny wymiar kary, do tego bez hamulca :evil:
próbowałeś kiedyś się zatrzymać jak ktoś cięższy pcha cie z tyłu?? :mrgreen: spróbuj to sammo masz z autem,nie po to wymyślili te masy żeby se ciągać co popadnie i jak popadnie

pomijając już fakt że jak kogoś przypadkiem zabijesz/okaleczysz to pójdziesz siedzieć za umyślne spowodowanie śmierci/kalectwa, myślisz że wyhamujesz takie coś autem??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Już osiem wersji MINI dostępnych z napędem na cztery koła
    Wraz z trafiającym do sprzedaży w marcu nowym modelem MINI Paceman, oferta wersji MINI z napędem na cztery koła powiększy się do ośmiu, łącznie z dwiema wersjami John Cooper Works. Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną ...

14 Maj 2012, 15:56

nie wiem dlatego pytałem ale odpowiedź jest już jasna :)
A to są rodzaje przeładowania? NIe ważne czy 10kg czy 1000kg mandaty podobno są takie same. A tak w ogóle to prawda to że za przeładowanie pojazdu do 3.5t płaci sie max 500zł, a jak sie jedzie samochodem z przyczepą i dmc wynosi ponad 3.5t to płaci sie jak za ciężarówkę czyli dużo więcej :?:

A co do przeładowania: panie a co ja wagie w lesie mam :?: , pojechałem, napi..li ile wlazło a ze to grab i ciężkie to i troche waży :mrgreen: Tylko jak by co to wole niższy wariant kary, ale i tak kontrole są bardzo rzadkie.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

15 Maj 2012, 08:51

ty wieziesz ty odpowiadasz nei ma innej opcji
a z lasu osobówką to tylko włąsne albo kradzione drzewo się wywozi :mrgreen: więc uwierz mi lepiej żeby stęple miało bo jeszcze tu cie udupią,
to nie jest prawda że za przeładowanie zawsze taki sam mandat jest, wszytko zależy
jeśli przegniesz w sposób który zagraża bezpieczeństwu to nikt nie będzie patrzył że dzrewo do kominka wieziesz :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Maj 2012, 13:30

zagraża bezpieczeństwu ruchu... czyli jak :?:
Tak na marginesie to dużo ciężarówek jeździ przeładowanych często bez ciągłości tarczek i co... jakoś sobie z tego nic nie robią a dwa kontenery po 24t to też zagrożenie :wink:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

15 Maj 2012, 19:49

Ty sie nie patrz na innych oni za ciebie płącić nie będą,a przyczepa nie przystosowana do ciężkiego ładunku (DMC750) załądowana 2 tonami jest niebezpieczna
tyle w temacie
kombinujesz jak koń pod góre z tą przyczepą, zamiast jak człowiek zrobi9ć to zgodnie z przepisami, nie rozumiem cie
eot
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Maj 2012, 20:18

To jest Polska, pamiętaj 8)
Dużo ciężąrówek jeździ przeładowanych za jednym jak jechałem osobówką to przy każdym hamowaniu był smród palących się tarcz i klocków a rozpędzał się do 60 jak czołg( miał 2 kontenery), i co to nie jest zagrożenie?? Jest a jakoś jeżdżą, i jeśli ja mam dostać taki sam mandat jak on to nie wiem co o tym myśleć. A jak w ostatnie lato ciężarówkom często pękały opony w ostatnie lato? To też pewnie od przeładowania, a jakoś ten proceder nie ustaje, ale dla spokojności :mrgreen: Wiesz jak to jest z tymi mandatami :?: Ile moge dostać od policji ile od ITD itd. :?:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

18 Maj 2012, 10:22

Panowie przeczytajcie dokładnie:
„dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a/ wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b/ dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c/ maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d/ 3.500 kg,
z tym, że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr. 5, poz. 30) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %
wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego
przy zachowaniu pozostałych
warunków
”.
Zdaje się wszyscy (łącznie ze mną) źle interpretowali ten przepis, mówi on bowiem wprost, że samochód terenowy (wg rozporządzenia nie musi mieć ramy jedynie blokadę i to nawet elektroniczną jednego z dyfrów) może ciągnąć przyczepę o DMC wyższej o 50% niż wartość podana na haku na tabliczce znamionowej jednak jednocześnie nie więcej niż DMC pojazdu lub 3500 kg.
Inaczej mówiąc nawet jeżeli auto ma wpisane w dowodzie 3500 kg przyczepy przy np. 2900 kg DMC własnej a na haku (tabliczce wpisane 6500kg - pocieszny) to i tak nie można nawet na B+E ciągnąć przyczepy o DMC wyższej niż 2900 kg. Ten przepis to lipa.
A w ogóle to co ma zrobić ktoś, kto ma samochód terenowy o MW 1300kg , DMC przyczepy w dowodzie 1500 kg. Wg PORD na samo B nie można bo 1500>1300 kg. Na B+E też teoretycznie nie bo obowiązuje dla zestawów powyżej 3500 kg (co tu nie występuje). No to jak - pomimo wpisu w DR tylko max 1300kg?
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

18 Maj 2012, 20:46

Masa rzeczywista samochodu sie liczy - RMC samochodu > RMC przyczepy, mówi się coś o tym że DMC auta powinno stanowić 1.33 DMC przyczepy ja tak to pojąłem
A więc DCM 2830 - DMC przyczepy < 2127kg przy czym masa własna wynosi 2135kg a wiec w tej sytuacji mozna ciągnąć takie coś na 100%

W każdym przypadku gdy przyczepa ma hamulec najazdowy i chce się byc bezpiecznym od problemów dobrze jest wziąć DMC przyczepy x 1.33 nie może wyjść więcej niż DMC auta. Nie pamiętam jak to jest dokładnie ale na kat B mw samochodu > DMC przyczepy na b+e DMC przyczepy <= DMC pojazdu. Ta tabelka jest najlepsza http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa wszystko wyjaśnione.

To jak to z tymi mandatami?

A właśnie te 150% to dziwna sprawa nie wiadomo jak to interpretować lepiej tyle nie ciągnąć i już :D
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

18 Maj 2012, 23:14

Od 19. 01. 2013 jak wejdą wszystkie paragrafu Ustawy o Kierujących (wyłączająca w ogóle art. 88 PORD) różnica na + będzie taka, że na samo B inaczej niż teraz będzie można ciągnąć przyczepę o DMC równym DMC pojazdu nie tak jak teraz MW. Ale pozostaje reszta czyli bzdury w rozporządzeniach. I teraz Ustawa zezwoli ale par. 14 ust. 7 Roporządzenia o warunkach pojazdów nakaże nadal 1,33 DMC przyczepy mieć w pojeździe i na dodatek PORD nakaże do tego naładować pojazd po dach, żeby rzeczywista masa pojazdu była równa rzeczywistej masie przyczepy.
To naprawdę idiotyzm - jeden przepis zezwala na B+E ciągnąć zestaw do 7 ton, ale drugi od razu ogranicza do 6150 (3500 pojazdu + 67% *3500 w przyczepie). I znaj tu jeden przepis...
A przy okazji to wychodzi na to, że DMC przyczepy wpisywana w dowód to jedna wielka fikcja, bo i tak nie do wykorzystania w praktyce.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

19 Maj 2012, 20:58

Ostatnio natknąłem sie na artykuł jak itd zatrzymała busa z przyczepą i za brak tachografu dostał niby 3000zł, przecież do 7.5t tacho jest nieobowiazkowe chyba że samochód pracuje w firmie transportowej, na potrzeby własne nie potrzeba ciekawe jak to było na prawdę? A tak przy okazji jak już rozmawiamy o karach :mrgreen: to jaki mandat mógłby być za przejazd drogą płatna bez uiszczenia opłaty takim zestawem,wie ktoś może :?:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...