Ciepłe sprzęgło wiskozowe!!!! Pilne!!!!!

22 Mar 2012, 18:09

Witam!!!!!
Dzisiaj zauważyłem w moim fredku, że sprzęgło wiskozowe jest gorące po przejechaniu ok 10 km. Moje pytanie brzmi czy jest to już uszkodzone sprzęgło wiskozowe? Czy tak powinno być? Tym objawom towarzyszą jeszcze drgania nie wiem czy to może być z tym związane, podpory wymieniałem tydzień temu więc to nie ich wina.
Proszę o szybkie odp ponieważ jeżeli to sprzęgło to rozwali mi reduktor a nie dawno zrobiłem regeneracje!
doonn
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 12 01 2006
Auto: Land Rover Freelander

22 Mar 2012, 18:53

wiskoza grzeje się jak działa, skoro grzeje się na prostym odcinku bez poślizgu przednich kół to jest z nią coś nie tak. jaki masz przebieg. skoro robiłeś IRD tzn. że mogł paść właśnie od wiskozy. sprawdź ją np. jak tu:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Mar 2012, 19:08

halo,
a koła w jednakim rozmiarze :?:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2012, 14:54

A co ma do tego rozmiar kół?
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

23 Mar 2012, 20:06

Rozmiar może nic , ale czy kolega ma wszystkie opony jednakowe /nawet głebokośc bieżnika/
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2012, 20:24

ważny jest jednaki promień dynamiczny kół przednich i tylnych - jeśli wisco na prostej drodze
ma prawie nie pracować
wzór bieżnika prawie do pominiecia , ale niedopompowane jedno z kół lub silnie obciążone tylne,
różny rozmiar opon tylnych wzgl przednich - moga być przyczyną ciągłej pracy sprzegła,
jego przegrzania i w nastepstwie tego szybszego wysychania smaru - powodując sklejenie
i silne naprężenia w układzie napedowym
co już bardzo negatywnie wpływa na IRd , dyfer tylny, poduszki dyfra , podpory, przeguby półosi ,itp
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?
    Przekładnie manualne samochodów osobowych mają zwykle 5 lub 6 biegów, automatyczne często więcej. Rekordzistą jest Lexus, który w modelach LC 500 i LS 500 stosuje dziesięciobiegowy automat. Istnieją jednak ...

23 Mar 2012, 20:45

pany nie przesadzajta wiskoza ma być ciepła, bo jak jest zimna to nie działa zbytnio :mrgreen:
wzrost zasprzęglania jest związany ze wzrostem temperatury, im cieplej tym bardziej wiskoza sprzęga, tak ma być :wink:
a że wiskoza to sprzęgło cierne to zawsze będzie ciepła, nawet przy jeździ na wprost, naprężenia w układzie zawsze będa i tego się nei zmieni, i będzie się grzało,
problem jest w tym żeby nie pałować auta jak jest zupełnie zimne i bardzo gorącę, te 2 skrajności nie są dla żadnego sprzęgła zdrowe
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Mar 2012, 21:46

Tym objawom towarzyszą jeszcze drgania nie wiem czy to może być z tym związane, podpory wymieniałem tydzień temu więc to nie ich wina.
Proszę o szybkie odp ponieważ jeżeli to sprzęgło to rozwali mi reduktor a nie dawno zrobiłem regeneracje

jeśli to auto jest jak niektórzy piszą na czarne drogi to ja bym tego nielekceważył,
bo naprawy troche kosztują :mrgreen:
jesli jezdzi więcej po śniegu , poza asfaltem to opony z różnicami se poradzą , a układ napedowy tak d..pe nie dostanie
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2012, 22:17

mówie o grzaniu, bo opony o różnej średnicy nawet o różnym bieżniku są niedopuszczalne w każdym samochodzie z napędem na obydwie osie, no chyba że się 4x4 ni używa :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Mar 2012, 23:11

Witajcie. Po 30tys km miałem niewielką różnicę zużycia opon między osią przednią a tylną .
OK 1,5-2 mm w głębokości bieżnika. Wiskoza odczuwało to wyraźnie zwłaszcza w ciasnych skrętach. Po wymianie opon na nowe problem zniknął. Teraz zamieniam przód z tyłem co 10 tys km. :idea:
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

24 Mar 2012, 11:28

1,5 mm aż tak może wpływać przy takim rozmiarze opon jaki ma frelek?
fakt że przód szybciej się zużywa (hamowanie, skręcanie)
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

24 Mar 2012, 12:52

Witaj. Im większe koła to różnica na obwodzie % większa. To były 215/65/16 opony jeszcze mam jak znajdę chwile to zmierze.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

24 Mar 2012, 16:37

Ja ciągle śmigam na 225/55/17.
Jak narazie wszystko gra. Z tym że na tych oponach mam nową wiskoze (jakies 30 tys km)
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009