CITROEN C3 1.6 BLUEHDI - co oznaczają kontrolki z kokpitu

29 Cze 2021, 12:15

Cześć, mam 3 świecące ikonki na kokpicie co mogą oznaczać? Jestem zielony :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

kubadenko
Obserwowany

29 Cze 2021, 12:23

Patrząc od dołu to "service" prawdopodobnie czas na wymianę oleju czyli kontrolka serwisowa. Niebieska to kontrolka płynu z układu chłodzenia silnika. Ta pod wskazówką słabo widoczna ale wygląda mi na kontrolkę od czujników ciśnienia w kołach.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

30 Cze 2021, 08:38

kontrolka od ciśnienia kół powinna zgasnąć po dopompowaniu ich (było 1.7 dałem na 2.2) czy raczej to błąd który co najwyżej kasuje się po podłączeniu do komputera? Wymianę oleju jak i filtrów mam już umówioną z mechanikiem. Płyn chłodniczy fakt jest poniżej minimum, jest niebieski. Jednak nie wiem dokładnie jaki był dolewany przez poprzedniego właściciela. Mógłbym dolać np Petrygo Plus G12+ czy lepiej zlać stary i dolać nowy? Wiem że musi być OAT i dla chłodnic alu.
kubadenko
Obserwowany

30 Cze 2021, 10:18

A ja jak zwykle proponuję przeczytać instrukcje...Tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie zadane tutaj pytania, a nawet na więcej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2021, 11:07

kubadenko napisał(a):kontrolka od ciśnienia kół powinna zgasnąć po dopompowaniu ich (było 1.7 dałem na 2.2) czy raczej to błąd który co najwyżej kasuje się po podłączeniu do komputera?
A ile powinno być według tabliczki którą masz w samochodzie z rozmiarem i ciśnieniem kół? Jak dopompowałeś do prawidłowej wartości to powinna ona zgasnąć po przejechaniu jakiegoś niewielkiego dystansu. Chyba, że uszkodzony jest któryś z czujników.