Citroen C3 - jakie alufelgi kupić?

25 Kwi 2021, 14:32

Witam, będąc totalnie zielonym w temacie zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Do rzeczy, chcę kupić matce jakieś alufelgi, bo jeździ biedactwo na stalówkach ;p Nie znam się totalnie na kołach, jakieś ET itd. Aktualnie na założonych stalówkach znalazłem tylko cos takiego: "61/2Jx15H2 ET20"(na takich wyjechał z salonu). Założone na nich zimówki 195/65/15. Posiadam również opony letnie tych samych wymiarów i to DO NICH właśnie chcę dobrać jakieś alufelgi. Czy ktoś może mi powiedzieć jakich wymiarów felgi mam do nich kupić[jaka szerokość(6" czy 6.5"), jakie ET jest akceptowalne żeby się zmieściły]?
Model to jak w tytule Citroen C3 2019r 1.2 82KM.
Z góry dziękuję za pomoc, radę. :ok:
Pompalsky
Nowicjusz

26 Kwi 2021, 10:04

Pompalsky napisał(a):Aktualnie na założonych stalówkach znalazłem tylko cos takiego: "61/2Jx15H2 ET20"(na takich wyjechał z salonu).
Ten rozmiar jest wyjściowym i na jego podstawie trzeba dobrać alufelgi. Biorąc pod uwagę to że masz już opony w rozmiarze 195/65R15 które chcesz założyć na nowe alusy to pole wyszukiwań nam się zawęża. Najprościej kupić alufelgi w takim samym rozmiarze co felgi stalowe ale niewielkie odstępstwa są tu do zaakceptowania. Jeszcze mamy dwa ważne parametry, jeden to średnica osadzenia felgi na piaście 65 mm i drugi to rozstaw śrub montażowych felgi 4x108. One powinny być identyczne.

Mając na uwadze szerokość opony którą posiadasz możesz kupić alufelgi o szerokości 6 cali (zalecana), takiej jak masz 6,5 cala i w sumie ja bym przy takich rozmiarach pozostał tu masz dokładne informacje na ten temat kalkulator/dobor-szerokosci-felgi-do-opony/1/195/65/15/

Parametry alufelg których szukasz:
Średnica felgi: 15"
Szerokość felgi: 6.0" lub 6,5"
Rozstaw śrub: 4x108
Otwór centralny (mm): 65
ET (mm): 20 lub 23 (przy szerszych felgach) tu najlepiej zapytać sprzedawcę czy będą pasowały bo może się okazać że ten parametr będzie +/- 5 mm, a nawet więcej i będzie ok.