jiGsaw napisał(a):szybki - pojedź sobie i zobacz czym driftują chłopaki na torze aeroklubu w Toruniu chociażby i co mają pod maską. Wklej tutaj jakieś linki do tych projektów E30 z silnikami Lexusa, bo ja takich nie widziałem. Nie umniejszając oczywiście silnikom, o których pisałeś. Ich dostępność i cena jednak jest kiepska w stosunku do niegorszych wcale silników z BMW dlatego te dominują.
BMW dominuja ponieważ dla początkującej osoby jest to podstawa do seryjnego latania bokami. Masz skrzynie manualna łączoną prktycznie ze wszystkimi silnikami a do tego masę części potrzebnych do sprawnego upalania.
Jednakże jak wchodzisz na następny poziom zapitalania to trzeba coś wymyśleć dającego taniego pałera i wtedy wkraczają UZy i JZy.
Np: cały RB team jeździł na JZ jedyny RB tylko dlatego pozostał że właściciel włożył w niego masę kasy i postanowił dokończyć motorownie.
Wklejam Ci wynalazek syna mojego kolegi e30 i seryjny 2jz n/a
http://motokiller.pl/89465Z nim też inni startują i na JZach
Wpisz sobie przez google projekt Pana o niku "Logan" na różnych forach jak opisywał swoja walkę o ściganie się a i tak zakończył na JZ dla odmiany nissana ma z sercem tojki. Też ma Mkę na tor e36.
I mówimy o silnikach które w wersji n/a kosztują 2,5k.
Nie ma co sie sprzeczać o silniki bo tak naprawdę chodzi o youngtimera który ma sprawiać frajdę a dla mnie jazda e30 w biednych wersjach nie sprawia tej przyjemności do tego jeszcze ma spaprany wizerunek. Dlatego wolałbym za 12k lexa niż e30
![Szczęśliwy :D]()
bo miałbym większą możliwośc przeżycia przy zetknięciu ze słupem
![Szczęśliwy :D]()
nie mówiąc już o wygodzie i komforcie jazdy...
![Mr. Green :mrgreen:]()
jiGsaw napisał(a):Bezpośrednia konkurencja z tamtych lat - Audi 80 b2 2.0 - 1070 kg, Mercedes 190 2.0 - 1180 kg, E30 320i - 1160 kg. Przy czym E30 jest najmniejsze z tego co wiem. Toyota Carina V 2.0 - 1180 kg... produkowana od 1994 i zdecydowanie większa od E30. Także tutaj masz swoją puszkę i papierowe blaszki. Nadal uważasz, że E30 jest lekkie? Nie jestem stronniczy, ale przesadziłeś w swoich wywodach i mnie to podirytowało, nie lubię jak ktoś przekolorowuje i powstają bzdety.
Z tymi masami to nie jest tak bo masę biorę pod uwagę w dwóch aspektach:
1) masa do sportu RWD czyli driftu e30 napisałeś 1160kg a np: SX s13 1280kg. a SX s14 1380kg.
2) aspekt użytkowy wkładasz auta FWD i RWD do jednego worka a wiesz że tylny dyfer z półoskami i z wałem waży 90kg!!! Więc jeżeli do Cariny dołożyłbyś prawie 100kg to ważyłaby 1280kg.
I jeżeli stare auto seryjne waży bardzo mało a nie jest wielkości tico to gdzieś ta oszczędność wagi powstawała. Zazwyczaj te 100kg gubiono na tym co poprawiało bezpieczeństwo...
Poznałem od kuchni konstrukcje nissana 200SXa jaka to jest lipa chociażby w stosunku do starego ciężkiego Lexa...
Masz analogiczną sytuacje do cabrio które były uznawane za bezpieczniejsze ponieważ posiadały dodatkowe wzmocnienia przez co więcej ważyły.
jiGsaw napisał(a):nie lubię jak ktoś przekolorowuje i powstają bzdety.
Ale tu nie ma koloryzowania w penych warunkach przy pewnych autach wybrałbym Lexa bo jest fajniejszy
P.S.
BRT STW śmiga e34 V8 po sezonie żeby nie zapomnieć jak się jeździ
![Szczęśliwy :D]()
i wielokrotnie namawiał mnie do zakupu właśnie e34 a nie e30 i e36 bo mówi że strach gdzieś przydzwonić. E34 więcej waży ale jest bezpieczniejsze.