27 Lut 2011, 11:49
W bloku silnika czy raczej w głowicy?.Czujnik musi być umieszczony w płynie bo inaczej nie spełniał by swojej roli(długie nagrzewanie grubego bloku i stygnięcie dawałoby nieaktualne wartości.)Najczęściej umieszczony jest w głowicy lub obudowie termostatu może być również w bloku jednak musi przepływać wokół niego płyn chłodniczy. Silnik może mieć te przykładowe 90 stopni a chłodnica będzie miała mniej- termostat nie otwiera się na pełny przepływ tylko uchyla trochę w miarę wzrostu temperatury co powoduje wpłynięcie chłodnego płynu z chłodnicy do silnika i przymknięcie termostatu. Gorący płyn z silnika płynie do chłodnicy i tam miesza się z zimnym przez co nie ma 90 stopni tylko mniej.
Jeżeli płyn w układzie zostanie niedostatecznie schłodzony, np stojąc w korku to wówczas termostat otwiera się na pełny przepływ,a jeżeli temperatura dalej rośnie zostaje włączony wentylator aby wymusić schłodzenie płynu.
Także wszystko masz w porządku.
Jedynie nierównomierne rozgrzanie chłodnicy może swiadczyć o jej niedrożności,(np ciepła chłodnica na górze ,ciepła na dole ale chłodna po srodku.)