Cichy kompakt?

19 Cze 2021, 11:49

rbkt666 napisał(a):IS300 raz kawałek się przejechałem i byłem w pozytywnym szoku. No ale w Is200 największy hałaśliwy problem to jęczący manual


To jest to co pisałem wcześniej. Pozornie dwa tamie same auta inna praca skrzyni + silnika połączona z innymi przełożeniami napędu i doznania całkiem inne.
Tu nawet rodzaj rozrządu potrafi sporo zmienić.

Kao napisał(a):Ale nie mozesz wymagac od takiego auta S klasy a poza tym daj przyklad tej tandery bo ja nie zauważam. Wszystko masz praktycznie w skórze, jak nie skorze to w miękkim plastiku wlacznie z tunelem, dobrze spasowane, nic tam nie trzaska, gdzue tej tandety szukac to nie wiem.


Mówię o całokształcie. Przymierzałem się do s type bo cały czas chciałem substytutu gs mk2 FL który mi się okrutnie znudził i niestety pykło :D . I żeby nie było gs mk3 też podchodzi bidą przy mk2 .
Teraz upatrzyłem sobie gs mk3 to zamiast myśleć o technice to myślę co zrobić wnętrzem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Cze 2021, 09:55

Tak,Nie zapominajmy,że taki golf VI to tylko lekki lift golfa V i jakby nie patrzeć to auto ma już 18 lat!!! Więc nie jest i nie wygląda nowoczesnie.Wogole Na pierwszy rzut oka nie widać żadnych różnic między golfem V a golfem VI. Dopiero w VII cis tam jest zauważalne,a te dwa V i VI są takie same ,nazwa Golf VI wydaje mi się ,że to tylko zwykły chwyt marketingowy.Nawet wnętrze V a VI jest w 96% takie same,na lekkie plus za spasowanie względem modelu VI ale naprawdę bardzo minimalnie.Wiec.No i astra j jest o wiele ładniejsza od golfa.
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

28 Cze 2021, 16:39

Nie biorę pod uwagę Golfa VI, może być cichy, tani w utrzymaniu i w ogóle i w ogóle, ale wizualnie bardziej nie podchodzi mi chyba tylko i30 albo ceed w tym segmencie.

Focusy oglądałem dwa.
Pierwszego odrzuciłem, bo niestety na tylnym lewym nadkolu było już gipsu na bogato, a drugiego, bo jednak HB ma tragicznie mały ten bagażnik.
Dostałem ofertę w Krakowie, Focus z leasingu w Niemczech zarejestrowany w Polsce i jezdzony, bardzo dbany, dużo rozmawiałem z właścicielem. Super wypas, nawet kolorowe oświetlenie wnętrza i xenony co się rzadko zdarza, ale 32 kafle to już za dużo, szczególnie biorąc pod uwagę, że karoseria nie jest w nienagannym stanie i trochę by trzeba było popoprawiać.

Jeśli chodzi o jazdę to czysta przyjemność, silnik sprawia wrażenie bardzo mocno odseparowanego od kabiny, a charakterystyczny klekot diesla słychać tylko przy mocniejszym wciskaniu pedału gazu, ale tak "fajnie w tle". Pozycja za kierownicą, umiejscowienie lewarka zmiany biegów i podlokietnik świetnie umieszczone.

Jak najbardziej pasuje mi to auto tylko wątpię czy uda mi się znaleźć coś godnego z 2.0tdci i dobrym wyposażeniem poniżej 30 :cry:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2021, 00:03

No niestety połasiłem się na wycieczkę do Krakowa i nie wyszedłem na tym dobrze. Odchodzący lakier na błotniku o którym właściciel oczywiście nie wspomniał mimo, że wysłał mi ogrom innych zdjęć, nawet spodu. Na miejscu rzecz jasna zdziwiony, że takie coś jest. Generalnie dopuszczalne, ale nie za Focusa z 2012r. za 32k... Odpuściłem, bo miałem mocne wrażenie robienia mnie w ciula. Pomijam już "książkę serwisową", która nie zgadzała się nijak z raportem.
Autem się przejechałem i bardzo mi ono pasuje, ale to trzeci Focus, którego oglądałem i w którym jak nie szpachla to ruda... Nie przypuszczałam, że nawet nie 10-letnie auta tak korodują.

Co do jazdy bardzo mi pasuje pozycja za kierownicą i to jak wysoko jest cały tunel środkowy. Pozycja przy zmianie biegów i ułożenie ręki mega mi pasuje (mam 169cm wzrostu). Do tego jeszcze to piękne podświetlenie na błękit :lol:

Niestety, biorąc pod uwagę mega problem ze znalezieniem zdrowego egzemplarza Focusa z 2 litrowym klekotem myślę też nad innymi kompaktami.

-Budżet do 30k
-rocznik minimum 11-12
-segment C (naprawdę nie potrzebuję łajb segmentu D)
-dobrze wyciszony (Focus mk3 w dobrej wersji z Niemiec spełnia ten wymóg spokojnie - krajowe flotowki są ponoć gorsze pod tym względem)
-sensowny podłokietnik, tempomat, cupholdery, automatyczna klima, kierunki autostradowe, grzane fotele to minimum wyposażenia bez którego ciężko będzie mi żyć :mrgreen:
-elektryczne wspomaganie
-nie rdzewieje :mrgreen:
-cichy klekot 2.0, dopuszczam 1.5-1.6 - najwyżej zrobię program i jakoś to przeboleję, jeśli stan techniczny będzie bez zarzutu (Zetor od opla w postaci 2.0cdti na pewno nie wchodzi w grę, równie głośno to klekocze co 1.9tdi)
-vwieswagen jako jedyna marka nie wchodzi w grę

Znajdzie się takie auto czy wymagania z kosmosu? :?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2021, 19:59

Żadnych pomysłów?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Lip 2021, 22:38

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Coś można stwierdzić na podstawie tego ogłoszenia?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z pasażerem w samochodzie mniej bezpiecznie?
    Rozproszenie uwagi kierowcy może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Nie bez wpływu na koncentrację podczas prowadzenia pojazdu pozostaje zachowanie innych osób obecnych w samochodzie. Nawet zwykła rozmowa ...

11 Lip 2021, 15:32

Panowie, sytuacja trochę się pogarsza, co raz bardziej będę potrzebował auta już nawet w tym tygodniu i robi się lipa. Za 2 tygodnie już muszę mieć auto, bo nawet nie będę miał jak dojechać do pracy.

Budżet max 35k.
Ostatnio oglądałem 308 t9 1.6 hdi 120. Fakt, że szału żadnego nie robiło jeśli chodzi o osiągi co wydaje się być oczywiste, ale autko też mi bardzo podpasowało w środku. Byłbym skłonny takie kupić, ale z jazdą co mnie odstraszyło to czuć wibracje silnika w kabinie mocniej niż 207, a to jest coś, co mnie mega irytuje (i mega irytowało we Volvo) . Rozumiem, że to jest diesel, ale jakoś w 207 który jest starszy konstrukcyjnie i klasę niżej, drgań tego silnika prawie nie czuć. Też 1.6hdi.

Jeśli macie jakieś ciekawe ogłoszenia do 50km od Wrześni to śmiało podrzucajcie.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Lip 2021, 19:31

[link do oferty na Olx wygasł]

Co jesteście w stanie powiedzieć na temat tej oferty? Z tego co mówił mi właściciel to auto miało lekkiego dzwona z tyłu, ale ponoć tylko klapa i zderzak ucierpiał... Auta jeszcze nie oglądałem, wstępnie umówiłem się na piątek.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Sie 2021, 19:32

No nic, mija już drugi miesiąc bez auta i zaczyna mnie to wkurzać, nie wiem czy powinienem patrzeć też na inne auta? Do tej pory sprawdziłem 8 (słownie osiem) Focusów. Sprawdzając historię po VIN to jak już trafi się bezwypadkowy to się okazuje, że przebieg jest cofnięty, ale ile niewiadomo. Focus przedlift 2014r. na wypasie 2.0 tdci, przebieg 180kkm na ten moment. To nic, że w 2016 miał 190kkm, a obecny właściciel zrobił jeszcze 40 :mrgreen:
Inny skrajny przykład Focus z komisu za 32300, 2012r. każdy element i nawet szpary się zgadzają po pomiarach oprócz nadkoli tył malowanych na których już ruda wyłazi. Książka serwisowa z lipca 2020 :lol: Przebiegi po VIN oczywiście się nie zgadzają, rocznie średnio 50kkm. Z całą pewnością magiczny przebieg 182kkm jest legitny :mrgreen: Najlepsze jest to, że autem nie dało się ruszyć nawet z miejsca, bo hamulce zapieczone, o przejażdżce nie ma mowy, bo brak ubezpieczenia. Jak ktoś chce sprzedać takie auto? :o
Kilka Peugeotów 308 t9, które sprawdzałem to też głównie sprowadzane poflotówki z mocno wątpliwą historią.
Moje pytanie brzmi: czy rynek w PL naprawdę jest tak spie&^&*$#@?
Zwiększając budżet o 10k myślałem, że uda się coś wreszcie ogarnąć, a tu dalej lipa. Oglądałem poleasingowe biedne Focusy, masakra jak te auta wyglądają po 5 latach jazdy w środku :shock: Każde moje wcześniejsze pełnoletnie auto po kilku właścicielach było bardziej zadbane w środku niż krajowe po handlowcach czy kij wie kim.
Marzy mi się taka dobrze wypasiona Foka, dobrze wyciszone, świetnie się czuje w środku, ale znaleźć pewny egzemplarz z 2.0 tdci, ewentualnie 1.6eb do 35k to jak wygrać w lotka chyba w tym chorym kraju...
Może powinienem skorzystać z usług autotesto albo innej firmy sprowadzającej auto na zamówienie? Może inne auta powinienem rozważyć?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Sie 2021, 07:57

rbkt666 napisał(a):No niestety połasiłem się na wycieczkę do Krakowa i nie wyszedłem na tym dobrze.

Brat ma (miał) Focusa Mk3 służbowego HB z 2016 i tylne lewe nadkole rdzewiało, bez zadnego puknięcia, obcierki itp.
Molo
Nowicjusz
 
Posty: 23