Cinquecento Sporting Tuning

19 Lis 2008, 18:10

Witam wszystkich mam plan po nowym roku kupic Cinquecento sporting 1.1 i mam pytanie w jaki sposob mozna podniesc mu moc z 55 KM na np 65 KM??? Sa dostepne na allegro jakies chipy za 150 zl które podobno dodaja 10 KM wiecj czy to prawda?? co mozna zmienic w tym silniku by toche podniesc mu moc, prosze o jakies porady ;)
charli69
Nowicjusz
 
Posty: 40

20 Lis 2008, 18:50

Trzeba sprawdzić coś takiego najlepiej na hamowani, wtedy jak zobaczysz wykres to się okaże. Nie powiem Ci jak to wygląda w "cienkim" jeśli chodzi o chip, ale w autach z silnikiem TDI zmiana mocy i momentu obrotowego jest widoczna.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lis 2008, 23:30

Nie tylko w TDI ale wogóle w turbodieslach.
Natomiast w jednostkach wolnossących, a tym bardziej w tak małym silniku jak w cienkim przyrost mocy po chipie będzie naprawde znikomy. Oczywiście mowa tutaj o prawdziwych chipach a nie o nic niewartających badziewiach za 150 zł z allegro dzięki którym jeździ sie cały czas na wzbogaconej mieszance aż kopci na czarno i nie wiemy dlaczego nam auto aż tyle teraz pali...
Co do tematu kolegi i podnoszenia mocy w CC 1.1 po zakupie najpierw należy sprawdzić i zadbać o silniczek (wszystkie filtry, płyny itd.). Jeśli wszystko jest ok i trzyma serie myśle że można zacząć od głowicy i tzw. ''poprawiania fabryki'' czyli polerka kanałów, usunięcie niedoróbek technologicznych, lekki plan. Po tych zabiegach można bez problemu podnieść moc o jakieś 10-20%. Potem można pomyśleć o jakimś dobrym dolocie i całym wydechu (nie tylko o samym tłumiku końcowym) i autko powinno już dużo lepiej jeździć :wink:
Pozdrawiam.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Giulia
    Sedan Alfy Romeo spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. A z najcieplejszym oczywiście jego sportowa wersja Quadrifoglio z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o mocy 510 KM, który opracowano razem z Ferrari. ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...