Citroen C3 Aircross EAT6 - opinie o automacie, usterki, awarie, silnik

09 Lut 2021, 21:56

Cześć,

Mam pytanie do użytkowników C3 aircrossa eat6, czyli w automacie.

1) Jak się sprawuje skrzynia w czasie jazdy?
2) Czy prawdą jest to, że na wzniesieniach auto cofa się się zamiast ruszać z miejsca?
3) Co ile km wymieniacie olej w skrzyni?
4) Jak wygląda spalanie? benzyna
5) Czy pojawiały się jakieś usterki, jakie są ewentualne koszta?


Pozdrawiam serdecznie
FoShizzle
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-1980
Auto: brak...

09 Lut 2021, 23:12

Trochę za wcześnie aby dużo mówić o tym aucie, mam teraz takie na sprzedaż ale ma dopiero 3.5 tys km więc co można o takim aucie powiedziec. Odpowiadając na pytania
1. Chodzi normalnie bez ekscesów ale też bez zastrzeżeń
2. nie zauważyłem ale sprawdzę to dokładniej
3. Jak w każdym automacie zalecane co 60-80 tyś
4. ok 7.5 7.8 litra bez korków i miasta
5. Za wcześnie na usterki
Ostatnio edytowany przez ArteK 10 Lut 2021, 10:53, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Edit
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2021, 11:17

Dzięki za odpowiedzi!

Właśnie zastanawiam się nad zakupem wersji SHINE, rok 2018/19.
Praktycznie wszystko mi w nim odpowiada, no może kamera cofania mogłaby być lepsza i nie wiem właśnie jak z tym zachowywaniem się na wzniesieniu. Na jednym filmiku gość pokazywał, że auto potrafi 'wrzucić na luz' i cofać się przez 1-2s.

Poza tym to chyba nie ma się za bardzo do czego przyczepić i w tej cenie i kategorii fajnie, świeżo wygląda;)
FoShizzle
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-1980
Auto: brak...

10 Lut 2021, 11:35

Ja mam najwyższa wersję z 2019
Jak jesteś zainteresowany to dawaj na PW.
Takie auta to nie moja bajka, dla mnie za bardzo tandetne ale jak przymknąć oko na niektóre aspekty to ciekawa propozycja. Mini suv, z wyposażenia praktycznie możesz mieć wszystko, nawet sporo miejsca kanapa tylna dzielona, przesuwana. Kamera faktycznie słaba bo obraz jakby siatkował a w bocznych kamerach widać jak za mgłą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2021, 11:44

Skrzynia EAT6 (Efficient Automatic Transmission at 6 speeds) została wyprodukowana przy współpracy z AISIN AW a to światowy lider w produkcji automatów które często uchodzą za niezawodne. Skrzynia jest wyposażona w sprzęgło hydrokinetyczne tak jak najstarsze trwałe automaty i technologię Quick Shift która z kolei oferuje szybkie i płynne przejście między biegami. Masz tam również dwa dodatkowe tryby pracy takie jak "sport" i "snow". Z tego co wiem występuje tam też ulepszona technologia znana już z blokowania sprzęgła hydrokinetycznego aby unikało ono poślizgu między skrzynią a silnikiem. Chodzi tu o spięcie przełożenia na sztywno. Działa to podobnie jak kiedyś "overdrive" (czasem zwane też overlock lub overspeed).
Skrzynie te produkowane są w zakładzie Valenciennes we Francji na licencji firmy Aisin AW.

FoShizzle napisał(a):1) Jak się sprawuje skrzynia w czasie jazdy?

Skrzynia bardzo ładnie zmienia biegi praktycznie jest to niezauważalne jak nie spojrzysz na obrotomierz.
FoShizzle napisał(a):2) Czy prawdą jest to, że na wzniesieniach auto cofa się się zamiast ruszać z miejsca?
Zależy od tego jakie jest wzniesienie jak będzie dosyć strome to pewnie zacznie się lekko staczać ale na takim jak podjazd na wiadukt powinien stać lub lekko ruszyć do przodu.
FoShizzle napisał(a):3) Co ile km wymieniacie olej w skrzyni?
Jak jeździsz dużo w ruchu miejskim to zmianę oleju w skrzyni dobrze jest robić co około 40tyś. km a jak większość w tracie to co 60tyś. Wymianę robisz statycznie wiec nie wymienia się całego oleju w skrzyni. Ja np. jak miałem automat to sam wymieniałem taki olej bez wymiany filtra co trzecią wymianę oleju w silniku czyli co około 30tkm i olej zawsze był jeszcze klarowny jak go odsysałem. Przy takim serwisie jak był wymieniany filtr w skrzyni po 120tkm był praktycznie czysty. Tu akurat opisałem moje doświadczenie z innym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
FoShizzle napisał(a):4) Jak wygląda spalanie? benzyna
Ten model automatu jest oszczędniejszy od poprzednich które były montowane w grupie PSA jak np. AM6, AT6. Tu nawet jest tak że mając manualną skrzynię biegów praktycznie nie jesteś zejść ze spalaniem niżej niż w tym automacie.
FoShizzle napisał(a):5) Czy pojawiały się jakieś usterki, jakie są ewentualne koszta?
Do tej pory nie widać jakiś poważniejszych usterek ale to są dosyć świeże jak już wspomniał @Kao automaty. Na pewno będą tańsze w ewentualnych naprawach bo to typowe klasyczne rozwiązania tylko mocno unowocześnione.

Dobrym rozwiązaniem też jest skrzynia EAT8 bo to nowoczesna przekładnia ale dalej klasyczna, hydrokinetyczna. Samochód z nią potrafi spalić jeszcze mniej paliwa niż z EAT6 a pomimo 8 przełożeń biegi są bardzo ładnie wybierane i zmieniane. Ona również jest produkowana na licencji AISIN SW.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

10 Lut 2021, 18:30

Dziękuję za odpowiedź!

Czy moglibyście mi jeszcze powiedzieć odnośnie silników? czy w kolejnych rocznikach pojawiały się jakieś nowinki ? W ogóle nie mogę znaleźć pełnej listy silników w C3 Aircross. W ogóle wyczytałem też, że w niektórych benzynowych jest GPF ? Niestety nie znam się na tyle, żeby sie w tym orientować, a poczytałbym z chęcią. Póki co wiem, że interesuje mnie przede wszystkim EAT6 110KM.
FoShizzle
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 0-1980
Auto: brak...
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Bartosza Ostałowskiego w płomieniach!
    Bartosz Ostałowski jest wyjątkowym drifterem. Jako pierwszy Polak gościł w kultowym programie The Grand Tour. Ponadto, jest jedynym na świecie posiadaczem zawodowej licencji FIA, mimo że auto prowadzi bez użycia rąk. Poprzez ...

10 Lut 2021, 19:27

FoShizzle napisał(a):Póki co wiem, że interesuje mnie przede wszystkim EAT6 110KM.
a dlaczego? Przecież to cały czas ten sam silnik tylko różne wersje mocy. Napewno trzeba wiedzieć że trzeba zmniejszyć interwał wymiany oleju na 10 tys bo są problemy z rozrządem który zanieczyszcza olej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2021, 19:28

FoShizzle napisał(a):W ogóle wyczytałem też, że w niektórych benzynowych jest GPF ? Niestety nie znam się na tyle, żeby sie w tym orientować, a poczytałbym z chęcią
Chcesz kupić samochód maksimum z 2018 roku więc wszystkie benzyny będą miały już GPF. Od września 2017 roku żaden silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie mógł już dostać homologacji bez posiadania filtra GPF, a rok później czyli od od września 2018 roku zaczęło dotyczyć to już wszystkich silników benzynowych.

FoShizzle napisał(a):Póki co wiem, że interesuje mnie przede wszystkim EAT6 110KM
Skrzynia fajna jak już wcześniej opisałem, a silnik... ehh... jest to 1.2 PureTech który ma 3-cylindry i 110KM ma on oznaczenie EB2DT. Jest to bardzo popularna jednostka napędowa w grupie PSA. Żeby jechać w miarę komfortowo musisz mieć powyżej 2000 obr. bo poniżej po prostu warczy i nie jedzie. Powyżej tej prędkości 3-cylindrówka również warczy ale już jakoś się zbiera. Mi osobiście ten dźwięk silnika nie podoba się. Ogólnie silnik nie jest zły jeżeli chodzi o spalanie, dynamikę na wyższych obrotach itd. i jak ktoś kupuje w miarę nowe auto to można by się jeszcze skusić na niego z racji gwarancji i serwisu.

Silnik ma rozrząd na pasku pracujący w kąpieli olejowej i zalecana przez producenta wymiana dopiero po 180tkm. Tu jednak lepiej wymienić go znacznie wcześniej żeby uniknąć problemów bo pasek potrafi się łuszczyć i jego cząsteczki trafiają do obiegu oleju w silniku. Plus jest taki ze widać pasek przez korek uzupełniania oleju więc po części można ocenić jego stan (najlepiej na zimno jak olej z niego ścieknie). Dodatkowo przed 2017 rokiem te silniki były objęte akcją serwisową dotyczącą wadliwych pasków rozrządu oraz filtra cząstek stałych.

Ja osobiście bym nie kupił używanego auta z tym silnikiem ale z wymienioną wyżej skrzynią automatyczna już tak tylko zestrojoną z innym motorem :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35