Cichy kompakt?

16 Cze 2021, 09:14

Cześć.

Sprzedałem Volvo s60 I 2.4 170KM i obecnie szukam auta do maksymalnie 30 tys (wliczając w to już serwis - rozrząd, oleje, jakieś pierdoły, ew. opony- wychodzi za auto do około 25-27 tys).

Volvo jeździło się naprawdę dobrze (pomijając manewrowanie w mieście), ale ilość rzeczy, które musiałem zrobić i które musiałbym zrobić w najbliższym czasie przyprawiała o ból głowy. Przez dwa lata może z trzy miesiące nie myślałem o mechaniku. Jakby nie było auto miało przebieg prawie 400kkm i 20 lat.

Biorąc pod uwagę koszty eksploatacji skłaniam się ku kompaktom tylko pytanie czy znajdę takiego, który nie będzie gorszy od S60, oczywiście w miarę świeży w tym budżecie?

Dość mocno zastanawiam się nad Focusem 3 z 1.6 EB albo 2.0tdci. Nie biorę pod uwagę lpg i tankowania co 300km :mrgreen: W przypadku diesla nie ma chyba sensu schodzić poniżej 2 litrów pojemności. Po 2.4 benzynie we Volvo raczej mało który wolnossak "da radę", więc skłaniam się ku turbo.
Do pracy jeżdżę 1-2x w tygodniu, sporadycznie więcej. 42km w jedną stronę zwykle w 3-4 osoby, więc dobrze, żeby trochę tego niutona było.

Czyli podsumowując, młodszy, nie psujący się, nie rdzewiejacy, mocny i oszczędny, dobrze spasowany w środku samochód :lol:

Na poważnie nie mam pojęcia czego szukać. Być może powinienem patrzeć segment wyżej z takimi wymaganiami tylko znowu kupię starsze auto, w które co dwa miesiące będę musiał wkładać i jeździć do mechanika jak w przypadku Volvo.
Z segmentu wyżej tylko 508 mi się w miarę podoba, mondeo już przestarzałe z wyglądu, c5 i laguna nie podchodzą mi w ogóle, japończyki drogie w utrzymaniu diesle, a benzyny to kosiarki, które spalą sporo + korozja.

Czy istnieje dla mnie samochód, którego mógłbym szukać patrząc na powyższe wypociny? :mrgreen:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Cze 2021, 09:30

S40/V50 2.4/2.5T :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Cze 2021, 09:47

Golf VI 2,0/110 + program na +/- 180
fajny, cichy kompakt, wciąż wyglądający świeżo i nowocześnie, można znaleźć w bogatejj wersji wyposażenia
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2021, 10:01

Invi napisał(a):S40/V50 2.4/2.5T
Jeżeli zawieszenie silnika jest lepiej rozwiązane niż w S60 to nie głupia opcja :mrgreen: W S60 zmieniłem wszystkie poduchy i na wolnych obrotach ten silnik pracował gorzej (wibracje, drgania) niż w 1.6hdi w 207 :lol:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Cze 2021, 10:12

Tylko weź pod uwagę że masz 20 letnie auto a te Volvo kolejne będa 17 letnie, to nie wiem czy warto cokolwiek zamieniać.
No bo raczej V40 III 2,5T za 25k nie kupisz...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2021, 10:12

Po tym silniku 2.4 który miałeś w S60 to ciężko coś jest zaproponować :/
rbkt666 napisał(a):Dość mocno zastanawiam się nad Focusem 3 z 1.6 EB albo 2.0tdci.
Obie wersje można wziąć pod uwagę jednak na pewno nie będzie to S60 które miałeś niemniej jednak prowadzenie tego samochodu jest bardzo fajne, a jak robisz niewielkie dystanse miesięcznie to lepiej celować w benzynę.

W Twoim budżecie i gdzieś tak rocznik 2010+ można by się jeszcze było pokusić o Seata Leona 1.8 TSI i Opla Astrę 1.6T nic innego z silnikiem benzynowym powyżej 150KM jakoś mi nie przychodzi do głowy przy takich założeniach cenowych.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

16 Cze 2021, 10:41

demirbiras napisał(a):Tylko weź pod uwagę że masz 20 letnie auto a te Volvo kolejne będa 17 letnie, to nie wiem czy warto cokolwiek zamieniać.


A istenieje jakiś przymus kupowania egzemplarza z pierwszego roku produkcji?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Cze 2021, 11:01

To pokaż np z 2009 takie S40 2,5T za 25k..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2021, 11:30

To nie jest golf 1.6 żeby stał na każdym rogu ulicy tylko topowa wersja auta. Pojawiają się w ogłoszeniach ciekawe egzemplarze, nawet znajomy wciągający auta ze szwajcarii miał jakiś miesiac temu bardzo ładny egzemplarz r-deaign za 29 (bo nikt nie napisał, że ma być do 25 tak samo jak, że musi być 2.5T. Ze znalezieniem 2.4 nie będzie problemów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Cze 2021, 11:45

demirbiras napisał(a):Golf VI 2,0/110 + program na +/- 180
fajny, cichy kompakt


Strasznie cichy ten ursusik c330 :mrgreen:
Pasuje do tytułu jak ulał :D

Dzisiaj mam jazdy tym autem :D

Po przesiadce z mojego dziodka jest grubo... o technice i rdzy nie będę się rozpisywał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2021, 12:22

Szybki gdzie nim jechałeś dzisiaj? Need Ford Speed? Proszę Cię pisz o autach z którymi serio miałeś styczność a nie z tymi z którym może kiedyś będziesz miał stycznośc.
Golf VI z 2,0 TDI jest genialny i tyle w temacie. (i nie myl z TDI na PD bo tam masz common rail jakbyś nie wiedział chłopczyku, także tym ursusem delikatne pudło :yes: )

Invi napisał(a):Pojawiają się w ogłoszeniach ciekawe egzemplarze, nawet znajomy wciągający auta ze szwajcarii miał jakiś miesiac temu bardzo ładny egzemplarz r-deaign za 29 (bo nikt nie napisał, że ma być do 25 tak samo jak, że musi być 2.5T. Ze znalezieniem 2.4 nie będzie problemów
To się zdecyduj jakie auto polecasz bo za chwilę to powiesz że no jak to przeciez można znaleźć 2,0/145 bez problemu
No i autor ma 25k na auto a nie 30 - widocznie nie doczytałeś.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2021, 12:29

szybki napisał(a):Strasznie cichy ten ursusik c330
Pasuje do tytułu jak ulał
ciężko, żeby wieśwagenowski traktor był cichszy od R6 czy V8 Lexusa czy z czego tam się przesiadłeś :mrgreen:

Nie mniej jak jeździłem nowszymi autami to można było się miło zaskoczyć wyciszeniem wnętrza - qashqai, Rapid, Octavia, Focus. Tylko na roczniki którymi miałem przyjemność się przejechać mnie nie stać, więc szukam ciut starszych :mrgreen: przede wszystkim, żeby nic nie trzeszczało we wnętrzu, bo w S60 kiedyś rozbierałem caaaały tunel środkowy i na każdym możliwym łączeniu kleiłem taśmę tkaninową i było okej, dopóki nie było 30*+C :mrgreen:
W tanim 207 SW jest głośno, ale nic nie trzeszczy, więc zakładam, że konkurencja z segmentu wyżej nie jest pod tym względem gorsza :yes: choć w sumie tunel środkowy/podlokietnik w 207 nie istnieje i tu chyba jest ten myk :mrgreen:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Cze 2021, 13:07

demirbiras napisał(a):Szybki gdzie nim jechałeś dzisiaj?


Tam gdzie pracuje przewijaj się dziesiątki aut miesięcznie.

demirbiras napisał(a):Golf VI z 2,0 TDI jest genialny i tyle w temacie


Cieszę się że mogę serwisować genialne auta żeby potem nie pisać glupot.
Na szczęście mając styczność z motoryzacją bezpośrednio i w dużej ilości można sobie wyrobić pewne zdanie a danych moto opcjach a potem śmiać się z fanbojów marki :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2021, 14:35

Szybki, bazując na swoim doświadczeniu, czytając temat jesteś w stanie coś polecić?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Cze 2021, 15:25

Ja kończę tę dyskusję i nie mam zamiaru z takimi osobnikami jak wyżej dyskutować, powiem tylko tyle, że w pracy na co dzień jeżdzę Golfem VI Variant 1,6 TDI, natomiast kumpel ma salon PL Golf VI 110 konny zrobiony na 185 z bogatym wyposażeniem klima 2 strefy, tempomat, czujniki itd..
Jechaliśmy w ten długi weekend w czerwcu nad morze - trasa S3 kierunek Szczecin przy 150 km/h czujesz się jak w klasie średniej nawet radia nie trzeba zgłaśniać, obroty 2600, a dynamika konkretna, przyciśniesz lekko gaz i za chwilę 180 km/h, malutkie spalanie itd.. auto ma 185 koni i 370 Nm od 1800 obrotów bodajże.... co kolega zrobił w aucie od 3 lat? hmm komplet hamulców, akumulator, chłodnicę, zacisk oraz oleje.. no i 2 lata temu program.
Dziwie się autorowi że nie woli kupić o wiele młodszy w lepszym stanie współczesny kompakt, bo jak znam życie znowy skończy się tak jak na tym forum na 17 letnim jakimś Volvoz nalotem 380 tys i to będzie wyznacznik świeżego nowszego auta.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna