Cieknący olej Golf 4 1.4 16v

16 Kwi 2020, 17:55

Witam wszystkich

Dziś po kilkunastu dniowym postoju odpaliłem swojego golfa 4 1.4 16v.

Auto zapaliło normalnie lecz podniosłem maskę aby sprawdzić czy nie ma ubytków płynów itp. Odrazu zobaczyłem dziwny wyciek oleju nie mam kompletnie pojęcia z czego to wycieka nigdy wcześniej od wymiany oleju nie było żadnych wycieków silnik nie brał oleju ogólnie nie było problemów żadnych nawet w zimę aż do dziś..

W załączniku przesyłam wam zdjęcia i mam nadzieję że wam uda się zdiagnozować usterkę i dodam że autem nie ma szans podjechać do mechanika gdyż ten wyciek jest bardzo intensywny jakby "odkręcony kran"

Bardzo proszę o pomoc

Z góry dziękuję.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Kwi 2020, 12:50

Z tego co patrzę to chyba jest zawór EGR. Trzeba by się było mu przyjrzeć bliżej i najlepiej go zdemontować i sprawdzić czy działa poprawnie.
Najprawdopodobniej olej w nim pojawił się dlatego ze masz go w dolocie a tam mógł się pojawić przez odmę którą musisz sprawdzić. Zobacz czy masz separator oleju w odmie i czy czasem to nie jego wina.

Trzeba szukać :) daj znać jak sprawdzisz odmę bo ja od tego bym zaczął.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

17 Kwi 2020, 15:48

Witam
Dziękuję za odpowiedź.

Jutro przyjeżdża znajomy mechanik to mam nadzieję że sprawdzi pod domem tą odmę i zawór EGR.

Odezwę się jutro i dam znać jak poszło.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Kwi 2020, 16:07

Nie wygląda to mi na wyciek oleju a raczej na jego nachlapanie . W tym miejscu jeszcze w moim życiu nie spotkałem się z wyciekiem. Zresztą na zdjęciu nie widać że tam cieknie a jest jeno zapocone.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4911
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Kwi 2020, 16:12

@up

Kolego zapewniam cię że podczas gdy silnik pracuje z tego miejsca żywcem leje się olej z resztą sporo go ubyło jak kilka chwil gdy był włączony..

Z resztą jutro podjeżdża znajomy mechanik to rozkręci odmę i zawór EGR to mam nadzieję że poznam w końcu przyczynę.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Kwi 2020, 17:24

Nie widzę możliwości aby ciekł olej z EGR. Taka konstrukcja. Odma ? Już kilka takich motorów trafiło do mnie z zamarzniętą odmą ale olej wyrzucało przez markę oleju lub wyciskało przez uszczelniacze . Nigdy przez EGR. Ale nad nim jest czujnik ciśnienia oleju i tam popatrz czy aby się nie rozpadł ze starości i leje na EGR-a a Ty myślisz że to z niego. Jeśli jest inaczej to ja się poddaję.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4911
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nocne przymrozki to zmora kierowców
    Nawet niewielkie przymrozki potrafią być zagrożeniem dla bezpieczeństwa jazdy. Zjawisko to może negatywnie wpływać na widoczność oraz zwiększać ryzyko poślizgu. Spadek temperatury powietrza poniżej zera może nagle skomplikować ...

17 Kwi 2020, 18:00

@up

Kolego dziękuję za cenne wskazówki.

Przekarzę je mechanikowi jutro.

Ja też obstawiałem czujnik ciśnienia oleju

Ale wszystko się jutro okażę.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Kwi 2020, 15:31

Witam
Panowie po wczorajszej wizycie "znajomego" mechanika powstało u mnie więcej pytań niż odpowiedzi.

Rozkręcił odmę wyglądała ona na tyle okropnie w środku jakby od 20 lat nikt tego syfu nie czyścił.

Wykręcił również czujnik ciśnienia oleju który wyglądał okropnie jak zużyta świeca zapłonowa.

Zamówiłem nowy czujnik ciśnienia oleju z pierścieniem uszczelniającym oraz wyczyściłem z tego szlamu odmę.

Mechanik był jakiś taki nie zdecydowany gdyż jak powiedział "nigdy w swojej karierze nie spotkał się aby w tych silnikach z tej strony łał się olej, zawsze wywalało go przez bagnet lub w jego okolicach"
Mówił że są dwa czujniki oleju w tych autach jeden w przewodach dolotowych czy coś takiego.

Nie wiem co o tym myśleć czy rzeczywiście są tam dwa czujniki czy chcę mnie naciągnąć na koszty.?

Bardzo proszę was o odpowiedź.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Kwi 2020, 10:06

Mechanik wskazał miejsce wycieku oleju ? Odpalał motor aby go zlokalizować ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4911
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2020, 11:10

Witajcie.

Tak odpaliłem przy nim silnik olej łał się po czujniku ciśnienia wprost na zawór EGR.

Co prawda czujnik ciśnienia oleju zamówiłem taki z górnej półki ale mimo to mechanik wyczyścił odmę lecz powiedział że dopiero jak zamontujemy nowy czujnik będzie wiadomo czy to przez niego.

Rzucił coś że w tym modelu silnika są dwa czujniki ciśnienia oleju i nie jest do końca pewien czy to nie przez ten w dolocie powietrza wspominał też coś o tym że przy wymianie czujnika należy wymienić uszczelkę pod głowicą oraz sprawdzić stan popychaczy zaworowych.

Ja jestem laikiem nie znam się kompletnie na tym z resztą coś mi mówi że mechanik którego dość dobrze znam próbuje mnie naciągnąć na nie potrzebne koszta.
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Kwi 2020, 12:28

Medorsen napisał(a):Rzucił coś że w tym modelu silnika są dwa czujniki ciśnienia oleju i nie jest do końca pewien czy to nie przez ten w dolocie powietrza
W dolocie ( kolektorze ssącym ) jest czujnik ale podciśnienia powietrza. Nie ma najmniejszego związku z olejem.
Medorsen napisał(a): wspominał też coś o tym że przy wymianie czujnika należy wymienić uszczelkę pod głowicą oraz sprawdzić stan popychaczy zaworowych.
Wymieniając czujnik ciśnienia ze względu na jego uszkodzenie nie robimy remontu silnika. Co najwyżej można dla kontroli sprawdzić manometrem rzeczywiste ciśnienie oleju. Jeśli mechanik twierdzi to co twierdzi to niech uzasadni.
Jaki tam masz kod silnika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4911
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2020, 13:12

Kod silnika AXP

Dziś czujnik zostanie dostarczony kurierem to mechanik go zamontuje.

Jeżeli wyciek ten ustąpi jest sens wymieniać EGR ? rozkręcać silnik?
Sprawdzać stan popychaczy?

Jestem trochę spanikowany gdyż olej ten ubrudził mi kilka przewodów pod spodem..
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Kwi 2020, 14:27

Medorsen napisał(a):Jeżeli wyciek ten ustąpi jest sens wymieniać EGR ? rozkręcać silnik?
Sprawdzać stan popychaczy?
Czytaj wyżej. Poza tym uruchom auto , zrób jazdę testową . Jeśli z pracą silnika ok no to ....... Jak coś jednak zaniepokoi to niech mechanik medytuje. Ocena słuchowa , wzrokowa , pomiary , błędy w sterowniku silnika , parametry w blokach pomiarowych itp...... Nie żeby od razu ten typ tak ma. Jak zaczniecie rozbierać silnik to wydasz kasy tyle co byś kupił drugi używany w dobrym stanie i zostałoby na robociznę jego wymiany
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4911
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2020, 16:34

@bonifacy

Czujnik ciśnienia oleju już zamontowany.

Wycieków brak.

Silnik pracuje równo mocy mu nie brakuje ogólnie nie odczułem żadnej zmiany na gorsze bo wszystko jest jak było przed.

Na razie nie dałem mechanikowi auta do warsztatu gdyż coś czułem że nie jest to konieczne.

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc bo gdy by nie wy to bym nie mógł pokierować mechanika na ten czujnik ciśnienia oleju który okazał się wadliwy.

Pozdrawiam serdecznie
Medorsen
Nowicjusz
 
Posty: 8