Citroen Berlingo

05 Lis 2010, 16:18

Witam.
Mam problem z odpaleniem citroena berlingo silnik 1.9d rocznik 2002.
Rano odpalił bez problemu i wyjeżdżając z bramy zgasł i już nie odpalił.
Po rozgrzaniu świec żarowych i przekręceniu kluczyka dalej, rozrusznik nie ma siły się rozpędzić. Restartuje się wtedy zegar na wyświetlaczu i radio. Dodam, że dwa miesiące temu też miałem ten sam problem i był rozrusznik do wymiany. Został zamontowany nowy i działał do dziś. Nie wiem jeszcze czy to ważne ale na zimnym silniku podczas skrętu w lewo zapala się czerwona kontrolka informująca o niskim poziomie płynu kierowniczego. Proszę o szybką odpowiedź co może z nim być nie tak, gdyż potrzebuje go do pracy.
wronek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: warszawa

05 Lis 2010, 16:40

Jeżeli poprzednio było tak samo to masz przyczynę jak na tacy, możesz jeszcze sprawdzić przewody i klemy czy nie pośniedziały lub czy nie są luźne sprawdź też akumulator może właśnie dziś padł ,a rozrusznik regenerowany czy używka? i sprawdź poziom płynu czy nie jest poniżej minimum.
Ostatnio edytowany przez arciasty, 05 Lis 2010, 16:42, edytowano w sumie 1 raz
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

05 Lis 2010, 16:42

rozrusznik był nowy włożony a akumulator nawet podłączony przez kable nie idzie. chodzi ci o płyn w akumulatorze??
wronek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: warszawa

05 Lis 2010, 16:46

jeżeli aku jest dobry a w momencie rozruchu resetuje się zegar to wynika że następuje bardzo duży spadek napięcia, sprawdź jeszcze masę do silnika czy nie zaśniedziała na szybko można kablem do klemy "-" akumulatora i np do głowicy,
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

05 Lis 2010, 16:48

Już czyściłem klemy i nic. Bo chyba nie jest możliwe żeby w ciągu dwóch miesięcy rozrusznik padł.
wronek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: warszawa

05 Lis 2010, 18:33

Jeżeli przewody , aku i klemy są ok możliwe że trafił się jakiś bubel i masz Ci problem bo rozumiem że oprócz rozrusznika silnik się kręci bez problemów, najprędzej trafiłeś na wadliwy rozrusznik, wymontować i sprawdzić go na stole.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Cyfrowe lusterka Lexusa – to musisz o nich wiedzieć
    To musiało nastąpić. Kamery najpierw trafiły do naszych samochodów, by ułatwiać parkowanie i wspomagać działanie systemów bezpieczeństwa, a teraz zaczynają zastępować klasyczne lusterka. Kluczową rolę w tej ...

05 Lis 2010, 18:41

Bo jeszcze czasami zdarza się tak że jak stoję na na światłach to potrafią obroty wzrastać do 1200 (powinno być 1000). Może to też ma jakieś znaczenie.
wronek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: warszawa

05 Lis 2010, 19:00

Rozrusznik wyciągnij i sprawdź czy tulejka nie wypadła z głowiczki.
Zamontowanie tulejki z mosiądzu prowadzi do awarii rozrusznika po kilku miesiącach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704