Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
FoShizzle napisał(a):1) Jak się sprawuje skrzynia w czasie jazdy?
Zależy od tego jakie jest wzniesienie jak będzie dosyć strome to pewnie zacznie się lekko staczać ale na takim jak podjazd na wiadukt powinien stać lub lekko ruszyć do przodu.FoShizzle napisał(a):2) Czy prawdą jest to, że na wzniesieniach auto cofa się się zamiast ruszać z miejsca?
Jak jeździsz dużo w ruchu miejskim to zmianę oleju w skrzyni dobrze jest robić co około 40tyś. km a jak większość w tracie to co 60tyś. Wymianę robisz statycznie wiec nie wymienia się całego oleju w skrzyni. Ja np. jak miałem automat to sam wymieniałem taki olej bez wymiany filtra co trzecią wymianę oleju w silniku czyli co około 30tkm i olej zawsze był jeszcze klarowny jak go odsysałem. Przy takim serwisie jak był wymieniany filtr w skrzyni po 120tkm był praktycznie czysty. Tu akurat opisałem moje doświadczenie z innym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym.FoShizzle napisał(a):3) Co ile km wymieniacie olej w skrzyni?
Ten model automatu jest oszczędniejszy od poprzednich które były montowane w grupie PSA jak np. AM6, AT6. Tu nawet jest tak że mając manualną skrzynię biegów praktycznie nie jesteś zejść ze spalaniem niżej niż w tym automacie.FoShizzle napisał(a):4) Jak wygląda spalanie? benzyna
Do tej pory nie widać jakiś poważniejszych usterek ale to są dosyć świeże jak już wspomniał @Kao automaty. Na pewno będą tańsze w ewentualnych naprawach bo to typowe klasyczne rozwiązania tylko mocno unowocześnione.FoShizzle napisał(a):5) Czy pojawiały się jakieś usterki, jakie są ewentualne koszta?
a dlaczego? Przecież to cały czas ten sam silnik tylko różne wersje mocy. Napewno trzeba wiedzieć że trzeba zmniejszyć interwał wymiany oleju na 10 tys bo są problemy z rozrządem który zanieczyszcza olej.FoShizzle napisał(a):Póki co wiem, że interesuje mnie przede wszystkim EAT6 110KM.
Chcesz kupić samochód maksimum z 2018 roku więc wszystkie benzyny będą miały już GPF. Od września 2017 roku żaden silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie mógł już dostać homologacji bez posiadania filtra GPF, a rok później czyli od od września 2018 roku zaczęło dotyczyć to już wszystkich silników benzynowych.FoShizzle napisał(a):W ogóle wyczytałem też, że w niektórych benzynowych jest GPF ? Niestety nie znam się na tyle, żeby sie w tym orientować, a poczytałbym z chęcią
Skrzynia fajna jak już wcześniej opisałem, a silnik... ehh... jest to 1.2 PureTech który ma 3-cylindry i 110KM ma on oznaczenie EB2DT. Jest to bardzo popularna jednostka napędowa w grupie PSA. Żeby jechać w miarę komfortowo musisz mieć powyżej 2000 obr. bo poniżej po prostu warczy i nie jedzie. Powyżej tej prędkości 3-cylindrówka również warczy ale już jakoś się zbiera. Mi osobiście ten dźwięk silnika nie podoba się. Ogólnie silnik nie jest zły jeżeli chodzi o spalanie, dynamikę na wyższych obrotach itd. i jak ktoś kupuje w miarę nowe auto to można by się jeszcze skusić na niego z racji gwarancji i serwisu.FoShizzle napisał(a):Póki co wiem, że interesuje mnie przede wszystkim EAT6 110KM
Baza z danymi technicznymi samochodów marki CITROEN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne CITROEN