Ciekawe auto za 15 - 20 000

23 Paź 2018, 19:12

aby następnie lamentować, że raz na ~100k trzeba wydać 700zł na część eksploatacyjną, gdzie i tak nie jest to jakaś powalająca suma

Zupełnie nie o to chodzi, to tylko przykład - boję się, że wybierając Saaba, Alfę, 190E wydam +/- 10K na naprawy rocznie, a to nie jest dla mnie akceptowalne. To nie są młode auta, i nie były kiedyś tanie. Liczę się z tym, że 190 rdzewieje i ma Jetronica, dlatego bardziej skłaniam się ku Audi 80 B3.

Tylko właśnie pytanie, na jakie wydatki serwisowe się przygotować z tymi autami. 2 000PLN na 15 000KM? 5 000? 10 000? Wiadomo, nikt mi nie powie, ale łatwo mi sobie wyobrazić, że fachowiec Saaba albo Merca może za jednorazową naprawę policzyć ponad 5 000.

Kappa super, patrzałem też na nie (czy one mechanicznie nie są bardzo blisko Alfy 156?), Volvo tak sobie, Safrane za duże - dzięki za sugestie!

156 1.8 to kapeć, lepiej szukać 2.5 v6.

Masz na myśli osiągi czy zawodność?
wojtekkupuj
Nowicjusz
 
Posty: 11

23 Paź 2018, 19:50

Człowieku, ja w ogóle nie pojmuję Twojego toku rozumowania.
Chcesz "stare" auto, ma służyć jako daily ale nie chcesz go naprawiać. Kupisz 30+ letniego trupa, który spokojnie licząc przejechał pół miliona km. Tam do naprawy będzie wszystko, po prostu wszystko ze względu na wiek i przebieg. Takie ałdi 80 czy 190 to nadaje się albo do trzymania pod kocem dla potomnych - tutaj trzeba kupić coś od razu w świetnym stanie albo do dojechania jak najniższym kosztem. żadnego komfortu, żadnej ekonomii, żadnego bezpieczeństwa. Ot auto na weekend

wojtekkupuj napisał(a):Masz na myśli osiągi czy zawodność?


2.5 osiągami jak na pojemność/moc nie zachwyca ale jest względnie prosty w budowie. 1.8 jak i inne twin sparki mają kilka newralgicznych punktów, o które trzeba dbać a nikt tego nie robi/robił. I później lecą wariatory, panewki itd. Jakaś rada to kupić i zrobić w pakiecie startowym

E: Już pomijam ile "charakteru" ma 80, tyle samo co golf, którego masz.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Paź 2018, 20:11

nie chcesz go naprawiać

zdecydowanie chcę, i właśnie dlatego boję się tych drogich w naprawie i staram się wykluczać rozwiązania typu turbo, jetronic, 4x4 etc. Nie sztuka kupić wypasione auto i je w 2 lata zajeździć.

Liczę się też z tym, że musi być w świetnym stanie - ten punkt cenowy wydaje mi się, że wystarcza na najdroższe (Saab), drogie (190E) lub jest wyższy niż ceny tych aut (156, Astra, 406, 80)

Już pomijam ile "charakteru" ma 80

Mnie się podoba, nowoczesny na swoje czasy design z połowy lat 80. Do tego jakieś felgi z epoki i polowanie na inne dodatki, Kamei, Zender etc. Zobacz też, jakie opinie są w anglojęzycznym internecie, wydaje mi się, że one u nas długo były tanimi autami do ciorania i tak się na nie patrzy. I kojarzy takiego pomalowanego wałkiem na kołpakach z tesco.
wojtekkupuj
Nowicjusz
 
Posty: 11

23 Paź 2018, 20:20

wojtekkupuj napisał(a):Mnie się podoba, nowoczesny na swoje czasy design z połowy lat 80. Do tego jakieś felgi z epoki i polowanie na inne dodatki, Kamei, Zender etc. Zobacz też, jakie opinie są w anglojęzycznym internecie, wydaje mi się, że one u nas długo były tanimi autami do ciorania i tak się na nie patrzy. I kojarzy takiego pomalowanego wałkiem na kołpakach z tesco.


Zrozum, że audi80 jakąkolwiek wartość będzie miało/ma wyłącznie w konkretnych wersjach, których za 20k nie masz szans kupić. Wszystkie dodatki i inwestycje to wyłącznie ładowanie kasy w błoto biorąc pod uwagę, że chcesz tym autem jeździć (nie nie trzymać w garażu) więc utrzymanie go w kolekcjonerskim stanie jest po prostu niemożliwe.
Zobacz co się dzieje na rynku np. e30/e36 - liczy się VIN auta, jeśli widnieje tam konkretny silnik i jakiś fabryczny pakiet to wtedy auto ma jakąś wartość. W przeciwnym razie zgniatarka
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Paź 2018, 20:47

Pytanie, czy w takie Audi z bardzo prostym 1.8, ogólnie prostą konstrukcją i tanimi i dostępnymi częściami (sprawdziłem parę rzeczy i były tańsze lub na poziomie cen do Golfa) faktycznie trzeba będzie ładować tyle kasy?

Miałem bardzo dobre doświadczenia z Polo 2F (1.4D) które miałem kilka lat temu, jeździłem nim 3 lata i poza filtrami, klockami etc potrzebowało tylko tylnych bębnów, paska rozrządu, amortyzatorów, klamki kierowcy (luźno chodziła) i termostatu. No i opon.
wojtekkupuj
Nowicjusz
 
Posty: 11

23 Paź 2018, 20:58

wojtekkupuj napisał(a):Miałem bardzo dobre doświadczenia z Polo 2F (1.4D


To może kup sobie coś śmisnego małego... typu colt czt, yaris turbo (wyszło 400szt.napisałem tylko dlatego że jest teraz taki na horyzoncie) albo może fiesta 2,0 ... Chce Ci się tracić życie na takie śmietniki jak 80ka 1,8 :ok: :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11025
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2018, 21:35

wojtekkupuj napisał(a):Kappa super, patrzałem też na nie (czy one mechanicznie nie są bardzo blisko Alfy 156?
nie, Kappa jest starsza konstrukcyjnie i to bardziej AR 164.
wojtekkupuj napisał(a):156 1.8 to kapeć, lepiej szukać 2.5 v6.

Masz na myśli osiągi czy zawodność?
osiągi, niezawodność, prostota budowy, renoma silnika, dźwięk, wartość rynkowa (w przyszłości), wartość "spotowa".

Nie pogrubiaj swoich wypowiedzi, bo źle się to czyta :?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2018, 21:44

No z takich myślę o Swifcie Sport :D

Colt CZT ciekawy pomysł, poczytam o nich. Do Fiesty nie jestem jakoś bardzo zapalony, chociaż ma dużo sensu.

To tak do wszystkich, skoro nie 80 czy 190, to co? Potrzeb co do miejsca albo ilości drzwi brak, odpadają diesle.
wojtekkupuj
Nowicjusz
 
Posty: 11

23 Paź 2018, 21:56

Możesz jeszcze iść w kierunku VW Corrado, Opla Calibry i Forda Sierra (te dwa ostatnie na razie nie są zbyt cenione, ale to IMO kwestia czasu)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004