Ciężka decyzja - pomóżcie wybrać

27 Lut 2018, 23:28

Witam, planuje zakupić samochód w najbliższej przyszłości. Zależy mi na samochodzie z segmentu wyższej klasy średniej. Po długich poszukiwaniach padło na trzy auta i teraz pojawia się pytanie, na które z nich się zdecydować (podaje każde w dwóch wersjach silnikowych jakie mnie interesują, w przypadku volvo dwa różne modele).

1. Saab 9-5 2.0t 150KM
2. Saab 9-5 2.3t 185KM
3. Rover 75 2.0 V6 150KM
4. Rover 75 2.5 V6 170KM
5. Volvo s80 2.4 170KM
6. Volvo s60 2.4 170KM


Prosiłbym o mała pomoc, może któreś według was jest wyjątkowo lepsze od reszty, a jeśli ktoś ma pomysł na coś w tej klasie samochodu, podobne do tych wyżej to chętnie rzucę okiem. Z góry dzięki.
5urfeer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 09 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

28 Lut 2018, 08:18

Najbazpieczniej to wydzie volvo, Saab problemy z panewkami, pompą oleju, kasetą zapłonową.
Rover niestety dość drogie części i dostępność też taka se ze względu na rzadkość.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2018, 13:16

Części do Rovera droższe niż do Volvo? :o

Saaby mogą mieć jeden plus. Dużo ich było w posiadaniu fanatyków, więc jak kupisz od kogoś takiego to może to być bardzo dobry zakup.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

28 Lut 2018, 13:34

Po pierwsze - jaki budżet?
Po drugie - rozstrzał wielkościowy aut jest dość duży. S60 to nie jest przestronne auto. Owszem dla kierowcy jest wygodnie, ale na tylnej kanapie dwie nie za wysokie osoby to max. I do tego średni bagażnik z malutkim otworem. To auto to konkurent C-klasy i BMW serii 3, a nie Saaba 9-5 czy Rovera 75.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lut 2018, 13:57

OW05 napisał(a):Części do Rovera droższe niż do Volvo? :o
Nie napisałem że droższe ale też nie tańsze ale jak weźmiesz pod uwagę trwałość Volvo a Rovera no to sam sobie odpowiedz co wychodzi korzystniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2018, 16:06

Jeśli chodzi o budżet to wszystkie wymienione modele oscylują w granicach 10.000 i w tej kwocie szukam. Jeśli chodzi o przestrzeń z tylu to nie jest to priorytetem, po prostu ważne, żeby był 4/5. Jeśli chodzi o bagażnik to też jakiejś większej wagi do tego nie przykładam (W s80 po złożeniu siedzeń wychodzi bodajże ponad 1000l, w s60 tak nie ma?).
Takie dodatkowe pytanie, orientujecie się może jak wygląda kwestia oc do tych aut, któreś wychodzi taniej, drożej?
Dzięki za zainteresowanie tematem ;)
5urfeer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 09 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny brud na samochodzie
    W okresie zimowym, z powodu topniejącego śniegu, na drogach często zbiera się błoto i sól, co skutkuje koniecznością częstych wizyt kierowców na myjni. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z ryzyka jakie ...
    SsangYong Y400 - nowy model flagowego SUV-a
    SsangYong odsłonił nazwę oraz pokazał wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny modelu Y400. Opracowywany przez SsangYonga nowy model flagowego SUV-a znany był pod nazwą projektową "Y400". Firma zdecydowała się nadać nowemu samochodowi ...

28 Lut 2018, 17:49

Rover niestety dość drogie części i dostępność też taka se ze względu na rzadkość

Wiekszej bzdury nie slyszalem. Drogie czesci? Podaj przyklady, ktore? Chyba, ze porownujesz do czesci aut segmentu b/c to sie zgodze :mrgreen:
Dostepnosc taka se? Jakbys to napisal powiedzmy jeszcze z 3-5 lat temu to by mozna sie zgodzic, a teraz to jedynie delikatnie sie osmieszasz z tym stwierdzeniem :)
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Lut 2018, 18:16

Tom88T napisał(a):Dostepnosc taka se? Jakbys to napisal powiedzmy jeszcze z 3-5 lat temu to by mozna sie zgodzic, a teraz to jedynie delikatnie sie osmieszasz z tym stwierdzeniem
chcesz mi powiedzieć że idziesz do sklepu i tak od ręki wszystko dostaniesz? A raczej coś?
Tom88T napisał(a):Wiekszej bzdury nie slyszalem. Drogie czesci? Podaj przyklady, ktore?
no jeżeli Ty mówisz o częściach z rozbiórki na allegro to ok zgadzam się nie są drogie ale mi chodzi o części nowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2018, 18:43

A czy to, ze jakas czesc NOWA w sklepie zalozmy, ze nie jest od reki tylko np. na drugi dzien to mega problem?
Nie mowie o czesciach z rozbiorki tylko o nowych i to producentow z gornej polki.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Mar 2018, 13:10

Up panowie pomozcie
5urfeer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 09 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

01 Mar 2018, 18:56

5urfeer napisał(a):Jeśli chodzi o budżet to wszystkie wymienione modele oscylują w granicach 10.000 i w tej kwocie szukam. Jeśli chodzi o przestrzeń z tylu to nie jest to priorytetem, po prostu ważne, żeby był 4/5. Jeśli chodzi o bagażnik to też jakiejś większej wagi do tego nie przykładam (W s80 po złożeniu siedzeń wychodzi bodajże ponad 1000l, w s60 tak nie ma?).


No to S60 sobie odpuść, S80 w tym budżecie znajdziesz, ale pakiet startowy do tego auta może być drogi. S80-ki są bardziej zajechane (starsze, większe przebiegi). Jeśli patrzysz na wysokość OC to lepiej sobie odpuść Volvo i pozostań przy markach popularnych (Opel, Ford, VW).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Mar 2018, 22:55

Takich marek jak vw, opel itp na 100% nie chce. Interesuje się OC, bo zastanawia mnie do którego z tych samochodów wyniesie najwiecej. Słyszałem, ze volvo.
A co z saabem? Nie są chyba aż tak awaryjne, a części to tez nie problem bo to z GM.
A Rover? Wiem, ze sprzęgło się sypie z częstszych rzeczy, a reszta ? Jest najbardziej awaryjne?
5urfeer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 09 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

01 Mar 2018, 23:37

Bierz 75, w tym budżecie znajdziesz zadbaną sztukę np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Volvo i Saaba nie znajdziesz do 10 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Mar 2018, 00:02

5urfeer napisał(a):A co z saabem? Nie są chyba aż tak awaryjne, a części to tez nie problem bo to z GM.
Rover na tle Saaba wychodzi tanio a nawet bardzo tanio.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Mar 2018, 04:51

A Rover? Wiem, ze sprzęgło się sypie z częstszych rzeczy, a reszta ? Jest najbardziej awaryjne?


Ze sprzeglem nie ma klopotow, problemowy bywa wysprzeglik i pompka. Wystarczy zrobic na czesciach metalowych firmy Tazu i problem powinien byc rozwiazany na lata. Pisze "powinien", bo znam duzo uzytkownikow w tym sam siebie, ktorzy na tym jezdza od lat i jest spokoj. Slyszalem natomiast pojedyncze opinie, ze podobno w tych najnowszych zamiennikach Tazu czasem potrafi sie wysypac. Mozliwe, ze jakas wadliwa partia towaru czy cos.

Poza tym trzeba zwrocic uwage na wentylator, czy chodzi na kazdym biegu. W razie awarii tylko nie kupuj oryginalu Rovera, bo to porazka jest. Sa inne zamienniki pewne i dajace spokoj na reszte eksploatacji.

W benzyniakach v6 uwaga na system VIS, w razie niesprawnych vis'ow mozna je regenerowac. Sa firmy w tym specjalizujace.

No i czasem zima np. lubi cos tam sie nie wlaczyc - ktores drzwi, szyba, czy jakas pierdolka. Ale to jak w kazdym aucie, gdzie jest troche wiecej kabelkow i elektryki :)

Diesel za to jest nie do zajechania:)


Generalnie reasumujac jesli dostaniesz zadbany egzemplarz (duzo trupow za ceny <8000) powinienes byc zadowolony, auto wygodne na trasy, czesto dobrze wyposazone i ma dobry stosunek ceny do jakosci.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014