Citroen Berlingo 1.6HDI 2006r - Auto wolno schodzi z obrotów

16 Gru 2013, 17:49

Witam,


Problem sie pojawia jak auto sie juz nagrzeje, na zimno wszystko gra.
Przy zmianie biegów 1,2 i 3 jak puszczam noge z gazu i wciskam sprzegło, obroty nie spadaja od razu tylko za jakies 2 sekundy i przez to wydaje sie jakby biegi były zmieniane na gazie
Jest to bardziej wyczuwalne przy zmianie biegów na obrotach powyzej 2500
ale ponizej tez czuc tylko mniej
I nie wiem od czego to zalezy bo czasem działa wszystko OK a czasem auto po nagrzaniu sie tak zachowuje
Bywa tak ze tydzien jest OK a potem dzień w dzień sie tak psuje.
Nie wiem czym to jest spowodwane

Podłaczyłem auto do kompa i wyswietla błąd P1351 opisany na urządzeniu: manufacturer controlled DTC.
Świece wymieniałem miesiac temu i bład jak był tak jest
Auto pali bez problemu
Tak sobie mysle a moze to byc związane z układem ogrzewania samochodu???
bo mam wrażenie ze w lato duzo rzadziej sie tak działo

Ma ktos jakies pomysły albo miał podobny problem?
Prosze o sugestie bo bylem u jednego mechanika to z góry powiedział pompa paliwowa do wymiany, ale nawet nie zajrzał do auta ani nawet go nie dotknął
Auto z 2006r
Citroen Berlingo
1.6HDI

Pozdrawiam.
swiderro
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Citroen Berlingo
Silnik: 1.6HDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Gru 2013, 02:47

swiderro napisał(a):Prosze o sugestie bo bylem u jednego mechanika to z góry powiedział pompa paliwowa do wymiany, ale nawet nie zajrzał do auta ani nawet go nie dotknął


Nie bardzo rozumiem skąd taki pomysł, zmierz ciśnienie paliwa na listwie i porównaj z danymi producenta... Zobaczymy czy zmiana mechanika będzie punktem nr. 2. Proponuje zalać do baku jakiś środek do czyszczenia ukł. paliwowych (można kupić na stacji za ok. 15 zł) np. STP/ Kiedy były zmieniane filtry ostatnio???

Zacznij od odczytania błędów, sprawdzenia szczelności dolotu (w tym wszystkie węże podciśnienia), sprawdzenia połączeń masowych. wyczyszczenia przepustnicy i jej potencjometru, wyczyszczenia zaworu wolnych obrotów/silniczka krokowego czy co tam masz...

Na razie tyle, daj info co i jak. Czekam na odpowiedź :yes:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Gru 2013, 07:43

No własnie jak mi powiedział o pompie to pierwsze co pomyslałem ze zmiana mechanika to punkt nr1
kupie płyn do czyszczenia
błąd tylko jeden P1351
filtry wymieniane ok 9 000 km moze mniej ale to sie dzieje juz z poł roku
sprawdzic połączenia i wyczyscic przepustnice i ewentualnie potencjomentr bede mógł dopiero w weekend jak podjade do garażu
co do krokowego to zawsze myslałem ze silnik krokowy jest w benzyniakach a dieslach nie
swiderro
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Citroen Berlingo
Silnik: 1.6HDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Gru 2013, 14:11

swiderro napisał(a):co do krokowego to zawsze myslałem ze silnik krokowy jest w benzyniakach a dieslach nie


Racja sorry za skuchę :mrgreen:. Dobrze myślałeś. Tak samo z tymi błędami... Zapomniałem że już odczytane, no było dosyć późno. Przeczyść jeszcze przepływomierz. To będzie tyle. Ale ciśnienie paliwa sprawdź dla świętego spokoju, chociaż żeby zamknąć "papke" mechanikowi. Operacja będzie Cię kosztować z 20 zł w warsztacie lub 20 minut z manometrem w ręku.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Gru 2013, 10:24

P1351 oznacza, że przekaźnik podgrzewania świec jest zasterowany, ale świece nie pobierają odpowiedniego prądu. Być może któraś ze świec jest uszkodzona lub jest uszkodzony przewód do niej. Piszesz, że świece wymieniałeś, więc powinny być ok. Właśnie - powinny. Sprawdz te świece raz jeszcze czy wszystkie grzeją. Sprawna świeca powinna mieć od 0,9 do 1,2 ohma. Można je też sprawdzić za pomocą żarowki 21W.
Tutaj masz filmik jak sprawdzić świece.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Gru 2013, 16:15

MotoAlbercik napisał(a):P1351 oznacza, że przekaźnik podgrzewania świec jest zasterowany, ale świece nie pobierają odpowiedniego prądu. Być może któraś ze świec jest uszkodzona lub jest uszkodzony przewód do niej. Piszesz, że świece wymieniałeś, więc powinny być ok. Właśnie - powinny. Sprawdz te świece raz jeszcze czy wszystkie grzeją. Sprawna świeca powinna mieć od 0,9 do 1,2 ohma. Można je też sprawdzić za pomocą żarowki 21W.
Tutaj masz filmik jak sprawdzić świece.


MotoAlbercik ale czy w przypadku uszkodzenia świec żarowych samochód mógłby utrzymywać obroty po wciśnięciu sprzęgła? W dodatku tylko na rozgrzanym? Jeśli już sprawdzamy świece to polecam również w sposób podstawowy sprawdzić przewody :yes: (również opór). Ewentualnie można jeszcze zrobić "test psikania wodą" w ciemnym pomieszczeniu. Aczkolwiek ja raczej obstaje przy moich poprzednich sugestiach. Przyczyny szukałbym w dawkowaniu MIESZANKI - powietrze/paliwo. I jeszcze jeden myk z Fordów (mimo że baaaardzo wątpię to sprawdzenie nic nie kosztuje). Jeśli masz klimę to przejedź się z włączoną i zobacz czy coś się zmieniło (powtarzam, baaardzo wątpię ale próba nie wymaga niczego).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Hyundai Santa Fe IV
    Hyundai pokazał na targach w Genewie kolejną generację Santa Fe. Paleta silników ma obejmować diesla 2.0 CRDi o mocach 150KM i 182KM, diesla 2.2 CRDi 197KM i benzyniaka 2.4 185KM. źródło: carscoops.com W moim ...

19 Gru 2013, 17:44

jeżeli układ byl nie dawno zapowietrzony to należy sprawdzić zawór dawki na pompie wysokiego cisnienia.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

20 Gru 2013, 08:36

karwasz barabasz w tygodniu cieżko z czasem u mnie
Własnie sprawdziłem świece myślałem ze mnie szlag trafi bo zimno strasznie i ciemno
az policja podjechała zobaczyc co tam dłubie facet z latarką na czole o 6 rano na ulicy w samochodzie :D
nowe świece są gitara
przepływomierz juz wyczyszczony
jak zmieniałem stare świece to je sprawdziłem i dwie były uszkodzone a mimo to samochód palił bez problemu
na więcej czasu dzis nie miałem bo do pracy musiałem lecieć
a zatankowałem do pełna i wląłem tego płynu do czyszczenia układu paliwowego diesla jakie s czas temu i samochód zrobił sie bardzie żwawy jakby doszło pare koni pod maską, czasem ja depne to mało silnik nie wyskoczy
na razie problemu ze schodzeniem z obrotów nie zauważyłem ale w tygodniu jezdze tylko na krótkie trasy i samochód nie ma kiedy sie dobrze zagrzac

jeżeli chodzi o zapowietrzenie układu to nie mam pojecia czy był zapowietrzony a moze inaczej co moze spowodowac zapowietrzenie.
w aucie były wymieniane w ciagu ostaniego roku moze wiecej:
układ hamulcowy przod i tył, rozrząd z pompą wody, sprzęgło, i ekspolatacyjne graty jak filtry i oleje
jezeli przy wymianie tych rzeczy mogło dojść do zapowietrzenia to prosze o info
nie jestem mechanikiem tylko domowym dłubaczem teoretykiem, zanim sie zabiore do rozebrania czegos najpierw przeszukuje literature tematyczną ( typu "Sam naprawiam")

W weekend bede miał więcej czasu to podłubie i przyjże sie potencjometrowi gazu
oczywiscie jak żona mnie nie zagoni do pomocy przedświatecznej...ehhh...zey doba miała kilka godzin więcej...
Mi to wyglada na jakis czujnik (powietrze/paliwo), a bład P1351 moze wcale nie wiązac sie z problemem nie schodzenia z obrotów

Pozdrawiam i jestem Wam bardzo wdzięczny za zainteresowanie
swiderro
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Citroen Berlingo
Silnik: 1.6HDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006